Hírek
Tudsz segíteni?

Tudsz segíteni?

Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...

Forza Racing Hungary találkozó 2013

Forza Racing Hungary találkozó 2013

FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Pénteki videók 6.

Pénteki videók 6.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4 videót. Talán pár kellemes percet...

Celica, Celica, de csodás...

Celica, Celica, de csodás...

Hadd mutassak be kettő 2 darab Celicát.  

luxustelefont ad ki a Lamborghini

luxustelefont ad ki a Lamborghini

Luxus telefont ad ki a Lamborghini   Te előrendelsz?  

7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

A Motortrend tesztelte a Mercede-Benz SLS AMG -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Háromszázzal a fák között

Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074  

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...

Pénteki videók 21.

Pénteki videók 21.

Pénteki Videók 21. Nézzetek meg 8 videót. Elsőként egy ember akinek autó van a torkában......

Forza Racing Hungary póló

Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...

Maximulator - ríl drájving

Maximulator - ríl drájving

Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS 2014.04.12-13      

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!    

Top Gear és a Google Street

Top Gear és a Google Street

A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...

Teherrobogó? Kubo!

Teherrobogó? Kubo!

Teher- robogó? Kubo!  

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren fotópályázata   Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...

FRH újságíró kerestetik.

FRH újságíró kerestetik.

Munkatársat keresünk! Olyan embert keresünk a csapatból, aki szívesen résztvenne az...

Születésnapi Köszöntő!

Születésnapi Köszöntő!

Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...

FRH találkozó 2013-ban

FRH találkozó 2013-ban

FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…      

9. rész - Audi R8 GT

9. rész - Audi R8 GT

A Motortrend tesztelte a Audi R8 GT -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál Randy...

Pénteki videók 7.

Pénteki videók 7.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 5 videót. Remélem tetszeni fog...

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...    

A VIDEÓ

1000RR barátom ajánlotta ezt a videót, de gondoltam titeket is érdekel. Ha esetleg valaki már...

Felino CB7

Felino CB7

Felino CB7 a Batmobil        

Pénteki videók 24.

Pénteki videók 24.

Pénteki Videók 24. Nézzetek meg 14 videót. Elsőként egy SLK 55 AMG Forzából... McLaren 12C...

Pénteki videók 17.

Pénteki videók 17.

Nézzetek meg 6 videót. Remélem tetszeni fog. Elsőnek egy izgalmas verseny befutó. Aztán egy...

Pénteki videók 19.

Pénteki videók 19.

Ezentúl kéthetente jelentkezik az FRH "Pénteki videók" sorozata. Nézzetek meg 8 videót. Remélem...

Partnerkapcsolat

Partnerkapcsolat

A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...

FRH találkozó

FRH találkozó

FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!    

Tudomány a versenyautó mögött

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

A Motortrend tesztelte a 2012 Ford Mustang Boss 302-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A...

FRH Autófestő verseny nevezések

FRH Autófestő verseny nevezések

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...

6. rész - Porsche 911 GT3 RS

6. rész - Porsche 911 GT3 RS

A Motortrend tesztelte a Porsche 911 GT3 RS-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Pénteki videók 12.

Pénteki videók 12.

Megcsináltam a cikket pénteken és nem tettem közzé, csak az oldalon dolgozó emberek látták. ...

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H Emléklapok      

Karácsonyi Adományozás

Karácsonyi Adományozás

  Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...

2014 összefoglaló - Gala

2014 összefoglaló - Gala

2014 Összefoglaló        

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés Festések versenye!!!      

Pénteki videók 35.

Pénteki videók 35.

Pénteki videók 35. weboldal az erdőben... Kawasaki vs. Audi, átlag seb....

v8 Superstars - Hungaroring

v8 Superstars - Hungaroring

Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5        

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

Forza Racing Hungray pólók

Forza Racing Hungray pólók

FRH pólók Már rendelhető...    

Asus - Lamborghini

Asus - Lamborghini

Új Lamborghini laptopot kreál az Asus.. A VX7 névre hallgató noteszt a Murcielago LP 640...

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...  

Karácsonyi Adományozás 2014

Karácsonyi Adományozás 2014

Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!        

Bringával a Déli-sarkra

Bringával a Déli-sarkra

Bringával a Déli-sarkra   ...napi 18 óra tekerés...    

5. rész - BMW 1 Series M Coupe

5. rész - BMW 1 Series M Coupe

A Motortrend tesztelte a BMW 1 Series M Coupe-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.   McLarenP1... AMTS Gymkhana... TURBOMETAL... Carrera......

Forza Horizon DEMO

Forza Horizon DEMO

Már tölthető a Forza Horizon Demo! Ha nem látod a Marketen akkor kattints a linkre! DEMO...

