Hírek
Májusi Nagy Futam II

Májusi Nagy Futam II

Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault      

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

PRH autók

PRH autók

Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!      

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...

FRH nyereményjáték

FRH nyereményjáték

FRH JÁTÉK! Sorsolás        

Forza Racing Hungary találkozó 2012

Forza Racing Hungary találkozó 2012

WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...

Racers for Race

Racers for Race

Racers for Race          

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074  

Partnerkapcsolat

Partnerkapcsolat

A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS 2014.04.12-13      

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS 2014.06.21 - 22.      

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

PRH - Michelisz

PRH - Michelisz

A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6        

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5        

Isle of Man TT - autóval

Isle of Man TT - autóval

Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...

Forza Racing Hungary találkozó 2013

Forza Racing Hungary találkozó 2013

FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo Szerintem...      

Top Gear és a Google Street

Top Gear és a Google Street

A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?  

Michelisz design M3 E92

Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye      

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

Game Day Köridő  Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...

Ford A-modell

Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny Szavazz te is!    

2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...

Egy korszak lezárult

Egy korszak lezárult

THE END          

BMW dashboard

BMW dashboard

BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...    

2014 összefoglaló - Gala

2014 összefoglaló - Gala

2014 Összefoglaló        

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Lotus és rally

Lotus és rally

Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...

Szülinap

Szülinap

FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...

FRH találkozó 2013-ban

FRH találkozó 2013-ban

FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…      

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren fotópályázata   Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!      

Forza Motorsport a pályán kívülről

Forza Motorsport a pályán kívülről

Riport Ray Mesterrel   Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

FRH póló 4.0

FRH póló 4.0

Újabb FRH póló            

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...

Evo testközelből

Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...

Gala ismét versenyben

Gala ismét versenyben

Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...  

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...

Forza Racing Hungary póló

Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!       

Szirák RS - Gala

Szirák RS - Gala

Szirák RS 2014.05.23 - 24.      

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...

luxustelefont ad ki a Lamborghini

luxustelefont ad ki a Lamborghini

Luxus telefont ad ki a Lamborghini   Te előrendelsz?  

Maximulator - ríl drájving

Maximulator - ríl drájving

Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!    

Karácsonyi Adományozás - Cél

2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...

FRH - Most akkor vége?

FRH - Most akkor vége?

Most akkor vége?      

Karácsonyi Adományozás

Karácsonyi Adományozás

  Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...

v8 Superstars - Hungaroring

v8 Superstars - Hungaroring

Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...

FRH telefontokok

FRH telefontokok

Új FRH ajándéktárgyak!  

AE86 Toyota Corolla GT

AE86 Toyota Corolla GT

A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

Xbox ONE Hálózati beállítások

Xbox ONE Hálózati beállítások

Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér      

Egyedi Porsche

Egyedi Porsche

Nincs füst, nincs zaj...    

Forza 5 FRH tagkártyák

Forza 5 FRH tagkártyák

ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5        

Millenium Racer

Millenium Racer

Az első Millenium Racer        

TORA 24h Britcar

TORA 24h Britcar

TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...

FRH és a Cápák

FRH és a Cápák

Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...

PRH - Rongits

PRH - Rongits

Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!      

Gymkhana Magyarországon?

Gymkhana Magyarországon?

Magyarországon? Élménybeszámoló

Légy Te is stafftag!

Légy Te is stafftag!

Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...

Tudsz segíteni?

Tudsz segíteni?

Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H Emléklapok      

2011 - Tököl videó

Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Születésnapi Köszöntő!

Születésnapi Köszöntő!

Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...

Emléklapok végre...

Emléklapok végre...

Elkészültek az FRH emléklapok Végre...        

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...

B.Ú.É.K.

B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy    

Örökranglisták

Örökranglisták

Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...

Pendrive Tuning

Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...

Forza és én...

Forza és én...   Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés Festések versenye!!!      

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...    

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...  

FRH Autófestő verseny nevezések

FRH Autófestő verseny nevezések

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...

Karácsonyi Adományozás 2014

Karácsonyi Adományozás 2014

Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!        

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

FRH találkozó Élmények...    

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...

Tudomány a versenyautó mögött

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...

F1 - Budapest titkos pályája

F1 - Budapest titkos pályája

Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...

