Hírek
FRH WTCC/2 videó

FRH WTCC/2 videó

FRH WTCC/2 videó      

Légy Te is stafftag!

Légy Te is stafftag!

Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...

5. rész - BMW 1 Series M Coupe

5. rész - BMW 1 Series M Coupe

A Motortrend tesztelte a BMW 1 Series M Coupe-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

3. rész - 2011 Lotus Evora S

3. rész - 2011 Lotus Evora S

A Motortrend tesztelte a 2011 Lotus Evora S-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!   A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...    

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.   McLarenP1... AMTS Gymkhana... TURBOMETAL... Carrera......

Racers for Race

Racers for Race

Racers for Race          

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...

Michelisz Norbi itthon! 2

Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...

FRH találkozó 2013-ban

FRH találkozó 2013-ban

FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…      

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

Game Day Köridő  Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo Szerintem...      

1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

A Motortrend tesztelte a 2012 LEXUS LFA-t Laguna Seca aszfaltján. A kormánynál Randy Pobst...

FRH - Most akkor vége?

FRH - Most akkor vége?

Most akkor vége?      

FRH találkozó

FRH találkozó

FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!    

Tudomány a versenyautó mögött

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...

Karácsonyi Adományozás - Cél

2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...

FRH és a Cápák

FRH és a Cápák

Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...

Pendrive Tuning

Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen jóval...

Forza Racing Hungary póló

Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...

Gymkhana Magyarországon?

Gymkhana Magyarországon?

Magyarországon? Élménybeszámoló

Pénteki videók 25.

Pénteki videók 25.

Pénteki videók 25. Nézzetek meg 11 videót. Először a Red Bull F1-es himnuszt üvöltő motorja......

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

luxustelefont ad ki a Lamborghini

luxustelefont ad ki a Lamborghini

Luxus telefont ad ki a Lamborghini   Te előrendelsz?  

FRH Karrier

FRH Karrier

FRH Karrier            

Pénteki videók 6.

Pénteki videók 6.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4 videót. Talán pár kellemes percet...

FRH telefontokok

FRH telefontokok

Új FRH ajándéktárgyak!  

7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

A Motortrend tesztelte a Mercede-Benz SLS AMG -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Pénteki videók 19.

Pénteki videók 19.

Ezentúl kéthetente jelentkezik az FRH "Pénteki videók" sorozata. Nézzetek meg 8 videót. Remélem...

Pénteki videók 42.

Pénteki videók 42.

Pénteki videók 42. WRX...Baleno tuning...Laraki sound...Porsche 935...Forza 5 slow...

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád      

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37. Drift videók... Jaguar Joyride... Autós...

Forza és én...

Forza és én...

Forza és én...   Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...

Asus - Lamborghini

Asus - Lamborghini

Új Lamborghini laptopot kreál az Asus.. A VX7 névre hallgató noteszt a Murcielago LP 640...

Örökranglisták

Örökranglisták

Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny Sorsolás!    

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6        

Bringával a Déli-sarkra

Bringával a Déli-sarkra

Bringával a Déli-sarkra   ...napi 18 óra tekerés...    

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...    

Pénteki videók 35.

Pénteki videók 35.

Pénteki videók 35. weboldal az erdőben... Kawasaki vs. Audi, átlag seb....

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!       

FRH Örökranglista

FRH Örökranglista

Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...

Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23. Nézzetek meg 7 videót. Elsőként két Forza videó - Pagani... autók belső...

Pénteki videók 38.

Pénteki videók 38.

Pénteki videók 38. Vettel és a cipők... Galli keresztben...  Hasonló...

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

Top Gear és a Google Street

Top Gear és a Google Street

A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....

A VIDEÓ

1000RR barátom ajánlotta ezt a videót, de gondoltam titeket is érdekel. Ha esetleg valaki már...

Pénteki videók 32.

Pénteki videók 32.

Pénteki videók 32.   McLaren vs. snowboard... McLaren GT... Ray...

Crazy Car Project

Crazy Car Project

Crazy Car Project! avagy egy Toyota 2000GT átalakítása. A mai kor technikája és egy legenda...

Evo testközelből

Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...

Forza Motorsport a pályán kívülről

Forza Motorsport a pályán kívülről

Riport Ray Mesterrel   Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...

6. rész - Porsche 911 GT3 RS

6. rész - Porsche 911 GT3 RS

A Motortrend tesztelte a Porsche 911 GT3 RS-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Tudsz segíteni?

Tudsz segíteni?

Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28. Igen jól látod, szombaton!... Taxi...karácsony,... sofőr nélküli...

Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben feltámasztott...

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40. Extrém autómosás...... palackszállító balesete... OFF...

Pénteki videók 9.

Pénteki videók 9.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 5 videót. Remélem tetszeni fog mindenkinek!...

Lotus és rally

Lotus és rally

Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...

Zengő Roadshow Hatvan

Zengő Roadshow Hatvan

Zengő Roadshow Hatvan  Összefoglaló      

Maximulator - ríl drájving

Maximulator - ríl drájving

Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

A Motortrend tesztelte a 2012 Ford Mustang Boss 302-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A...

Pénteki videók 20.

Pénteki videók 20.

Nézzetek meg 9 videót. Remélem tetszeni fog. Elsőként egy remek Toyota MR2 a forza szponzorálása...

Forza 5 FRH tagkártyák

Forza 5 FRH tagkártyák

ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5        

Pénteki videók 8.

Pénteki videók 8.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 6 videót. Talán pár kellemes percet...

Dunlop 12h Hungary 2013

Dunlop 12h Hungary 2013

Dunlop 12h Hungary 2013 Ápr. 5-én és 6-án. Látvány és izgalom a Hungaroring nemzetközi...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!      

Forza Racing Hungray pólók

Forza Racing Hungray pólók

FRH pólók Már rendelhető...    

FRH logó

FRH logó

MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...

Pénteki videók 21.

Pénteki videók 21.

Pénteki Videók 21. Nézzetek meg 8 videót. Elsőként egy ember akinek autó van a torkában......

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...

Jalopnik - Karotta

A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...

Pénteki videók 12.

Pénteki videók 12.

Megcsináltam a cikket pénteken és nem tettem közzé, csak az oldalon dolgozó emberek látták. ...

Mad Catz premium játékvezérlő

Mad Catz premium játékvezérlő

A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...

FRH ajándéktárgyak

FRH rendelhető ajándéktárgyak listája. Az itt szereplő termékek rendelhetőek! A...

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...  

Forza Horizon DEMO

Forza Horizon DEMO

Már tölthető a Forza Horizon Demo! Ha nem látod a Marketen akkor kattints a linkre! DEMO...

Fanatec online peticíó

Fanatec online peticíó

Fanatec online peticíó Csatlakozz!  

FRH Autófestő verseny

FRH Autófestő verseny

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H Emléklapok      

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.   Monster Trophy Truck... 2013 érdekes...

Forza Racing Hungary találkozó 2012

Forza Racing Hungary találkozó 2012

WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

FRH találkozó Élmények...    

Ford A-modell

Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?  

Supercar találkozó

Supercar találkozó

Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

FRH találkozó Endurance!    

B.Ú.É.K.

B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...

Forza Horizon - első napi DLC

Forza Horizon - első napi DLC

Forza Horizon első DLC A Forza Motorsport 4 nemrégen (15.-én) jelent meg pontosan egy éve. Mától...

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon VIP   2012. október 26-án jelenik meg normál és Limited kiadásban egyaránt,...

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

  • FRH WTCC/2 videó

    FRH WTCC/2 videó

    2013. november 13. szerda, 10:26
  • Légy Te is stafftag!

    Légy Te is stafftag!

    2015. július 05. vasárnap, 16:42
  • 5. rész - BMW 1 Series M Coupe

    5. rész - BMW 1 Series M Coupe

    2011. szeptember 13. kedd, 07:28
  • 3. rész - 2011 Lotus Evora S

    3. rész - 2011 Lotus Evora S

    2011. szeptember 07. szerda, 12:01
  • Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    2013. március 11. hétfő, 17:35
  • Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    2013. augusztus 11. vasárnap, 08:00
  • Pénteki videók 31.

    Pénteki videók 31.

    2013. március 15. péntek, 13:58
  • Racers for Race

    Racers for Race

    2014. április 17. csütörtök, 16:39
  • Ordas kamu a fekete fallosz?

    Ordas kamu a fekete fallosz?

    2012. június 26. kedd, 20:57
  • Michelisz Norbi itthon! 2

    2011. június 03. péntek, 15:11
  • FRH találkozó 2013-ban

    FRH találkozó 2013-ban

    2013. máj. 09. csütörtök, 19:11
  • GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    2015. június 27. szombat, 06:50
  • Forza 6 Demo

    Forza 6 Demo

    2009. szeptember 04. péntek, 22:14
  • 1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

    1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

    2011. augusztus 29. hétfő, 15:04
  • FRH - Most akkor vége?

