A CSAPAT

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

A CSAPAT

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo

Szerintem...

 

 

 

 

 

 

 

Sziasztok!


 

Páran jeleztétek, hogy érdekelne titeket a Forza 6-al kapcsolatos véleményem. Gondoltam, hogy ezúton megosztom veletek. Előre szólók, hogy nem vagyok újságírói vénával megáldva. Remélem, hogy ti se, hehe…
 

Hála az égnek, elég sok új regisztrált tagot üdvözölhetek a csapatban, és még többet az oldalon. Azok kedvéért, akik nem ismernének, IceSanyi vagyok, a Forza Racing Hungary Staff tagja, moderátor, online szekcióvezető, de mindenekelőtt lelkes amatőr versenyző. 10 éve Forza rajongó vagyok, és az első rész óta minden résszel baromi sokat játszottam, nincs karikás ostorom, és nem hordok bő gatyát... bal-bla-bla.

Na, szóval most jönne az a rész, amikor IceSanyi a Project Cars-hoz hasonlítja a Forzát. Azonban részemről ez bődületes hiba lenne, és erre csak a mai nap jöttem rá. Azért lenne ez hiba, mert akarva akaratlanul egy összehasonlításnál bizonyos pontokban egyik game a másik fölé kerekedne. Továbbá nem vagyok szakértő, hogy ekkora terhet vegyek a nyakamba.

Egyszerűen a két játékot úgy kell elképzelni, mint az almát meg a körtét, ahogy Lemur barátom mondaná. Sőt talán még inkább, mint a sült húst, meg a palacsintát. Egyszóval mindkettő baromi jó, csak két külön kategória, de ami még fontosabb, elférnek egy asztalon.

Nem leszek álszent. Én sajnos elkövettem azt a hibát, hogy az elmúlt hónapokban a pCars-szal hasonlítottam össze a Forza 6-ot. De amikor ezt, és DanGreenawalt lökött dumáját félre tettem, csak akkor tudtam önfeledten átadni magam a játék által nyújtott élménynek.

 

Na, de ez az FRH oldal és még semmit nem írtam a Forza 6-demoról.

A megjelenés napján kicsit nyűgösen és főleg türelmetlenül ültem a gép elé, hogy letöltsem a demot. A vártnál sokkal lassabban jött le, de természetesen rányomtam a "ready to go" gombra, mikor a letöltés még csak a 42%-nál járt.

Már a "Turn10", és "Microsoft studios" közös intrója lenyűgözött. Végre nem az a jól megszokott fekete tintapaca fogadott, amire számítottam.

 

Ezt követte a Forza 6 bevezető kisfilmje, ahol egy rövid történetben szemléltették velünk, hogy gyakorlatilag egész életünkben versenyzünk valamiért. A kisfilm megtette a hatását. Ugyan csak egyszer ütött, de akkor nagyot. Pont amekkorát kellett. Meghozta a hangulatot a versenyzéshez, de a játék első képkockái mégis elfeledtették velem.
 

Azt már sejteni véltük, hogy látvánnyal nem lesz gond. Ha megállunk, és egy kicsit körülnézünk, láthatjuk, hogy nem spóroltak a grafikai elemekkel. Mondjuk, egy jó Forzás csak a két vonal közti világot látja, plusz hülye lenne megállni. Így sok mindent nem tudok mondani a pályán kívüli látványról, de a pályán belüli az magáért beszél.

Az aszfalt textúrája, az autók kidolgozottsága, a kerékvetők, palánkok, reklámtáblák, gumifalak, víztócsák részletességei mind arról adnak tanúbizonyságot, hogy a Redmondiak nem vették félvállról a rájuk bízott feladatott, és még egy szinttel feljebb tolták azt a bizonyos "grafikai csúszkát".

 

A látványnál azonban sokkal fontosabb a fizika, és az irányítás. Az előzőbe nem mennék bele, mert elég kényes téma, és nem sok tapasztalatom van azt illetően, hogy miként viselkedik egy autó 300 km/h-s sebességgel egy ovál-pályán, de férfiasan bevallom, még 180 km/h-val sem hajtottam bele egy mély víztócsába. Ha a Redmondiak azt mondják, hogy "így kell", én, ha kételkedve is, de elhiszem nekik. Azonban gyanús, hogy ha vissza tudnák adni a 100%-os valóságot, beleégne a képernyőmbe a "restart" felirat, és még így se látnám egyik pályán se a célvonalat.
 

A kontrolleres irányítással volt egy pici gondom, de ez csak beállítás kérdése, és mint tudjuk a Forzában ez elég széles skálán testre szabható.

Ami viszont könnyeket csalt a szemembe, az a méterszámláló, és a kameraállások voltak.
 

Nincs több unalmas körözés a pályán, mert a számláló a lelket is kihajtja belőled, ha az előtted, vagy akár a mögötted lévő távolság csökken. A távolság csökkenésével pedig egyenesen arányosan emelkedik a pulzusod, és gyöngyözik a homlokod. Az öreg rókák tudják, miről beszélek. Az új tagok pedig emlékezni fognak erre a sorra.
 

A kameraállásokat is visszakaptuk a Forza 4-ből, mi több, még bővítették is azokat. Minden eszköz adott, hogy jó videó klippek készüljenek, vagy akár több kameraszögből is megmutathatod a haveroknak, hogy mekkora "raj" voltál.
 

Sok mindenre kitérhetnék még, azonban mivel ez még csak egy jól sikerült demo volt, valamit hagyjunk a kész játékra is.
 

Az biztos, hogy tíz évet fiatalodtam egy nap alatt, és hogy most két évig minden lehetőség adott arra, hogy szétszedjük a házat.

©IceSanyi
 

 

 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!