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....

Pénteki videók 26.

Pénteki videók 26.

Pénteki videók 26. Nézzetek meg 13 videót. Most mindegyik a Forza 4-el kapcsolatos! Először...

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!    

Zöld Pokol - forma autó

Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...

Pénteki videók 5.

Pénteki videók 5.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4 videót. Kint nem valami kellemes az idő,...

Pompás matrica a Forza 3-ban

Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...  

FRH - Bulirendszám autó

FRH - Bulirendszám autó

Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.

FRH ajándéktárgyak

FRH rendelhető ajándéktárgyak listája. Az itt szereplő termékek rendelhetőek! A...

Pénteki videók 29.

Pénteki videók 29.

Pénteki videók 29. Őrült drift a városban......

Forza Horizon infók + képek + videók

Forza Horizon infók + képek + videók

Forza Horizon Itt a Forza Horizon DEMO Ettől függetlenül a videók még jönnek. Frissítve: 10.09.

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...

Michelisz Norbi itthon! 2

Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...

10. rész - Ferrari 458 Italia

10. rész - Ferrari 458 Italia

A Motortrend tesztelte a Ferrari 458 Italia -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Gala ismét versenyben

Gala ismét versenyben

Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...  

Forza Horizon - első napi DLC

Forza Horizon - első napi DLC

Forza Horizon első DLC A Forza Motorsport 4 nemrégen (15.-én) jelent meg pontosan egy éve. Mától...

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!   A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...

B.Ú.É.K.

B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...

Pénteki videók 16.

Pénteki videók 16.

Nézzetek meg 6 videót. Remélem tetszeni fog. Első pár videó egy teszt Karottától. Utána a KIA...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!      

Migren újabb alkotásai

Migren újabb alkotásai

Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait

Pénteki videók

Pénteki videók

  Végre péntek! Ennek örömére hoztam nektek 3 videót. Remélem tetszeni fog...

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.   Monster Trophy Truck... 2013 érdekes...

11. rész - Nissan GTR

11. rész - Nissan GTR

A Motortrend tesztelte a Nissan GTR -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál Randy...

Forza és én...

Forza és én...

Forza és én...   Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...

Pénteki videók 36.

Pénteki videók 36.

Pénteki videók 36. Enduro lassítva... Vagány egy kerekű motor... Forza 5...

Pénteki videók 27.

Pénteki videók 27.

Pénteki videók 27. Pár hónapos szünet után ismét... Meglátom mekkora érdeklődés lesz. Először...

BMW E3

BMW E3

Nem tudom mi késztette a gazdáját, hogy így átalakítsa ezt az autót, de szerintem csodás lett. A...

Gymkhana Magyarországon?

Gymkhana Magyarországon?

Magyarországon? Élménybeszámoló

Isle of Man TT - autóval

Isle of Man TT - autóval

Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...

Supercar találkozó

Supercar találkozó

Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon VIP   2012. október 26-án jelenik meg normál és Limited kiadásban egyaránt,...

Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23. Nézzetek meg 7 videót. Elsőként két Forza videó - Pagani... autók belső...

Karácsonyi Adományozás - Cél

2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...

Forza Horizon - Rally

Forza Horizon - Rally

Forza Horizon rali-expanzió JÖN! Egy fura bejelentést tett a Turn10 a mai napon.    

Evo testközelből

Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...

Szirák RS - Gala

Szirák RS - Gala

Szirák RS 2014.05.23 - 24.      

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.   DTM 1993... FM4 drift... FM4 Unicorn...

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

Pénteki videók 2.

Pénteki videók 2.

Végre péntek vagy szombat. Vagyis a hétfőt dolgozzuk le. Mindegy. Ennek örömére hoztam nektek 3...

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny Szavazz te is!    

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28. Igen jól látod, szombaton!... Taxi...karácsony,... sofőr nélküli...

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

Pénteki videók 41.

Pénteki videók 41.

Pénteki videók 41. Dakar Rally...... Traktor FAIL!... Rossi és Colin...

  • Tudsz segíteni?

    Tudsz segíteni?

    2012. november 26. hétfő, 13:29
  • Forza Racing Hungary találkozó 2013

    Forza Racing Hungary találkozó 2013

    2013. április 30. kedd, 15:14
  • Pénteki videók 6.

    Pénteki videók 6.

    2011. december 09. péntek, 12:36
  • Celica, Celica, de csodás...

    Celica, Celica, de csodás...