    FRH - Most akkor vége?

    2016. június 01. szerda, 04:02
  • FRH találkozó

    FRH találkozó

    2013. szeptember 19. csütörtök, 19:53
  • Tudomány a versenyautó mögött

    Tudomány a versenyautó mögött

    2013. március 22. péntek, 18:03
  • Karácsonyi Adományozás - Cél

    2012. január 06. péntek, 11:01
  • FRH és a Cápák

    FRH és a Cápák

    2011. szeptember 13. kedd, 15:16
  • Pendrive Tuning

    2011. máj. 02. hétfő, 23:11
  • 2011 LA Design Challenge

    2011 LA Design Challenge

    2011. november 20. vasárnap, 12:05
  • Forza Racing Hungary póló

    2011. máj. 20. péntek, 08:37
  • Gymkhana Magyarországon?

    Gymkhana Magyarországon?

    2011. máj. 18. szerda, 00:16
  • Pénteki videók 25.

    Pénteki videók 25.

    2012. augusztus 17. péntek, 09:39
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    2014. szeptember 25. csütörtök, 23:16
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • luxustelefont ad ki a Lamborghini

    luxustelefont ad ki a Lamborghini

    2013. december 18. szerda, 11:34
  • FRH Karrier

    FRH Karrier

    2014. november 18. kedd, 10:31
  • Pénteki videók 6.

    Pénteki videók 6.

    2011. december 09. péntek, 12:36
  • FRH telefontokok

    FRH telefontokok

    2013. december 16. hétfő, 18:16
  • 7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

    7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

    2011. szeptember 16. péntek, 09:36
  • Pénteki videók 19.

    Pénteki videók 19.

    2012. március 30. péntek, 11:51
  • Pénteki videók 42.

    Pénteki videók 42.

    2015. február 13. péntek, 16:40
  • Luke, én vagyok az apád

    Luke, én vagyok az apád

    2013. december 31. kedd, 10:05
  • Pénteki videók 37.

    Pénteki videók 37.

    2013. szeptember 20. péntek, 16:59
  • Forza és én...

    Forza és én...

    2011. máj. 22. vasárnap, 20:21
  • Asus - Lamborghini

    Asus - Lamborghini

    2011. szeptember 06. kedd, 18:34
  • Örökranglisták

    Örökranglisták

    2011. október 13. csütörtök, 18:19
  • GT Open - Festőverseny eredmény

    GT Open - Festőverseny eredmény

    2013. szeptember 18. szerda, 10:07
  • FRH és a Forza 6

    FRH és a Forza 6

    2015. szeptember 18. péntek, 03:33
  • Bringával a Déli-sarkra

    Bringával a Déli-sarkra

    2014. január 10. péntek, 19:19
  • Ferrari FF konfigurátor!

    Ferrari FF konfigurátor!

    2011. március 17. csütörtök, 19:10
  • Xbox ONE vagy nincs?

    Xbox ONE vagy nincs?

    2013. december 22. vasárnap, 19:43
  • Pénteki videók 35.

    Pénteki videók 35.

    2013. augusztus 02. péntek, 17:18
  • UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    2014. január 22. szerda, 18:17
  • FRH Örökranglista

    FRH Örökranglista

    2012. április 16. hétfő, 14:19
  • Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    2014. március 29. szombat, 10:48
  • Pénteki videók 23.

    Pénteki videók 23.

    2012. június 08. péntek, 17:21
  • Pénteki videók 38.

    Pénteki videók 38.

    2013. október 11. péntek, 17:11
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • Top Gear és a Google Street

    Top Gear és a Google Street

    2014. március 15. szombat, 08:26
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    2012. máj. 10. csütörtök, 18:43
  • A VIDEÓ

    2011. máj. 30. hétfő, 22:35
  • Pénteki videók 32.

    Pénteki videók 32.

    2013. április 05. péntek, 15:47
  • Crazy Car Project

    Crazy Car Project

    2012. február 02. csütörtök, 19:53
  • Evo testközelből

    2011. június 03. péntek, 22:48
  • Forza Motorsport a pályán kívülről

    Forza Motorsport a pályán kívülről

    2013. január 16. szerda, 23:24
  • 6. rész - Porsche 911 GT3 RS

    6. rész - Porsche 911 GT3 RS

    2011. szeptember 14. szerda, 17:55
  • Tudsz segíteni?

    Tudsz segíteni?

    2012. november 26. hétfő, 13:29
  • Pénteki videók 28.