Pompás matrica a Forza 3-ban

Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...

Zöld Pokol - forma autó

Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!   A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...

Jalopnik - Karotta

A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...

FRH Május 1

FRH Május 1

 A Nagy Futam      

  • Májusi Nagy Futam II

    Májusi Nagy Futam II

    2014. szeptember 14. vasárnap, 07:15
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    2016. április 14. csütörtök, 23:36
  • PRH autók

    PRH autók

    2011. november 10. csütörtök, 20:04
  • Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    2014. március 29. szombat, 10:48
  • Dvorcsak és London

    Dvorcsak és London

    2013. június 22. szombat, 12:01
  • FRH nyereményjáték

    FRH nyereményjáték

    2013. december 15. vasárnap, 17:52
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012

    Forza Racing Hungary találkozó 2012

    2012. máj. 05. szombat, 21:41
  • Racers for Race

    Racers for Race

    2014. április 17. csütörtök, 16:39
  • Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    2014. január 14. kedd, 17:19
  • Partnerkapcsolat

    Partnerkapcsolat

    2012. február 17. péntek, 13:10
  • MIDEX Cered RS

    MIDEX Cered RS

    2014. április 17. csütörtök, 23:46
  • Rózsa RS - Gala

    Rózsa RS - Gala

    2014. július 05. szombat, 02:00
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • PRH - Michelisz

    PRH - Michelisz

    2011. október 21. péntek, 12:27
  • FRH és a Forza 6

    FRH és a Forza 6

    2015. szeptember 18. péntek, 03:33
  • Controller Magazin és a Forza 5

    Controller Magazin és a Forza 5

    2015. február 08. vasárnap, 16:17
  • Isle of Man TT - autóval

    Isle of Man TT - autóval

    2011. október 27. csütörtök, 17:59
  • Forza Racing Hungary találkozó 2013

    Forza Racing Hungary találkozó 2013

    2013. április 30. kedd, 15:14
  • Forza 6 Demo

    Forza 6 Demo

    2009. szeptember 04. péntek, 22:14
  • Top Gear és a Google Street

    Top Gear és a Google Street

    2014. március 15. szombat, 08:26
  • Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    2013. december 19. csütörtök, 10:34
  • Michelisz design M3 E92

    2011. máj. 04. szerda, 23:40
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • Stadium Super Trucks

    Stadium Super Trucks

    2013. november 20. szerda, 11:25
  • GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    2015. június 27. szombat, 06:50
  • Ford A-modell

    2012. január 15. vasárnap, 15:51
  • GT Open - festőverseny

    GT Open - festőverseny

    2013. szeptember 09. hétfő, 19:50
  • 2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

    2011. június 08. szerda, 23:05
  • Egy korszak lezárult

    Egy korszak lezárult

    2018. máj. 11. péntek, 20:24
  • BMW dashboard

    BMW dashboard

    2014. január 16. csütörtök, 11:12
  • 2014 összefoglaló - Gala

    2014 összefoglaló - Gala

    2015. március 06. péntek, 20:47
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    2015. szeptember 26. szombat, 14:07
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    2014. szeptember 25. csütörtök, 23:16
  • Lotus és rally

    Lotus és rally

    2012. január 05. csütörtök, 15:05
  • Szülinap

    Szülinap

    2011. október 28. péntek, 13:33
  • FRH találkozó 2013-ban

    FRH találkozó 2013-ban

    2013. máj. 09. csütörtök, 19:11
  • Migren Forza4 Fotópályázata

    Migren Forza4 Fotópályázata

    2012. november 30. péntek, 01:02
  • DTM - legjobb festés eredmény

    DTM - legjobb festés eredmény

    2013. július 13. szombat, 14:13
  • Forza Motorsport a pályán kívülről

    Forza Motorsport a pályán kívülről

    2013. január 16. szerda, 23:24
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • FRH póló 4.0

    FRH póló 4.0

    2013. június 16. vasárnap, 13:44
  • Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    2013. november 24. vasárnap, 13:11
  • Evo testközelből