    2011. július 22. péntek, 13:50
  • luxustelefont ad ki a Lamborghini

    luxustelefont ad ki a Lamborghini

    2013. december 18. szerda, 11:34
  • 7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

    7. rész - Mercedes-Benz SLS AMG

    2011. szeptember 16. péntek, 09:36
  • Háromszázzal a fák között

    2011. június 15. szerda, 06:15
  • Szilveszter Rallye 2012

    Szilveszter Rallye 2012

    2013. január 18. péntek, 06:24
  • Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    2014. január 14. kedd, 17:19
  • Ordas kamu a fekete fallosz?

    Ordas kamu a fekete fallosz?

    2012. június 26. kedd, 20:57
  • Pénteki videók 21.

    Pénteki videók 21.

    2012. április 27. péntek, 11:05
  • Forza Racing Hungary póló

    2011. máj. 20. péntek, 08:37
  • Maximulator - ríl drájving

    Maximulator - ríl drájving

    2013. április 06. szombat, 12:13
  • MIDEX Cered RS

    MIDEX Cered RS

    2014. április 17. csütörtök, 23:46
  • Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    2013. december 20. péntek, 11:48
  • Top Gear és a Google Street

    Top Gear és a Google Street

    2014. március 15. szombat, 08:26
  • Teherrobogó? Kubo!

    Teherrobogó? Kubo!

    2013. december 18. szerda, 09:58
  • Migren Forza4 Fotópályázata

    Migren Forza4 Fotópályázata

    2012. november 30. péntek, 01:02
  • FRH újságíró kerestetik.

    FRH újságíró kerestetik.

    2013. augusztus 28. szerda, 00:00
  • Születésnapi Köszöntő!

    Születésnapi Köszöntő!

    2011. augusztus 08. hétfő, 03:01
  • FRH találkozó 2013-ban

    FRH találkozó 2013-ban

    2013. máj. 09. csütörtök, 19:11
  • 9. rész - Audi R8 GT

    9. rész - Audi R8 GT

    2011. szeptember 21. szerda, 19:16
  • Pénteki videók 7.

    Pénteki videók 7.

    2011. december 16. péntek, 13:48
  • Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    2013. augusztus 11. vasárnap, 08:00
  • A VIDEÓ

    2011. máj. 30. hétfő, 22:35
  • Felino CB7

    Felino CB7

    2014. március 01. szombat, 21:52
  • Pénteki videók 24.

    Pénteki videók 24.

    2012. július 13. péntek, 19:00
  • Pénteki videók 17.

    Pénteki videók 17.

    2012. február 24. péntek, 13:36
  • Pénteki videók 19.

    Pénteki videók 19.

    2012. március 30. péntek, 11:51
  • Partnerkapcsolat

    Partnerkapcsolat

    2012. február 17. péntek, 13:10
  • FRH találkozó

    FRH találkozó

    2013. szeptember 19. csütörtök, 19:53
  • Tudomány a versenyautó mögött

    Tudomány a versenyautó mögött

    2013. március 22. péntek, 18:03
  • Dvorcsak és London

    Dvorcsak és London

    2013. június 22. szombat, 12:01
  • 2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2011. szeptember 01. csütörtök, 14:13
  • FRH Autófestő verseny nevezések

    FRH Autófestő verseny nevezések

    2012. március 26. hétfő, 13:53
  • 6. rész - Porsche 911 GT3 RS

    6. rész - Porsche 911 GT3 RS

    2011. szeptember 14. szerda, 17:55
  • Pénteki videók 12.

    Pénteki videók 12.

    2012. január 23. hétfő, 02:03
  • Le Mans 4H emléklapok

    Le Mans 4H emléklapok

    2014. máj. 25. vasárnap, 18:14
  • Karácsonyi Adományozás

    Karácsonyi Adományozás

    2011. november 23. szerda, 06:40
  • 2014 összefoglaló - Gala

    2014 összefoglaló - Gala

    2015. március 06. péntek, 20:47
  • DTM - legjobb festés

    DTM - legjobb festés

    2013. július 02. kedd, 12:28
  • Pénteki videók 35.

    Pénteki videók 35.

    2013. augusztus 02. péntek, 17:18
  • v8 Superstars - Hungaroring

    v8 Superstars - Hungaroring

    2012. június 30. szombat, 12:34
  • Controller Magazin és a Forza 5

    Controller Magazin és a Forza 5

    2015. február 08. vasárnap, 16:17
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • Forza Racing Hungray pólók

    Forza Racing Hungray pólók

    2013. április 29. hétfő, 01:36
  • Asus - Lamborghini

    Asus - Lamborghini

    2011. szeptember 06. kedd, 18:34
  • Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    2013. november 08. péntek, 21:56
  • Karácsonyi Adományozás 2014

    Karácsonyi Adományozás 2014

    2014. november 25. kedd, 10:05
  • Bringával a Déli-sarkra

    Bringával a Déli-sarkra

    2014. január 10. péntek, 19:19
  • 5. rész - BMW 1 Series M Coupe

    5. rész - BMW 1 Series M Coupe

    2011. szeptember 13. kedd, 07:28
  • Pénteki videók 31.