    Pénteki videók 28.

    2013. január 12. szombat, 15:04
  • Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

    2011. június 04. szombat, 20:15
  • Szilveszter Rallye 2012

    Szilveszter Rallye 2012

    2013. január 18. péntek, 06:24
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • Pénteki videók 40.

    Pénteki videók 40.

    2013. november 29. péntek, 18:58
  • Pénteki videók 9.

    Pénteki videók 9.

    2011. december 30. péntek, 15:31
  • Lotus és rally

    Lotus és rally

    2012. január 05. csütörtök, 15:05
  • Zengő Roadshow Hatvan

    Zengő Roadshow Hatvan

    2014. augusztus 31. vasárnap, 11:35
  • Maximulator - ríl drájving

    Maximulator - ríl drájving

    2013. április 06. szombat, 12:13
  • 2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2011. szeptember 01. csütörtök, 14:13
  • Pénteki videók 20.

    Pénteki videók 20.

    2012. április 13. péntek, 19:00
  • Forza 5 FRH tagkártyák

    Forza 5 FRH tagkártyák

    2013. december 18. szerda, 13:07
  • Pénteki videók 8.

    Pénteki videók 8.

    2011. december 23. péntek, 13:12
  • Dunlop 12h Hungary 2013

    Dunlop 12h Hungary 2013

    2013. április 03. szerda, 17:53
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    2016. október 08. szombat, 19:25
  • Forza Racing Hungray pólók

    Forza Racing Hungray pólók

    2013. április 29. hétfő, 01:36
  • FRH logó

    FRH logó

    2012. szeptember 09. vasárnap, 12:48
  • Pénteki videók 21.

    Pénteki videók 21.

    2012. április 27. péntek, 11:05
  • [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    2012. október 14. vasárnap, 00:17
  • Jalopnik - Karotta

    2011. október 21. péntek, 10:34
  • Pénteki videók 12.

    Pénteki videók 12.

    2012. január 23. hétfő, 02:03
  • Mad Catz premium játékvezérlő

    Mad Catz premium játékvezérlő

    2011. augusztus 25. csütörtök, 15:44
  • FRH ajándéktárgyak

    2013. máj. 16. csütörtök, 16:48
  • Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    2013. november 08. péntek, 21:56
  • Forza Horizon DEMO

    Forza Horizon DEMO

    2012. október 09. kedd, 13:10
  • Fanatec online peticíó

    Fanatec online peticíó

    2013. szeptember 22. vasárnap, 14:13
  • FRH Autófestő verseny

    FRH Autófestő verseny

    2012. március 07. szerda, 11:30
  • Le Mans 4H emléklapok

    Le Mans 4H emléklapok

    2014. máj. 25. vasárnap, 18:14
  • Pénteki videók 33.

    Pénteki videók 33.

    2013. máj. 31. péntek, 15:10
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012

    Forza Racing Hungary találkozó 2012

    2012. máj. 05. szombat, 21:41
  • Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    2014. július 30. szerda, 01:40
  • Ford A-modell

    2012. január 15. vasárnap, 15:51
  • Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    2013. december 19. csütörtök, 10:34
  • Supercar találkozó

    Supercar találkozó

    2011. december 21. szerda, 08:54
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    2014. június 08. vasárnap, 15:10
  • B.Ú.É.K.

    2012. január 01. vasárnap, 16:25
  • Kesjár Csaba

    Kesjár Csaba

    2012. február 09. csütörtök, 19:39
  • Forza Horizon - első napi DLC

    Forza Horizon - első napi DLC

    2012. október 26. péntek, 08:00
  • Dvorcsak és London

    Dvorcsak és London

    2013. június 22. szombat, 12:01
  • Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    2012. augusztus 23. csütörtök, 03:10
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Ordas kamu a fekete fallosz?

high INTL 92970Ordas kamu a fekete fallosz?

Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos körökben száguldó péló néven ismert versenyautó nem az, aminek gondoltuk. Bizonyítékaim vannak. Lefotóztam. Beszéltem a nagy összeesküvés kitalálójával is. A térdét csapkodta a röhögéstől, amikor megtörtént a leleplezés. Készüljenek fel, soha nem látott képek következnek.