    2011. június 03. péntek, 22:48
  • Gala ismét versenyben

    Gala ismét versenyben

    2013. június 27. csütörtök, 16:46
  • Szilveszter Rallye 2012

    Szilveszter Rallye 2012

    2013. január 18. péntek, 06:24
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • Forza Racing Hungary póló

    2011. máj. 20. péntek, 08:37
  • [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    2012. június 11. hétfő, 23:16
  • UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    2014. január 22. szerda, 18:17
  • Szirák RS - Gala

    Szirák RS - Gala

    2014. máj. 30. péntek, 20:38
  • PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    2012. szeptember 12. szerda, 22:54
  • luxustelefont ad ki a Lamborghini

    luxustelefont ad ki a Lamborghini

    2013. december 18. szerda, 11:34
  • Maximulator - ríl drájving

    Maximulator - ríl drájving

    2013. április 06. szombat, 12:13
  • Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    2013. december 20. péntek, 11:48
  • Karácsonyi Adományozás - Cél

    2012. január 06. péntek, 11:01
  • FRH - Most akkor vége?

    FRH - Most akkor vége?

    2016. június 01. szerda, 04:02
  • Karácsonyi Adományozás

    Karácsonyi Adományozás

    2011. november 23. szerda, 06:40
  • v8 Superstars - Hungaroring

    v8 Superstars - Hungaroring

    2012. június 30. szombat, 12:34
  • FRH telefontokok

    FRH telefontokok

    2013. december 16. hétfő, 18:16
  • AE86 Toyota Corolla GT

    AE86 Toyota Corolla GT

    2011. augusztus 09. kedd, 19:00
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11
  • Xbox ONE Hálózati beállítások

    Xbox ONE Hálózati beállítások

    2015. máj. 23. szombat, 19:20
  • Egyedi Porsche

    Egyedi Porsche

    2013. augusztus 15. csütörtök, 12:06
  • Forza 5 FRH tagkártyák

    Forza 5 FRH tagkártyák

    2013. december 18. szerda, 13:07
  • Millenium Racer

    Millenium Racer

    2015. augusztus 25. kedd, 16:11
  • TORA 24h Britcar

    TORA 24h Britcar

    2012. szeptember 15. szombat, 14:18
  • FRH és a Cápák

    FRH és a Cápák

    2011. szeptember 13. kedd, 15:16
  • PRH - Rongits

    PRH - Rongits

    2012. máj. 22. kedd, 02:03
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    2016. október 08. szombat, 19:25
  • Gymkhana Magyarországon?

    Gymkhana Magyarországon?

    2011. máj. 18. szerda, 00:16
  • Légy Te is stafftag!

    Légy Te is stafftag!

    2015. július 05. vasárnap, 16:42
  • Tudsz segíteni?

    Tudsz segíteni?

    2012. november 26. hétfő, 13:29
  • Le Mans 4H emléklapok

    Le Mans 4H emléklapok

    2014. máj. 25. vasárnap, 18:14
  • 2011 - Tököl videó

    2011. szeptember 20. kedd, 12:08
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Születésnapi Köszöntő!

    Születésnapi Köszöntő!

    2011. augusztus 08. hétfő, 03:01
  • Emléklapok végre...

    Emléklapok végre...

    2013. augusztus 25. vasárnap, 10:10
  • 2011 LA Design Challenge

    2011 LA Design Challenge

    2011. november 20. vasárnap, 12:05
  • B.Ú.É.K.

    2012. január 01. vasárnap, 16:25
  • Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    2014. június 14. szombat, 21:20
  • Örökranglisták

    Örökranglisták

    2011. október 13. csütörtök, 18:19
  • Pendrive Tuning

    2011. máj. 02. hétfő, 23:11
  • Forza és én...