    Pénteki videók 31.

    2013. március 15. péntek, 13:58
  • Forza Horizon DEMO

    Forza Horizon DEMO

    2012. október 09. kedd, 13:10
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    2012. máj. 10. csütörtök, 18:43
  • Pénteki videók 26.

    Pénteki videók 26.

    2012. augusztus 31. péntek, 15:10
  • Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    2016. március 24. csütörtök, 03:35
  • Zöld Pokol - forma autó

    2011. július 29. péntek, 13:38
  • Pénteki videók 5.

    Pénteki videók 5.

    2011. december 02. péntek, 13:40
  • Pompás matrica a Forza 3-ban

    2011. június 21. kedd, 09:15
  • Replika, vagy nem replika

    Replika, vagy nem replika

    2013. november 29. péntek, 11:15
  • FRH - Bulirendszám autó

    FRH - Bulirendszám autó

    2012. november 05. hétfő, 12:38
  • FRH ajándéktárgyak

    2013. máj. 16. csütörtök, 16:48
  • Pénteki videók 29.

    Pénteki videók 29.

    2013. január 25. péntek, 18:15
  • Forza Horizon infók + képek + videók

    Forza Horizon infók + képek + videók

    2012. október 01. hétfő, 18:14
  • Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    2013. november 24. vasárnap, 13:11
  • Michelisz Norbi itthon! 2

    2011. június 03. péntek, 15:11
  • 10. rész - Ferrari 458 Italia

    10. rész - Ferrari 458 Italia

    2011. szeptember 27. kedd, 10:43
  • Gala ismét versenyben

    Gala ismét versenyben

    2013. június 27. csütörtök, 16:46
  • Forza Horizon - első napi DLC

    Forza Horizon - első napi DLC

    2012. október 26. péntek, 08:00
  • Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    2013. március 11. hétfő, 17:35
  • B.Ú.É.K.

    2012. január 01. vasárnap, 16:25
  • Pénteki videók 16.

    Pénteki videók 16.

    2012. február 17. péntek, 16:51
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    2016. október 08. szombat, 19:25
  • Migren újabb alkotásai

    Migren újabb alkotásai

    2012. október 02. kedd, 18:44
  • Pénteki videók

    Pénteki videók

    2011. október 28. péntek, 10:56
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • Pénteki videók 33.

    Pénteki videók 33.

    2013. máj. 31. péntek, 15:10
  • 11. rész - Nissan GTR

    11. rész - Nissan GTR

    2011. szeptember 30. péntek, 11:11
  • Forza és én...

    Forza és én...

    2011. máj. 22. vasárnap, 20:21
  • Pénteki videók 36.

    Pénteki videók 36.

    2013. augusztus 23. péntek, 14:50
  • Pénteki videók 27.

    Pénteki videók 27.

    2012. december 28. péntek, 17:09
  • BMW E3

    BMW E3

    2011. augusztus 16. kedd, 20:10
  • Gymkhana Magyarországon?

    Gymkhana Magyarországon?

    2011. máj. 18. szerda, 00:16
  • Isle of Man TT - autóval

    Isle of Man TT - autóval

    2011. október 27. csütörtök, 17:59
  • Supercar találkozó

    Supercar találkozó

    2011. december 21. szerda, 08:54
  • Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    2012. augusztus 23. csütörtök, 03:10
  • Pénteki videók 23.

    Pénteki videók 23.

    2012. június 08. péntek, 17:21
  • Karácsonyi Adományozás - Cél

    2012. január 06. péntek, 11:01
  • Forza Horizon - Rally

    Forza Horizon - Rally

    2012. október 17. szerda, 21:20
  • Evo testközelből

    2011. június 03. péntek, 22:48
  • Szirák RS - Gala

    Szirák RS - Gala

    2014. máj. 30. péntek, 20:38
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11
  • Pénteki videók 30.

    Pénteki videók 30.

    2013. február 22. péntek, 15:35
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02
  • Pénteki videók 2.

    Pénteki videók 2.

    2011. november 05. szombat, 10:33
  • GT Open - festőverseny

    GT Open - festőverseny

    2013. szeptember 09. hétfő, 19:50
  • Pénteki videók 28.

    Pénteki videók 28.

    2013. január 12. szombat, 15:04
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • Pénteki videók 41.

    Pénteki videók 41.

    2014. január 17. péntek, 12:07

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Ordas kamu a fekete fallosz?

high INTL 92970Ordas kamu a fekete fallosz?

Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos körökben száguldó péló néven ismert versenyautó nem az, aminek gondoltuk. Bizonyítékaim vannak. Lefotóztam. Beszéltem a nagy összeesküvés kitalálójával is. A térdét csapkodta a röhögéstől, amikor megtörtént a leleplezés. Készüljenek fel, soha nem látott képek következnek.

 

DSC 0180

Hát ez meg mi a bánat? A képeken még kicsit másképp nézett ki

Szép fotókat láttunk a Deltawingről, menő háttér előtt, stúdióban, szélcsatornában. Fáradhatatlanul verték a dobot a Nissannál, hogy emberfeletti teljesítménnyel próbálnak elkészülni a Le Mans-i versenyre - döbbenetes adatokkal dobálóztak, a versenysport forradalmi megváltoztatásáról, sokszor minden konkrétum nélkül, ködös utalásokkal. Addig sulykolták a megfelezett tömeg, légellenállás és fogyasztás hármasát, hogy a végén már majdnem el is hittük, valami csodálatos, jövőbe mutató hímnyílvesszővel van dolgunk.

Erre előállnak ezzel.

DSC 0185

Aprólékosan megépített holmi, de nem igazán versenypályára való

Kétségtelen, elkészült. Csak kicsit másra számítottunk. Elöl keskeny gumik, hátul úthengerek, egyhatos motor, függőleges vezérsík - eddig minden stimmel. De ha kicsit közelebb megyünk, kilóg a csontos, patkolt lóláb. Elöl mankókerék. Peugeot 207-es fényszórók. Hétezerig skálázott VDO fordulatszámmérő. Hoppá.

Kiderítettem róla mindent. Egy Westfield-féle Lotus 7-klónból építették. 1,6-os Ford motor van benne két ikerkarburátorral. Hátul egy jó öreg merev tengely teszi a dolgát, elöl átfaragták a Westfield-futóművet. Mindezt 39 nap alatt állította talpra Andy Saunders, és lábon jött el vele a Le Mans-i versenyre.

DSC 0181

Működik, láttam

Ha már kikiáltottuk a Deltawinget közönségkedvencnek, a replikája túltesz rajta. Ahol csak felbukkant, mindenki könnyezett a röhögéstől, annyira imádnivaló jelenség. Ben Bowlby, az igazi Deltawing atyja, külön megkérte Andy-t, hadd üljön bele. Aztán a pilóták, majd szép lassan mindenki végigülte a Nissan-csapatból. Zseniális alkotás, és működik. Andy szerint egész jól lehet menni vele, amin a nullás autó Le Mans-i produkciója után nem is csodálkozunk már annyira.

Hogy minden félreértést eloszlassak, a sufniban összekendácsolt paródiát a Top Gear rendelte meg Saundersnél, aki már többször bizonyította bizarr autóépítési tehetségét. Poén az egész, nincs semmi tervük vele, nem fog szerepelni a tévében, csak a mókázás kedvéért építtették meg. Aki kíváncsi a részletekre, nézzen el Andy oldalára, érdemes.

DSC 0183

Minimalista vezetőfülke

Az igazi Deltawing szereplése viszont sokakat meglepett, köztük engem is. Az egy dolog, hogy az Indycar sorozathoz találták ki vagy három évvel ezelőtt, aztán miután ott nem találtak tárt karokra, átmentették a koncepciót a Le Mans-i 24 óráson történő szereplésre, majd amikor már majdnem kész volt, mögé állt a Nissan, noha az autó központi celláját az Aston Martintól vették át. A kusza történet kibogozásánál is izgalmasabb kérdés volt azonban, hogy hogyan a rossebbe működhet egy ilyen jószág.

A Deltawing népes rajongótábora mellett nem kevés kétkedő akadt. Magam is zseniális marketingmanővernek tartottam, ahogy a Nissan felkarolta a projektet, viszont a műszaki oldalával nem tudtam kibékülni. Nyilván csak azért csinálták ilyen furcsa alakúra az amerikaiak, hogy minél nagyobb feltűnést keltsen. Szép a 475 kiló, a 0,24-es alaktényező sem rossz, és a könnyű 1,6-os turbómotor is nyilván hatékony tud lenni. De miért nem lehetett belecsomagolni ezt a technikát egy normális kinézetű kasztniba? Ben Bowlby viszont minden rosszindulatú feltételezésemet eloszlatta.

high INTL 90499Ben Bowlby sokat vigyorog

Az ízig-vérig angol Ben találta ki a Deltawinget, még amikor az amerikai Chip Ganassi alkalmazásában állt. Előtte a Lolánál dolgozott, vagyis van némi fogalma a versenyzésről, 85 óta van a szakmában. Hogy honnan jött az ötlet, elvész a múlt ködjében, viszont a ránk zúdított tonnányi marketingrizsa alól kimászva üdítő volt Bowlby-val beszélgetni. Nem volt mellébeszélés, mindent elmondott. Interjú következik.