 

DSC 0180

Hát ez meg mi a bánat? A képeken még kicsit másképp nézett ki

Szép fotókat láttunk a Deltawingről, menő háttér előtt, stúdióban, szélcsatornában. Fáradhatatlanul verték a dobot a Nissannál, hogy emberfeletti teljesítménnyel próbálnak elkészülni a Le Mans-i versenyre - döbbenetes adatokkal dobálóztak, a versenysport forradalmi megváltoztatásáról, sokszor minden konkrétum nélkül, ködös utalásokkal. Addig sulykolták a megfelezett tömeg, légellenállás és fogyasztás hármasát, hogy a végén már majdnem el is hittük, valami csodálatos, jövőbe mutató hímnyílvesszővel van dolgunk.

Erre előállnak ezzel.

DSC 0185

Aprólékosan megépített holmi, de nem igazán versenypályára való

Kétségtelen, elkészült. Csak kicsit másra számítottunk. Elöl keskeny gumik, hátul úthengerek, egyhatos motor, függőleges vezérsík - eddig minden stimmel. De ha kicsit közelebb megyünk, kilóg a csontos, patkolt lóláb. Elöl mankókerék. Peugeot 207-es fényszórók. Hétezerig skálázott VDO fordulatszámmérő. Hoppá.

Kiderítettem róla mindent. Egy Westfield-féle Lotus 7-klónból építették. 1,6-os Ford motor van benne két ikerkarburátorral. Hátul egy jó öreg merev tengely teszi a dolgát, elöl átfaragták a Westfield-futóművet. Mindezt 39 nap alatt állította talpra Andy Saunders, és lábon jött el vele a Le Mans-i versenyre.

DSC 0181

Működik, láttam

Ha már kikiáltottuk a Deltawinget közönségkedvencnek, a replikája túltesz rajta. Ahol csak felbukkant, mindenki könnyezett a röhögéstől, annyira imádnivaló jelenség. Ben Bowlby, az igazi Deltawing atyja, külön megkérte Andy-t, hadd üljön bele. Aztán a pilóták, majd szép lassan mindenki végigülte a Nissan-csapatból. Zseniális alkotás, és működik. Andy szerint egész jól lehet menni vele, amin a nullás autó Le Mans-i produkciója után nem is csodálkozunk már annyira.

Hogy minden félreértést eloszlassak, a sufniban összekendácsolt paródiát a Top Gear rendelte meg Saundersnél, aki már többször bizonyította bizarr autóépítési tehetségét. Poén az egész, nincs semmi tervük vele, nem fog szerepelni a tévében, csak a mókázás kedvéért építtették meg. Aki kíváncsi a részletekre, nézzen el Andy oldalára, érdemes.

DSC 0183

Minimalista vezetőfülke

Az igazi Deltawing szereplése viszont sokakat meglepett, köztük engem is. Az egy dolog, hogy az Indycar sorozathoz találták ki vagy három évvel ezelőtt, aztán miután ott nem találtak tárt karokra, átmentették a koncepciót a Le Mans-i 24 óráson történő szereplésre, majd amikor már majdnem kész volt, mögé állt a Nissan, noha az autó központi celláját az Aston Martintól vették át. A kusza történet kibogozásánál is izgalmasabb kérdés volt azonban, hogy hogyan a rossebbe működhet egy ilyen jószág.

A Deltawing népes rajongótábora mellett nem kevés kétkedő akadt. Magam is zseniális marketingmanővernek tartottam, ahogy a Nissan felkarolta a projektet, viszont a műszaki oldalával nem tudtam kibékülni. Nyilván csak azért csinálták ilyen furcsa alakúra az amerikaiak, hogy minél nagyobb feltűnést keltsen. Szép a 475 kiló, a 0,24-es alaktényező sem rossz, és a könnyű 1,6-os turbómotor is nyilván hatékony tud lenni. De miért nem lehetett belecsomagolni ezt a technikát egy normális kinézetű kasztniba? Ben Bowlby viszont minden rosszindulatú feltételezésemet eloszlatta.

high INTL 90499Ben Bowlby sokat vigyorog

Az ízig-vérig angol Ben találta ki a Deltawinget, még amikor az amerikai Chip Ganassi alkalmazásában állt. Előtte a Lolánál dolgozott, vagyis van némi fogalma a versenyzésről, 85 óta van a szakmában. Hogy honnan jött az ötlet, elvész a múlt ködjében, viszont a ránk zúdított tonnányi marketingrizsa alól kimászva üdítő volt Bowlby-val beszélgetni. Nem volt mellébeszélés, mindent elmondott. Interjú következik.

- Meglepő húzás volt, amikor az Indycar elutasítása után bejelentették, hogy Le Mans-ban fognak indulni, ráadásul később kiderült, hogy egy Aston Martin AMR-1 kasztni köré építik az autót. Elmondaná, pontosan hogyan történt ez az átmenet?

