A CSAPAT

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

A CSAPAT

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rally 2013

Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor
Lada 21074

 

Az idei Szilveszter Rallye szerviz parkjában egy ismerős párossal sikerült beszélgetnünk.

FRH: Úgy tűnik nagy a vidámság, elégedettek vagytok?

Gala: Persze nagyon örülünk, hiszen itt vagyunk a célban, az autó karcmentes, és azt hiszem, az eredmények miatt sem kell nagyon szégyenkeznünk… :)

FRH: Hogy sikerült a felkészülés a versenyre?

Gala: A felkészülést már nagyon régen megkezdtük, mert az idén csak néhány versenyt tudtunk betervezni, így a Szilveszter Rallye volt a fő esemény! Bizakodásra adott okot, hogy Kiskunlacházán zuhogó esőben sikerült a kategóriánkat megnyernünk, ami a várhatóan csúszós-taknyos évzáróra azért elég jó ómen volt. Az már kevésbé, hogy a következő ottani versenyen már megint eltört a féltengelyünk, sajnos egy lecsúszás után nem kellően odafigyelve jöttem vissza a fűről a betonra, és már roppant is… smiley Persze nem adtuk fel, a következő versenyre megint ott voltunk, de immáron egy Micu-híddal megerősítve, hogy ezt törd el haver! Nos, az Orosz vicces kedvében volt, mert a féltengely kibírta, ellenben felrobbant a kuplungunk! Igazából az én hülyeségem volt ez is, mert a pályabejáráson megláttam a motorépítőmet és gondoltam megforgatom neki a kocsit. Hát úgy tűnik, hogy a 15-ös slick és a Sachs kulpung rugdosása nem barátok. Úgyhogy ebből is lett egy új Martin-féle szett, és nagy-nagy fogadkozás hogy soha többé nem bravúroskodunk a közönségnek. Azt hiszem ez a mostani versenyig tartott! smiley

FRH: Ki építi a motorodat?

Gala: Katona Kornéllal egy közös ismerősünk hozott össze amikor tavaly sok évnyi kihagyás után nem bírtam tovább és megint vettem egy Ladát. Nagyon hálás vagyok neki, a remekül sikerült bivalyerős motorért, és azért a lelkiismeretes felkészítő munkáért amit az autón egyébként is elvégez. Nagyon megnyugtató érzés a rajtban, hogy biztos lehetsz benne, hogy a versenygép alattad 100%-os állapotban van, nyugodtan tolhatod neki.

FRH: Mik voltak a célkitűzések a verseny előtt?

Gala: A nevezés leadásakor arról beszéltünk Gabival, hogy mindenképpen szeretnénk a tavalyi kategória eredményeinken javítani, akkor 19-ek lettünk a Kategóriánkban (1600 ccm-ig) és 83-ak abszolútban. Az volt az első rallye-versenyünk, azóta már sokkal gyorsabbnak kell lennünk. Úgy gondoltuk a 10. hely környékére képesek lehetünk. Persze akkor még nem tudtuk, hogy sokkal többen leszünk mint tavaly… Ezen felül azt szerettük volna látni az időkön, hogy körről-körre gyorsulunk, és picit mindig közelebb kerülünk a rutinosabb versenytársakhoz.

FRH: Ehhez képest, hogy alakult a verseny?

Gala: Azt kell mondanom, hogy az egész verseny alatt nem volt semmilyen technikai problémánk, ami galiba volt, azt mind magunknak köszönhetjük. Peti és Csongi nagyon jó munkát végzett a szervizben.
Az első éjszakai gyorstól persze mi is tartottunk kicsit, elvégre először mentünk Intermédiával nyálkás aszfalton. Bár a lámpasorunk a műanyag motorháztető miatt végig diszkólámpa üzemmódban volt kaland nélkül végigmentünk attól eltekintve, hogy a sötétben párszor nem találtam meg az új kézifékemet. Így a H3 11. ill Lada 1600 6. helyén végeztünk, aminek nagyon megörültünk, iszonyatos lökést adott a másnaphoz. Tudtuk, hogy ez csalóka lehet, mert bizonyára a többiek is tudják ezt a szakaszt sokkal gyorsabban is.