    2011. máj. 22. vasárnap, 20:21
  • DTM - legjobb festés

    DTM - legjobb festés

    2013. július 02. kedd, 12:28
  • Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    2013. augusztus 11. vasárnap, 08:00
  • Karácsonyi adományozás 2012

    Karácsonyi adományozás 2012

    2012. december 04. kedd, 13:12
  • Replika, vagy nem replika

    Replika, vagy nem replika

    2013. november 29. péntek, 11:15
  • FRH Autófestő verseny nevezések

    FRH Autófestő verseny nevezések

    2012. március 26. hétfő, 13:53
  • Kesjár Csaba

    Kesjár Csaba

    2012. február 09. csütörtök, 19:39
  • Karácsonyi Adományozás 2014

    Karácsonyi Adományozás 2014

    2014. november 25. kedd, 10:05
  • Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    2014. július 30. szerda, 01:40
  • [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    2012. október 14. vasárnap, 00:17
  • Tudomány a versenyautó mögött

    Tudomány a versenyautó mögött

    2013. március 22. péntek, 18:03
  • F1 - Budapest titkos pályája

    F1 - Budapest titkos pályája

    2011. augusztus 04. csütörtök, 15:35
  • Pompás matrica a Forza 3-ban

    2011. június 21. kedd, 09:15
  • Zöld Pokol - forma autó

    2011. július 29. péntek, 13:38
  • Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    2013. március 11. hétfő, 17:35
  • Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    2011. december 07. szerda, 10:30
  • Jalopnik - Karotta

    2011. október 21. péntek, 10:34
  • FRH Május 1

    FRH Május 1

    2013. április 28. vasárnap, 13:30

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Maximulator - ríl drájving

Maximulator bemutató

Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától, hogy véletlenül nem szeretnénk-e betérni hozzájuk, megnézni, hogy min munkálkodtak az utóbbi pár évben.

 

 

Nos, amin munkálkodtak, az egy igazi autószimulátor – nem maga a játék, hanem minden, ami a játékon kívül van, és ahhoz járul hozzá, hogy a lehető legközelebb kerülj ahhoz az érzéshez, mintha tényleg a versenypályán csapatnál egy igazi erőgépet. Mivel a Gamekapocsnál mindenki hatalmas autórajongó, az autós játékokért pedig nyilvánvalóan odavagyunk, kaptunk az alkalmon, és kipróbáltuk a masinát, amit Magyarországon még csak pár szerencsés kiválasztottnak adódott lehetősége letesztelni – többek között Michelisz Norbinak is.

 

 

A projekt mögött egy kicsi, de annál lelkesebb csapat áll, akiknek Konyhás Krisztián vezetésével hosszú évek óta egy minél élethűbb vezetési élményt visszaadó rendszer létrehozása az álma. A Maximulator is úgy indult, ahogy az ehhez hasonló szenvedélyes tervek általában indulni szoktak: garázsprojektként, munka és család mellett, szabadidőben. Aztán ahogy nőtt a dolog, úgy csatlakoztak be újabb munkatársak, akiknek segítségével lassan megvalósult az álom. Legalábbis részben. Mert persze nem vagyunk idióták, pontosan tudjuk mi is, és tudták ők is, hogy rengeteg olyan szimulátor létezik már manapság, amibe beülsz, ráz össze-vissza, és igyekszik vissza adni egy igazi autó mozgását, illetve a vezetőre ható erőhatásokat.
Hogy miben nyújt ennél többet a Maximulator? Nos, Krisztiánék szerint első körben rögtön abban, hogy sokkal többféle és pontosabb visszajelzésre képes, mint a már létező szimulátorok. Ezzel persze önmagában még nem tudna annyira kiemelkedni a termék, hiszen valószínűleg a legtöbbünknek nem nagyon van tapasztalata igazi versenyautó-vezetés területén, így valószínűleg Michelisz Norbin és még pár kiválasztotton kívül nem sokan tudnánk megmondani, mi hiányzik még, vagy éppen mi történik máshogy, mint az igazi versenypályán. Nem, a Maximulator igazi ütőkártyája – legalábbis a tervek szerint – az lesz, hogy a különböző gépeket hálózatba lehet majd kapcsolni (akár interneten keresztül is), így a hardcore versenyzői közösségek egy egészen új szintre léphetnek. Nagyon modern megközelítés, elvégre, manapság ami nincs hálózatba kötve, az már lassan nem is létezik.
Ezen kívül Krisztiánék örömmel újságolták, hogy már most érkeztek olyan megkeresések külföldről, hogy például át tudnák-e alakítani a cuccot úgy, hogy egy tűzoltóautót szimuláljon. Itt persze már nem egészen rajtuk múlik a dolog, hiszen magát a „bódét” viszonylag könnyen testre lehetne szabni a különböző felhasználói igényekhez, azonban fontos, hogy ehhez kell maga a program, a „játék” is, ami rendszernek adja a visszajelzéseket arról, milyen erőhatások érik az autót a virtuális világban. Ettől függetlenül azonban a felhasználási lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok, a beszélgetés során például szóba került az is, hogy a jogosítvány megszerzésénél is hasznos tanítási eszköz lehetne belőle.