- Persze. 2010 októberében találkoztam az ACO (a Le Mans-i 24 órás versenyt szervező klub - a szerk.) embereivel, miután az Indycar úgy döntött, hogy nem minket választ. Úgy érezték, hogy a Deltawing remek projekt az 56-os bokszhoz (amelyből minden évben innovatív kreációk indulhatnak mostantól), viszont aggódtak, hogy a karcsú test nem lesz elég biztonságos. Megkérdezték, nem tudnék-e beletenni egy normál LMP1-es középső cellát. Simán, válaszoltam, és egyetértettünk abban, hogy mindenki számára az volna a legmegnyugtatóbb megoldás, ha vennénk egy már létező kasztnit, és aköré építenénk az autót. (A kasztni alatt itt a vezető körüli részt kell érteni, amelyre szigorú FIA-előírások vonatkoznak, komoly törésteszteken kell átmennie.) És mivel az Aston Martin éppen visszavonult az LMP-ből, megvettünk tőlük két kasztnit, és ezzel megspóroltuk a borulási teszteket. Így is meg kellett csinálni a különböző törésteszteket a köré épített autóval, mégis ez volt a legegyszerűbb.

high INTL 91475

Le Mans előtt nagy volt a titkolózás

- Amíg az Indycarról volt szó, más kasztniban gondolkodtak?

- Igen, saját tervezésű kasztnink volt. De mivel annyira kevés időnk maradt Le Mans-ig, még örültünk is a kész cellának. Amilyen őrült tempóban dolgoznunk kellett, hogy egyáltalán elkészüljünk a versenyre, jobban jártunk ezzel a megoldással.

- Annyira nem tudunk semmit az autó műszaki tartalmáról, hogy olyan találgatások is voltak, miszerint a Deltawing keresztmotoros.

- Nem, hosszában van benne a motor, mögötte a váltó. Az viszont már nem szokványos megoldás, hogy rugalmas bakokkal van beépítve, és nincs teherviselő funkciója. A motor nagyon könnyű, turbóval, kipufogóval, mindennel alig 90 kiló, a váltó pedig 33 kilós.

high INTL 90060

Sokat dolgoztak vele a szélcsatornában - az aerodinamika a legerősebb oldala

- A motort az RML készíti fel? (Ray Mallock Limited, többek között a komplett Chevrolet WTCC programot a hátán cipelő cég)

- Igen.

- Ez az ő saját 1,6-os turbómotorjuk?

- Igen, ott volt nekik a GRE (Global Race Engine) motorjuk, és az egész koncepció erre a motorra készült, amely a WRC-s, WTCC-s motorok alapja is. Aztán amikor a Nissan elhatározta, hogy beszáll a programba, összeültek az RML-lel - hiszen régóta jó viszonyban vannak - és közösen megcsinálták ezt a motort. Ez valójában egy egyedi Deltawing motor.

- Amikor először felbukkant a Deltawing, mindenki azon agyalt, vajon hogyan fog fordulni. Mekkora szerepe van a torque vectoringnak (aktív nyomatékelosztás) a kanyarodásban?

- Kidolgoztunk egy különleges, roppant elegáns torque vectoring lehetőséget a differenciálműben, viszont nem készültünk el vele úgy, hogy megbízható legyen. Így aztán egy teljesen nyitott diffivel álltunk rajthoz itt a versenyen.

high INTL 90059

Hopp, megint találtunk egy tizedet

- Komolyan?

- Bizony, ekkora potenciál van még a Deltawingben. Nyilvánvalóan eldobtunk ezzel pár másodpercet, de az a helyzet, hogy nincs szükség spéci diffire, hogy kanyarodni tudjon, ami megint csak egy érdekes technikai történet.

- Feltételezem, hogy ennek tükrében elégedett volt a Deltawing szereplésével, úgy értem, amíg versenyben volt.

- Nem kérdés, hogy a Deltawing kanyarodási képességei elérik a többi itt használt autó tudását. Hozzá kell még tenni, hogy a motornál is nagyon konzervatív beállításokat használtunk. Nem mentünk rá sem a maximális teljesítményre, sem az elérhető legszegényebb keverékre, mivel óvatosak akartunk lenni, hiszen alig teszteltük az autót. Őszintén szólva éppen hogy csak elértük azt a szintet, hogy érdemes legyen megpróbálni elindulni.

high INTL 92970

Sokan és sokat túlóráztak, hogy a Deltawing elkészüljön a Le Mans-i 24 órásra

- Sok tanulságot tudtak levonni az itt megtett ezer kilométerből?