- Meglepő húzás volt, amikor az Indycar elutasítása után bejelentették, hogy Le Mans-ban fognak indulni, ráadásul később kiderült, hogy egy Aston Martin AMR-1 kasztni köré építik az autót. Elmondaná, pontosan hogyan történt ez az átmenet?

- Persze. 2010 októberében találkoztam az ACO (a Le Mans-i 24 órás versenyt szervező klub - a szerk.) embereivel, miután az Indycar úgy döntött, hogy nem minket választ. Úgy érezték, hogy a Deltawing remek projekt az 56-os bokszhoz (amelyből minden évben innovatív kreációk indulhatnak mostantól), viszont aggódtak, hogy a karcsú test nem lesz elég biztonságos. Megkérdezték, nem tudnék-e beletenni egy normál LMP1-es középső cellát. Simán, válaszoltam, és egyetértettünk abban, hogy mindenki számára az volna a legmegnyugtatóbb megoldás, ha vennénk egy már létező kasztnit, és aköré építenénk az autót. (A kasztni alatt itt a vezető körüli részt kell érteni, amelyre szigorú FIA-előírások vonatkoznak, komoly törésteszteken kell átmennie.) És mivel az Aston Martin éppen visszavonult az LMP-ből, megvettünk tőlük két kasztnit, és ezzel megspóroltuk a borulási teszteket. Így is meg kellett csinálni a különböző törésteszteket a köré épített autóval, mégis ez volt a legegyszerűbb.

high INTL 91475

Le Mans előtt nagy volt a titkolózás

- Amíg az Indycarról volt szó, más kasztniban gondolkodtak?

- Igen, saját tervezésű kasztnink volt. De mivel annyira kevés időnk maradt Le Mans-ig, még örültünk is a kész cellának. Amilyen őrült tempóban dolgoznunk kellett, hogy egyáltalán elkészüljünk a versenyre, jobban jártunk ezzel a megoldással.

- Annyira nem tudunk semmit az autó műszaki tartalmáról, hogy olyan találgatások is voltak, miszerint a Deltawing keresztmotoros.

- Nem, hosszában van benne a motor, mögötte a váltó. Az viszont már nem szokványos megoldás, hogy rugalmas bakokkal van beépítve, és nincs teherviselő funkciója. A motor nagyon könnyű, turbóval, kipufogóval, mindennel alig 90 kiló, a váltó pedig 33 kilós.

high INTL 90060

Sokat dolgoztak vele a szélcsatornában - az aerodinamika a legerősebb oldala

- A motort az RML készíti fel? (Ray Mallock Limited, többek között a komplett Chevrolet WTCC programot a hátán cipelő cég)

- Igen.

- Ez az ő saját 1,6-os turbómotorjuk?

- Igen, ott volt nekik a GRE (Global Race Engine) motorjuk, és az egész koncepció erre a motorra készült, amely a WRC-s, WTCC-s motorok alapja is. Aztán amikor a Nissan elhatározta, hogy beszáll a programba, összeültek az RML-lel - hiszen régóta jó viszonyban vannak - és közösen megcsinálták ezt a motort. Ez valójában egy egyedi Deltawing motor.

- Amikor először felbukkant a Deltawing, mindenki azon agyalt, vajon hogyan fog fordulni. Mekkora szerepe van a torque vectoringnak (aktív nyomatékelosztás) a kanyarodásban?

- Kidolgoztunk egy különleges, roppant elegáns torque vectoring lehetőséget a differenciálműben, viszont nem készültünk el vele úgy, hogy megbízható legyen. Így aztán egy teljesen nyitott diffivel álltunk rajthoz itt a versenyen.

high INTL 90059

Hopp, megint találtunk egy tizedet

- Komolyan?

- Bizony, ekkora potenciál van még a Deltawingben. Nyilvánvalóan eldobtunk ezzel pár másodpercet, de az a helyzet, hogy nincs szükség spéci diffire, hogy kanyarodni tudjon, ami megint csak egy érdekes technikai történet.

- Feltételezem, hogy ennek tükrében elégedett volt a Deltawing szereplésével, úgy értem, amíg versenyben volt.