Utóbbit például erősen támogatnám, főleg a magyar autós oktatás színvonaltalanságát tekintve. A tanulók gyakorlatilag úgy mennek ki a forgalomba, hogy nem tudják kezelni a váltót, és közben figyelniük kellene a többieket, meg a táblákat, meg minden mást. Még keksz koromban nekem is azt volt az egyik legnehezebb megtanulni, hogy koncentráljak a váltásokra (amíg nem ment készségszinten), és közben tartsam szemmel a környezetet. Volt is sok ordibálás belőle az oktatóm részéről: „Ne nézegesd azt a k**va váltókart mert belemegyünk a Pözsóba!” Na, ha egy fél napot eltöltöttem volna előtte a Maximulatorban, azt hiszem, nem lettek volna ilyen gondok.
Mert tulajdonképpen miből is áll a rendszer? Nos, külsőre olyan, mintha egy becsövezett versenyautóba ülnél bele, csak persze a kaszni hiányzik róla, alul meg nyilvánvalóan mindenféle elektromos motor van, amit alaposan elrejtettek a szemünk elől. Rögtön fel is tűnt, hogy habár még csak egy fejlesztés alatt álló prototípusról van szó, mennyire kifinomult, korrekt, eladható a külseje. A srácok elmondása szerint ehhez nagyon hasonlítani fog a végleges változat is, csak pár apróságot kellett módosítani ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Miután behajtogattam magam a kagylóülésbe, és Krisztián segített a méretemhez igazítani a pedál távolságát, egészen komfortosan éreztem magam. A vezetői pozíció természetesen igazi versenyautós: mély ülés, előrenyújtott lábak, előttem pedig egy Logitech G27-es kormány, a hozzá tartozó manuális váltóval. A végleges változatban persze nem a Logitech kormánya kap majd helyet, de így legalább egy ismerős pont akadt az egész konstellációban, ezt a cuccot ugyanis már mi is teszteltük korábban a GK-n, és már akkor is nagyon tetszett.
Mielőtt belevágunk az akcióba, érdemes még kicsit megemlékezni az „egyéb” hardverekről is. Konkrétan a képről, amit egy nagyon ötletes megoldással két projektor állít elő egy sima PC-re csatlakoztatva. Az ötletes megoldás az, hogy a vezető előtti vásznon látható a lényeg (tehát az út), két oldalt pedig úgy hajtogattak pár nagyobb kartonlapot, hogy azokra úgy esik a projektor képe, hogy tényleg a mellettünk jobbra és balra történő dolgokat mutassa. Ha belegondolunk, a világ legegyszerűbb ötlete, mégis remekül működik, és persze költséghatékony is – Krisztián szerint ennél jobbat maximum hajlítható OLED-kijelzőkkel lehetne megvalósítani, de azt persze nincs olyan ember, aki megfizetné.
Szóval, bent ülök a cuccban, előttem 180 fokban látok mindent, amit látnom kell… majdnem. Sajnos, amíg a magasságom csajozásnál előny, autószimulátorozásnál, úgy látszik, nem. A búrám ugyanis pont kitakarja a fordulatszámmérőt, meg azt is, hogy hányas fokozatban vagyok. Sebaj, érzésből vezetünk, mint a valóságban, és motorhang alapján váltunk, mint anyám Marutijában, amiben amúgy sincs fordulatszámmérő. De mivel is fogok játszani? Nos, nem mással, mint a hardcore autószimulátorosok messiásával, a Live for Speeddel. A játék mindenféle fizikai és G-erős kimenetet produkál, ami ahhoz szükséges, hogy a valagam alatt a gép a lehető legvalósabb vezetési élményt adja át. Kicsit kétségbeesem: habár az átlagos magyar autóvezetőnél valószínűleg többet tudok a gyors vezetés rejtelmeiről, az én gyakorlati tudásom is csak addig terjed, hogy közúton vezettem már pár erősebb hátsókerekes autót, nem feltétlenül legalábbis sebességgel. Ezen kívül az elméletet tudom: kanyar előtt megtalálni a megfelelő fokozatot, határozottan fékezni, nem összevissza nyomkodni a gázt, kihasználni a motorféket, és elkapni a kanyar csúcspontját.