- Le Mans a legnagyobb kihívás a világon. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, és látjuk, hogy ez az autó még sokkal jobb tud lenni.

- A Nissan a Deltawinggel kapcsolatban mindig azt emlegeti, hogy a jövő utcai autóinak technológiáját tesztelik benne. Mondana egy konkrét példát arra, mit lehet átvenni belőle hétköznapi autókba?

- Rengeteg hagyományos eleme van a Deltawingnek, a kombináció az új. Azt hiszem, a Nissan sokat gondolkodik a tömeg kérdésén, a könnyű szerkezeti megoldásokon, a hatékony aerodinamikán, a gumikon. Ha a jövőben sokkal könnyebb autókat építenek, nagy tempónál előtérbe kerülhet az aerodinamikai stabilitás. Az általános járműdinamikai kérdésekben is érdekes utat jártunk be a Deltawinggel. Egy versenyautó fejlesztésénél útközben általában olyan dolgok derülnek ki, hogy az adott teljesítményhez nagyobb fékre, erősebb szerkezetre, komolyabb mechanikára lesz szükség, amivel általában növekszik a súly is, aztán ehhez még nagyobb fék kell, és így tovább. A Deltawingnél fordítva haladtunk ezen a spirálon. Ahogy könnyítettük, úgy vettük észre, hogy elég lesz egy kisebb fék is, ahhoz nem kell olyan széles gumi, így aztán még könnyebbek lettünk. Ez is egy olyan irány, amit érdemes lenne követni a jövő autóiban.

high INTL 91699

- Az Ön ötlete volt a keskeny első nyomtáv?

- Bizony.

- És mi volt a fő indoka rá? Az aerodinamika.

- Igen, főleg az. De ha a lehető legkönnyebb és legolcsóbb autót szeretnéd megépíteni, eleve kétkerék-hajtásban kell gondolkodni. Logikus, hogy a hajtott kerekek környékére koncentrálod a súlyt, és aktív nyomatékelosztást használsz. Aztán, ha a dinamikus átterhelődés hatását is ki akarod használni gyorsításkor, akkor egyértelmű, hogy a hátsó tengelyt kell hajtani. Fékezéskor pedig az összes kereket egyenlően szeretnéd használni. Így aztán előnyös, ha a súlyt minél hátrább teszed, és az aerodinamikai stabilitást is ennek megfelelően alakítod ki. Mint egy madártollnál vagy egy nyílvesszőnél. Ezzel a megoldással a fékerőnek is több mint a felét a tömegközéppont mögé teheted, és még mindig stabil maradsz. Egy hagyományos, derékszögű autónál mindig van egy destabilizáló hatás. Ha állóra fékezed a hátsó kerekeket, megpörögsz. Ennél az autónál a pilóták teljesen hátra állíthatják a fékbalanszot, mert akkor is stabil marad, ha megcsúszik a hátulja. Ez nagyon fontos, nagyon más, mint amit megszoktunk.

high INTL 91637

Vízen állítólag nagyon gyors

- Ennyire más a súlyelosztása, mint egy normális autónak?

- Óriási a különbség. Nálunk a súly mindössze 28%-a terheli az első tengelyt. Én egyedül meg tudnám emelni az autó elejét. Ezért elég a két keskeny gumi. És mivel nagyon kicsi az első nyomtáv, nincs szükség akkora csavarodási merevségre sem. Minden hátul történik. És ennek köszönhetően nagyon szeret kanyarodni az autó.

- Ezt látni is lehetett. A kanyar bejáratánál, a közepén és kigyorsításnál is kívülről erősen túlkormányzottnak tűnt az autó.

- Igen, alapvetően túlkormányzott, de nem rosszindulatú. Nagyon stabilan, kellemesen túlkormányzott. Egy derékszögű autónál mindig dominál az alulkormányzottság az autó befordításánál, mert az első kerekek végzik a legnagyobb munkát. És így a kanyarodásnál az első kerekek le is fékezik az autót. Aztán ott van a lehetőség, hogy az alulkormányzott jelleg átfordul túlkormányzottba. Nem mindegy, milyen az átmenet, ha nem jó a balansz, rosszindulatú lesz az autó, könnyen megforog. Ha mindig túlkormányzott vagy, az jobb a pilótának, amíg kontrollálható. Egy utcai autónál muszáj alulkormányzottnak lenni, hogy stabil maradjál, de ez csak egy elkerülhetetlen rossz.

high INTL 91492

Lámpa nélkül, lángnyelvvel igazi Batmobile

- Amikor megvolt az ötlet, hogyan próbálta igazolni, hogy működni fog? Szimulációkat futtatott?