- Nem kérdés, hogy a Deltawing kanyarodási képességei elérik a többi itt használt autó tudását. Hozzá kell még tenni, hogy a motornál is nagyon konzervatív beállításokat használtunk. Nem mentünk rá sem a maximális teljesítményre, sem az elérhető legszegényebb keverékre, mivel óvatosak akartunk lenni, hiszen alig teszteltük az autót. Őszintén szólva éppen hogy csak elértük azt a szintet, hogy érdemes legyen megpróbálni elindulni.

high INTL 92970

Sokan és sokat túlóráztak, hogy a Deltawing elkészüljön a Le Mans-i 24 órásra

- Sok tanulságot tudtak levonni az itt megtett ezer kilométerből?

- Le Mans a legnagyobb kihívás a világon. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, és látjuk, hogy ez az autó még sokkal jobb tud lenni.

- A Nissan a Deltawinggel kapcsolatban mindig azt emlegeti, hogy a jövő utcai autóinak technológiáját tesztelik benne. Mondana egy konkrét példát arra, mit lehet átvenni belőle hétköznapi autókba?

- Rengeteg hagyományos eleme van a Deltawingnek, a kombináció az új. Azt hiszem, a Nissan sokat gondolkodik a tömeg kérdésén, a könnyű szerkezeti megoldásokon, a hatékony aerodinamikán, a gumikon. Ha a jövőben sokkal könnyebb autókat építenek, nagy tempónál előtérbe kerülhet az aerodinamikai stabilitás. Az általános járműdinamikai kérdésekben is érdekes utat jártunk be a Deltawinggel. Egy versenyautó fejlesztésénél útközben általában olyan dolgok derülnek ki, hogy az adott teljesítményhez nagyobb fékre, erősebb szerkezetre, komolyabb mechanikára lesz szükség, amivel általában növekszik a súly is, aztán ehhez még nagyobb fék kell, és így tovább. A Deltawingnél fordítva haladtunk ezen a spirálon. Ahogy könnyítettük, úgy vettük észre, hogy elég lesz egy kisebb fék is, ahhoz nem kell olyan széles gumi, így aztán még könnyebbek lettünk. Ez is egy olyan irány, amit érdemes lenne követni a jövő autóiban.

high INTL 91699

- Az Ön ötlete volt a keskeny első nyomtáv?

- Bizony.

- És mi volt a fő indoka rá? Az aerodinamika.

- Igen, főleg az. De ha a lehető legkönnyebb és legolcsóbb autót szeretnéd megépíteni, eleve kétkerék-hajtásban kell gondolkodni. Logikus, hogy a hajtott kerekek környékére koncentrálod a súlyt, és aktív nyomatékelosztást használsz. Aztán, ha a dinamikus átterhelődés hatását is ki akarod használni gyorsításkor, akkor egyértelmű, hogy a hátsó tengelyt kell hajtani. Fékezéskor pedig az összes kereket egyenlően szeretnéd használni. Így aztán előnyös, ha a súlyt minél hátrább teszed, és az aerodinamikai stabilitást is ennek megfelelően alakítod ki. Mint egy madártollnál vagy egy nyílvesszőnél. Ezzel a megoldással a fékerőnek is több mint a felét a tömegközéppont mögé teheted, és még mindig stabil maradsz. Egy hagyományos, derékszögű autónál mindig van egy destabilizáló hatás. Ha állóra fékezed a hátsó kerekeket, megpörögsz. Ennél az autónál a pilóták teljesen hátra állíthatják a fékbalanszot, mert akkor is stabil marad, ha megcsúszik a hátulja. Ez nagyon fontos, nagyon más, mint amit megszoktunk.

high INTL 91637

Vízen állítólag nagyon gyors

- Ennyire más a súlyelosztása, mint egy normális autónak?

- Óriási a különbség. Nálunk a súly mindössze 28%-a terheli az első tengelyt. Én egyedül meg tudnám emelni az autó elejét. Ezért elég a két keskeny gumi. És mivel nagyon kicsi az első nyomtáv, nincs szükség akkora csavarodási merevségre sem. Minden hátul történik. És ennek köszönhetően nagyon szeret kanyarodni az autó.

- Ezt látni is lehetett. A kanyar bejáratánál, a közepén és kigyorsításnál is kívülről erősen túlkormányzottnak tűnt az autó.

- Igen, alapvetően túlkormányzott, de nem rosszindulatú. Nagyon stabilan, kellemesen túlkormányzott. Egy derékszögű autónál mindig dominál az alulkormányzottság az autó befordításánál, mert az első kerekek végzik a legnagyobb munkát. És így a kanyarodásnál az első kerekek le is fékezik az autót. Aztán ott van a lehetőség, hogy az alulkormányzott jelleg átfordul túlkormányzottba. Nem mindegy, milyen az átmenet, ha nem jó a balansz, rosszindulatú lesz az autó, könnyen megforog. Ha mindig túlkormányzott vagy, az jobb a pilótának, amíg kontrollálható. Egy utcai autónál muszáj alulkormányzottnak lenni, hogy stabil maradjál, de ez csak egy elkerülhetetlen rossz.

high INTL 91492

Lámpa nélkül, lángnyelvvel igazi Batmobile

- Amikor megvolt az ötlet, hogyan próbálta igazolni, hogy működni fog? Szimulációkat futtatott?