A Live for Speed azonban legendás nehéz, és persze ilyen körülmények között még nehezebb lesz – gondolom akkor. Elsőnek Krisztián nem is mer többet adni alám, mint egy Mini Cooper S-re hasonlító pici, elsőkerekes járgányt. Kezdjük. Elkezdenek felvillanni a lámpák, kinyomom a kuplungot, egyesbe váltok. Elalszanak a lámpák, finom gáz, kuplung fel, majd padló és jöhet a kettes. „A retkes tetves g**i k**va anyád te utolsó kib****tt ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.” – valami ilyesmi hagyhatta el a számat, azt hiszem, és a káromkodások sorozata még hosszú ideig folytatódott. Ahogy rátapadsz a gázra, az ülés gyakorlatilag hátrafelé elkezd dőlni, amivel persze a gyorsulás erőhatásait próbálja utánozni, igen-igen ügyesen. Persze nincs meg az az érzés, amikor egy igazi autóban a nyomaték ki akarja préselni a beleidet, de minden más ott van. Aztán persze az egész ráz, mint állat, emlékeztetve arra, hogy a versenyautókat nem a menetkomfortra tervezték, és minden milliméternyi egyenetlenséget megérzel a hátsóddal.
Aztán fékezéskor persze előrefelé mozgással hiteti el veled a szerkezet, hogy éppen megpróbálsz kirepülni a székből. Közben iszonyatosan figyelek, próbálom elkapni a kanyaríveket, de csak félig-meddig sikerül, egyáltalán nem tudom tartani a tempót a többiekkel. Amikor pár kör után végre kicsit megszokom az egészet, akkor kezdenek feltűnni olyan finomságok, hogy még azt is érezni, amikor nem váltok fel időben, és a fordulatszám limitere egy pillanatra megakasztja az autót. Amikor még a tesztelés előtt néztem a YouTube-on is megtalálható videót a Maximulatorról, azt hittem, röhejesen fog hatni, hogy a kanyarokban az oldalról érkező G-erőt gyakorlatilag úgy adja vissza az eszköz, hogy alaposan bedől – elvégre a feszes versenyautóknak pont nincs szinte semmi oldaldőlése. A gyakorlatban viszont ez egyáltalán nem tűnik fel, viszont pontosan olyan érzést ad vissza, amire számítanál.
Az egész varázslatos, de, ha hirtelen csöppensz bele, már szinte túl sok. Azonban viszonylag hamar meg lehet szokni, és Krisztián elmondta, már sokkal jobban tud a szimulátorban játszani, mint anélkül – sokkal jobban érezni, mekkora a fékerő, mennyi gázt kell adni, és egyébként is, minden visszajelzést megad a járgány ahhoz, hogy pontosabban vezethess. Ami jó, mert ezek nélkül egy autós játék, legyen az bármennyire hardcore, sosem fog még csak a valóság közelének a közelébe sem kerülni. A próba után abszolút úgy gondolom, hogy szükségünk van ilyen szimulátorokra, és hogy sokkal több érdeklődőnek kellene kipróbálnia. Amire meg is lesz a lehetőség: a fent leírtak mellett ugyanis a fejlesztők másik célja, hogy a Maximulator kategóriákkal olcsóbb legyen, mint az eddigi vetélytársai. Ez persze valószínűleg továbbra sem azt jelenti majd, hogy mindenkinek lesz belőle egy otthon, de sokkal többször futhatunk majd bele. Egyelőre azonban a csapat még további befektetőket keres a projekt befejezéséhez: ha valami végtelenül menő dologba szeretnéd tenni a pénzed, keresd őket a honlapjukon, és reméljük, minél előbb a nagyközönség is kipróbálhatja.

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!