A CSAPAT

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

A CSAPAT

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS

2014.06.21 - 22.



 

 

 

 

Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor – Lada 21074

A verseny végén a nagy rohanásban már nem sikerült mikrofonvégre kapni Galáékat, de a riportot pár nappal később telefonon keresztül azért mégiscsak meg tudtuk ejteni.

FRH: A versenyeken általában mindig mosolygósnak látunk, a Rózsa RS-en azért voltak borúsabb pillanataid is.

GSZ: Igen, sajnos ez így van. Persze most így utólag azt mondom, ettől bosszúsabb soha se legyek, de ott azért valóban nem voltam elégedett magammal. Nagyon sokan és nagyon sokat dolgoztak azon, hogy erre a futamra is tisztességesen felkészített autóval és a lehető legjobb körülmények között állhassunk rajthoz, én meg a saját hülyeségem miatt majdnem tönkretettem ezeket az erőfeszítéseket.

FRH: Mi történt pontosan?

GSZ: Az első gyorsig minden jól ment! smiley Az autó patika volt, a múltkor széthulló generátor felújításra került. Kori finomhangolt a motoron, ami immáron magasabb fordulatszám-tartományban is meggyőzően üzemelt és a Pirellinek hála el voltunk látva gumikkal úgy a hűvösebb, mint a forróbb időkre is. Szerencsére az időjárás kegyes volt hozzánk, így a keményebb keverékek a szervízautóban hűsölhettek, elegendő volt a Szirákról megmaradt közepeseket koptatni.

Úgy éreztük a pályabejárás is sikeres volt, de erre rövid időn belül rácáfoltunk:
Az első gyorsaságin volt egy olyan szakasz ahol egy elnyújtott B11-ből közvetlenül jött egy B4-es terelő, itt kellett befordulni a klasszikus gyártelepre. Mi abban maradtunk Gabival, hogy addig nyomjuk a vasnak amíg meg nem látjuk a terelést és csak akkor fogunk fékezni. Az azóta publikált videók alapján ahol a kategóriatársak negyedikből már fékeztek én még huszárosan rátoltam az ötöst… smiley Aztán amikor megláttam a kordonozást már csak annyit tudtam tenni, hogy lehetőleg ne üssünk el senkit és ne a korlátok közepébe csapódjunk. Fortuna velünk volt, és némi időveszteség után de folytathattuk a gyorsaságit.
A célban alig mertem kiszállni megnézni a rombolást. Két helyen levertük a festéket, elhagytuk a jobb oldali tükrünket, és a jobb hátsó polikarbonát kissé behajlott… Használni kell az autót, vagy mifene! smiley

FRH: Mennyire maradt meg benned az eset?

GSZ: Igyekeztem gyorsan túllépni rajta, mert nagyon rövid a verseny, ha nyomunk még egy óvatosat is, akkor biztosan és végletesen lemaradunk, úgyhogy nyomtuk neki ahogy a csövön kifért! Annál is inkább, mivel nem tudtuk hogy kapunk-e az eset miatt büntetést, és ha igen mennyit?
Nagy sajnálatunkra a Malterék akik -a fő ellenfeleink Lada Kupában- csapágyas motorral jöttek le a kettes gyorsról, így velük a párbaj már azelőtt befejeződött, mielőtt elkezdődhetett volna. Az 1600-as kategóriában jó szorosan követtük egymást, egy-két mp-es adok kapok alakult ki Csiki Attiláékkal, és egyszer majdnem sikerült megcsípni Simák Tomiékat is! smiley Erről egy számomra nagyon tanúságos összehasonlító videó is született:

A verseny végére a futott idők alapján a 4-es kategóriában a második helyen álltunk és megnyugtató előnnyel vezettük a Lada Kupát. Ekkor jött a feketeleves, hogy a reggeli produkciónk miatt büntetést kapunk. frown

A helyzet jellegéből adódóan nem voltunk azonos állásponton a kérdés megítélésével kapcsolatban, de elfogadtuk a versenyigazgató döntését. smiley Ennek eredményeként egy kupával ugyan kevesebbet vihettünk haza, de fő célunkat elértük és a Lada Kupában mi csuprunk csillog a legszebben!

FRH: Hogy álltok most a bajnokságban?

GSZ: Megmondom őszintén, hogy a nagy MNASZ MARB ponttáblázatot nem figyeljük, mert ha ott eredményes akarsz lenni, akkor kénytelen vagy 3-4 versenyre más régiókba is elutazni, ez pedig nem fér bele sem az időnkbe, sem a költségvetésünkbe. A saját Északi régiónk hivatalos ponttábláját még nem publikálták, de számításaink szerint a Lada Kupában átvettük a vezetést és a 4-es kategóriában is másodikak vagyunk. Mi tagadás ez elég motiválóan hat, bár még csak a bajnokság felénél állunk…

FRH: Hol láthatunk legközelebb?

GSZ: A következő északi futamon a Mátra lábánál szeretnénk rajthoz állni, a csapatunk ezért dolgozik jelenleg is a keletkezett kozmetikai problémák orvoslásán…

 

   

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!