A másnapi első gyorsra vigyorogva mentünk, ez a szakasz a kedvencünk! Egyrészt picivel gyorsabb, mint a belső kör, másrészt a nézők óriási hangulatot csinálnak. Mivel az időre koncentráltunk nem színeztük úgy mint tavaly, de azért ahol lehetett el-el tologattuk lapjával, és igyekeztünk integetni is! Bár mondtam Korinak, hogy bújjon el a pálya szélén, meg ne lássam! smiley Ezzel együtt a ködfoltos szakaszokon inkább 2 kézzel fogtam a kormányt, mert az azért érdekes volt…

A következő belső kör nyomvonala az előző évekhez képest megváltozott, de nekünk így is tetszett. Eltekintve az első féktávtól , amit a harmadik fokozat visszakapcsolása után egy piruett bemutatása követett. A paripa le is fulladt, úgyhogy itt dőlt el, hogy nem ezen a gyorson fogunk javítani a pozíciónkon…

A következő körre melegedett az idő, feljött a nap, így bátran felraktuk a puha slick-eket. Nagyon profin akartuk csinálni, még gumimelegítőt is szereztünk a versenyre. Sajnos többet ártott, mint használt, mivel a szervizpark után gyűjtőben ácsorgásnál simán visszahűlt az abroncs, de a légnyomás beállítását azért sikerült elszúrni vele. 2,35-ös nyomással jöttünk ki a gyorsról ami finoman szólva sem ideális. Ami még rosszabb, hogy az első pár km-en rosszabbul tapadt, mint a N3-as, még röhögtünk is Gabival, hogy régi álmunk teljesült, végre sikerült elgumizni magunkat! smiley

Az utolsó kör előtt már látszott, hogy ha nagyon odatesszük magunkat, akkor meglehet a kategória tízedik helye, és ami még fontosabb, az 1600-os Ladák között a 6. hely. Maradtak a gumik (immáron jó nyomáson) és leporoltunk ahogy tudtunk! Mindkét szakaszon jelentősen javítottunk, ennél több nem volt bennünk. De nem siránkozunk, tavalyhoz képest rengeteget gyorsultunk, és ez volt a cél:

FRH: Mik a tervek a jövőre?

Gala: Nézd, mi még nagyon az elején vagyunk ennek a sportnak. Hiába van már azért navigátorként pár verseny mögöttem, és hiába rúgattunk hátsókerekes vasakkal murvás amatőr versenyeken, azért ez a komoly motoros, aszfaltos-sclickes koktél kemény diónak tűnik egyenlőre. De nem vagyunk türelmetlenek, ez volt a harmadik versenyünk, a vas abszolút versenyképes, már csak egy kicsit kell faragni hozzá!

FRH: Ezek szerint lesz fejlesztés a téli szünetben?

Gala: Tudod, hogy egy versenyautó sosincs kész! smiley Igazából az öregecske karbijainkat kéne kicserélni, hogy lent jobban menjen az autó, ugyanis nekünk 2 szériával régebbi Weberek vannak fönt, mint az aktuális. Nagyon sokan mennek már új FRT gátlóval és nagy fékekkel, de azt hiszem ezzel még várunk, egyenlőre nekem kéne bátrabban beengedni ezzel a konfigurációval az autót féktávokon. 

FRH: Hol láthatunk benneteket legközelebb?

Gala: Még nem tudjuk, szeretnénk az ARK Sprint bajnokságban menni, de egyenlőre még azt se tudjuk, hogy lesz-e egyáltalán… frown Ha nem akkor maradnak a szlalom-rendezvények, vagy megpróbálunk egy RTE előfutást.

FRH: Sok sikert, köszönjük az interjút!

 

Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor előző kalandjai:

Gala ismét versenyben

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Szilveszter Rallye 2012

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!