- Igen, volt egy matematikai modell, amivel dolgoztunk, de hogy biztos legyek a dolgomban, vettem egy RC-modellt, egy profi távirányítós játékautót. Pontosabban kettőt. Az egyiket átépítettem olyanra, mint a Deltawing, a súlyelosztással meg mindennel, és összehasonlítottam a kettőt. Működik. Még ha nem is hitted volna. A többi pedig az aerodinamikán múlik, ott pedig nagy az előnyünk. Egészen más lehetőségeink vannak ezzel a formával. Két gyönyörű örvény megy az orrtól hátrafelé, a padló kialakításával pedig ezt csodálatosan ki lehet használni, rendkívül hatékonyan. Nagyon kis nyomásunk van az autó alatt, és mivel feleztük a súlyt, fele akkora leszorító erő is elég ugyanahhoz a tapadáshoz.

high INTL 93177

Végig kicsattanóan lelkes volt a három pilóta

- Mi volt a maximális sebessége a Deltawingnek?

- Az időmérőn 309 km/h. A 12. leggyorsabb autó volt Le Mans-ban. És még gyorsabbak tudtunk volna lenni, csak óvatos beállításokat használtunk. A gumik is alig fogytak, három tankot tudtunk kiautózni egy garnitúrából, és egy negyediket is kibírtak volna.

- Jól sejtem, hogy nem fogja elárulni, mi lesz Le Mans után?

- Az az igazság, hogy nincsenek terveink. Eddig mindenki arra várt, hogy mi lesz Le Mans-ban. Most meg mindenki azt kérdezi, hogyan tovább. De tényleg nem tudom megmondani.

Mit is mondhatnék, Ben meggyőzött. Olyan szimpatikus, kicsit flúgos figurát ismerhettem meg benne, olyan szuggesztíven, akkora beleéléssel tudott mesélni agyszüleményéről, hogy teljesen elszállt a szkepticizmusom. Mindenkivel együtt, őszintén sajnáltam, amikor egy szerencsétlen versenybalesetben kiütötte Nakajima a Toyotájával. Bennek a sajtótájékoztatón nagyokat kellett nyelnie nyilatkozata közben.

high INTL 91702

Motoyama a hétvégén kicsit hős lett

Amikor Motoyama másfél órán át küzdött a pálya szélén, hogy összerfércelje a baleset után, többen felvetették, hogy tehetne egy kivételt a versenyigazgatóság, és visszavihetnék javításra a bokszba, hadd menjen tovább, úgyis versenyen kívül indult. De Le Mans-ban nincs kivételezés, hiába gyűlt össze a drótkerítés mellett az egész csapat, hiába segített nekik még egy fotós is: lefényképezte a sérült részeket, és megmutatta a szerelőknek, hogy minél pontosabb instrukciókat tudjanak adni Motoyamának. Nem sikerült lábon bebicegni a bokszba, így aztán kénytelenek voltak feladni a versenyt.

De Ben így is bebizonyította, hogy működik az ötlete. Hat óra és 15 perc alatt 1005 kilométert ment a Deltawing, és amíg nem ütközött neki a betonfalnak, nem voltak komoly problémái. Egy pneumatikus szelepet kellett kicserélni a váltómechanikában, ennyi.

Hogy mi lesz a koncepcióból, csak találgatni lehet. Az Indycart már kilőtték, Le Mans-ban sem mehetnek jövőre, hiszen semmilyen kategóriába nem férnek be, az 56-os bokszból pedig a GreenGT indul. Hacsak a Nissan nem gründol neki külön márkakupát, nehéz elképzelni, hogy bárhol rajthoz engednék. Pedig kár lenne, ha elsorvadna, sok jó ötlet van benne. Még ha túlzás is a jövő versenyautójának nevezni, azért alaposan felkavarta az állóvizet, megmutatta, hogy el lehet térni a jól bevált receptektől. És főleg, hogy Colin Chapman kattanása ma is érvényes – ezt valóban jó lenne viszontlátni a gyakran bődületesen túlsúlyos utcai autóknál is.

A Deltawing jövője alighanem a Nissan kezében van, kíváncsian várom, mit kezdenek vele.

© Stump András

(Forrás: Totalcar.hu)

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!