- Igen, volt egy matematikai modell, amivel dolgoztunk, de hogy biztos legyek a dolgomban, vettem egy RC-modellt, egy profi távirányítós játékautót. Pontosabban kettőt. Az egyiket átépítettem olyanra, mint a Deltawing, a súlyelosztással meg mindennel, és összehasonlítottam a kettőt. Működik. Még ha nem is hitted volna. A többi pedig az aerodinamikán múlik, ott pedig nagy az előnyünk. Egészen más lehetőségeink vannak ezzel a formával. Két gyönyörű örvény megy az orrtól hátrafelé, a padló kialakításával pedig ezt csodálatosan ki lehet használni, rendkívül hatékonyan. Nagyon kis nyomásunk van az autó alatt, és mivel feleztük a súlyt, fele akkora leszorító erő is elég ugyanahhoz a tapadáshoz.

high INTL 93177

Végig kicsattanóan lelkes volt a három pilóta

- Mi volt a maximális sebessége a Deltawingnek?

- Az időmérőn 309 km/h. A 12. leggyorsabb autó volt Le Mans-ban. És még gyorsabbak tudtunk volna lenni, csak óvatos beállításokat használtunk. A gumik is alig fogytak, három tankot tudtunk kiautózni egy garnitúrából, és egy negyediket is kibírtak volna.

- Jól sejtem, hogy nem fogja elárulni, mi lesz Le Mans után?

- Az az igazság, hogy nincsenek terveink. Eddig mindenki arra várt, hogy mi lesz Le Mans-ban. Most meg mindenki azt kérdezi, hogyan tovább. De tényleg nem tudom megmondani.

Mit is mondhatnék, Ben meggyőzött. Olyan szimpatikus, kicsit flúgos figurát ismerhettem meg benne, olyan szuggesztíven, akkora beleéléssel tudott mesélni agyszüleményéről, hogy teljesen elszállt a szkepticizmusom. Mindenkivel együtt, őszintén sajnáltam, amikor egy szerencsétlen versenybalesetben kiütötte Nakajima a Toyotájával. Bennek a sajtótájékoztatón nagyokat kellett nyelnie nyilatkozata közben.

high INTL 91702

Motoyama a hétvégén kicsit hős lett

Amikor Motoyama másfél órán át küzdött a pálya szélén, hogy összerfércelje a baleset után, többen felvetették, hogy tehetne egy kivételt a versenyigazgatóság, és visszavihetnék javításra a bokszba, hadd menjen tovább, úgyis versenyen kívül indult. De Le Mans-ban nincs kivételezés, hiába gyűlt össze a drótkerítés mellett az egész csapat, hiába segített nekik még egy fotós is: lefényképezte a sérült részeket, és megmutatta a szerelőknek, hogy minél pontosabb instrukciókat tudjanak adni Motoyamának. Nem sikerült lábon bebicegni a bokszba, így aztán kénytelenek voltak feladni a versenyt.

De Ben így is bebizonyította, hogy működik az ötlete. Hat óra és 15 perc alatt 1005 kilométert ment a Deltawing, és amíg nem ütközött neki a betonfalnak, nem voltak komoly problémái. Egy pneumatikus szelepet kellett kicserélni a váltómechanikában, ennyi.

Hogy mi lesz a koncepcióból, csak találgatni lehet. Az Indycart már kilőtték, Le Mans-ban sem mehetnek jövőre, hiszen semmilyen kategóriába nem férnek be, az 56-os bokszból pedig a GreenGT indul. Hacsak a Nissan nem gründol neki külön márkakupát, nehéz elképzelni, hogy bárhol rajthoz engednék. Pedig kár lenne, ha elsorvadna, sok jó ötlet van benne. Még ha túlzás is a jövő versenyautójának nevezni, azért alaposan felkavarta az állóvizet, megmutatta, hogy el lehet térni a jól bevált receptektől. És főleg, hogy Colin Chapman kattanása ma is érvényes – ezt valóban jó lenne viszontlátni a gyakran bődületesen túlsúlyos utcai autóknál is.

A Deltawing jövője alighanem a Nissan kezében van, kíváncsian várom, mit kezdenek vele.

© Stump András

(Forrás: Totalcar.hu)

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!