Hírek
Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23. Nézzetek meg 7 videót. Elsőként két Forza videó - Pagani... autók belső...

FRH Május 1

FRH Május 1

 A Nagy Futam      

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

BMW E3

BMW E3

Nem tudom mi késztette a gazdáját, hogy így átalakítsa ezt az autót, de szerintem csodás lett. A...

Pénteki videók 3.

Pénteki videók 3.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4 videót. Remélem tetszeni fog...

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...  

Forza Racing Hungary találkozó 2012

Forza Racing Hungary találkozó 2012

WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád      

Xbox Live profilvédelem

Xbox Live profilvédelem

FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam. 

Pénteki videók 14.

Pénteki videók 14.

Péntek van. Nézzetek meg 7 videót. Remélem tetszeni fog. Első videó Off-Road kedvelőknek,...

Pénteki videók 26.

Pénteki videók 26.

Pénteki videók 26. Nézzetek meg 13 videót. Most mindegyik a Forza 4-el kapcsolatos! Először...

Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...

FRH találkozó 2013-ban

FRH találkozó 2013-ban

FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…      

Pénteki videók 38.

Pénteki videók 38.

Pénteki videók 38. Vettel és a cipők... Galli keresztben...  Hasonló...

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!   A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...

Karácsonyi Adományozás

Karácsonyi Adományozás

  Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...

Pénteki videók 25.

Pénteki videók 25.

Pénteki videók 25. Nézzetek meg 11 videót. Először a Red Bull F1-es himnuszt üvöltő motorja......

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...    

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37. Drift videók... Jaguar Joyride... Autós...

Örökranglisták

Örökranglisták

Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS 2014.06.21 - 22.      

Pénteki videók 10.

Pénteki videók 10.

Pénteki videók 10. Végre péntek van, 2012 első pénteke. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4...

luxustelefont ad ki a Lamborghini

luxustelefont ad ki a Lamborghini

Luxus telefont ad ki a Lamborghini   Te előrendelsz?  

A VIDEÓ

1000RR barátom ajánlotta ezt a videót, de gondoltam titeket is érdekel. Ha esetleg valaki már...

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben feltámasztott...

TORA 24h Britcar

TORA 24h Britcar

TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...

Forza Horizon infók + képek + videók

Forza Horizon infók + képek + videók

Forza Horizon Itt a Forza Horizon DEMO Ettől függetlenül a videók még jönnek. Frissítve: 10.09.

FRH találkozó

FRH találkozó

FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!    

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...

Pénteki videók 41.

Pénteki videók 41.

Pénteki videók 41. Dakar Rally...... Traktor FAIL!... Rossi és Colin...

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!      

F1 - Budapest titkos pályája

F1 - Budapest titkos pályája

Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?  

3. rész - 2011 Lotus Evora S

3. rész - 2011 Lotus Evora S

A Motortrend tesztelte a 2011 Lotus Evora S-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Forza Horizon - Decemberi DLC

Forza Horizon - Decemberi DLC

Decemberi IGN DLC   December 4.-én megjelenő  DLC. 6+1 Gratis autó.  

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....

Pénteki videók

Pénteki videók

  Végre péntek! Ennek örömére hoztam nektek 3 videót. Remélem tetszeni fog...

Michelisz Norbi itthon! 2

Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!       

Pénteki videók 13.

Pénteki videók 13.

Péntek van. Nézzetek meg 5 videót. Remélem tetszeni fog. Első videót mindenképpen élvezni...

4. rész - 2012 Porsche Cayman R

4. rész - 2012 Porsche Cayman R

A Motortrend tesztelte a 2012 Porsche Cayman R-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

Egy korszak lezárult

Egy korszak lezárult

THE END          

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...

Forza Racing Hungary találkozó 2015

Forza Racing Hungary találkozó 2015

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Pénteki videók 42.

Pénteki videók 42.

Pénteki videók 42. WRX...Baleno tuning...Laraki sound...Porsche 935...Forza 5 slow...

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...

Egyedi Porsche

Egyedi Porsche

Nincs füst, nincs zaj...    

Update

Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...

Szülinap

Szülinap

FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...

Pénteki videók 27.

Pénteki videók 27.

Pénteki videók 27. Pár hónapos szünet után ismét... Meglátom mekkora érdeklődés lesz. Először...

FRH póló 4.0

FRH póló 4.0

Újabb FRH póló            

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren fotópályázata   Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...

Forza Horizon előrendelés

Forza Horizon előrendelés

Forza Horizon Ki ne hallott volna már az idén Október 26.án megjelenő autós...

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5        

Pénteki videók 34.

Pénteki videók 34.

Pénteki videók 34. Egy vándorsolyóm és a mountain bike... Fiat 500-ban...

Forza Motorsport a pályán kívülről

Forza Motorsport a pályán kívülről

Riport Ray Mesterrel   Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...

Michelisz design M3 E92

Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...

FRH Autófestő verseny

FRH Autófestő verseny

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.   Monster Trophy Truck... 2013 érdekes...

Háromszázzal a fák között

Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...

FRH - Most akkor vége?

FRH - Most akkor vége?

Most akkor vége?      

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Pénteki videók 17.

Pénteki videók 17.

Nézzetek meg 6 videót. Remélem tetszeni fog. Elsőnek egy izgalmas verseny befutó. Aztán egy...

Millenium Racer

Millenium Racer

Az első Millenium Racer        

Migren újabb alkotásai

Migren újabb alkotásai

Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait

Tanksapka Sorsolás!!!

Tanksapka Sorsolás!!!

Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.   DTM 1993... FM4 drift... FM4 Unicorn...

FRH Örökranglista

FRH Örökranglista

Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

A Motortrend tesztelte a 2012 Ford Mustang Boss 302-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A...

Pénteki videók 21.

Pénteki videók 21.

Pénteki Videók 21. Nézzetek meg 8 videót. Elsőként egy ember akinek autó van a torkában......

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.   McLarenP1... AMTS Gymkhana... TURBOMETAL... Carrera......

Partnerkapcsolat

Partnerkapcsolat

A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40. Extrém autómosás...... palackszállító balesete... OFF...

Lotus és rally

Lotus és rally

Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...

v8 Superstars - Hungaroring

v8 Superstars - Hungaroring

Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...

Tátrai Tibor (Tibusz)

Tátrai Tibor (Tibusz)

Mindegy, csak gyors legyen Gyerekként látta a legendás városligeti versenyeket, összetört...

Forza Racing Hungary találkozó 2013

Forza Racing Hungary találkozó 2013

FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo Szerintem...      

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…   Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...

10. rész - Ferrari 458 Italia

10. rész - Ferrari 458 Italia

A Motortrend tesztelte a Ferrari 458 Italia -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye      

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074  

Isle of Man TT - autóval

Isle of Man TT - autóval

Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H Emléklapok      

Pénteki videók 9.

Pénteki videók 9.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 5 videót. Remélem tetszeni fog mindenkinek!...

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!  

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

FRH találkozó Élmények...    

FRH nyereményjáték

FRH nyereményjáték

FRH JÁTÉK! Sorsolás        

FRH Karrier

FRH Karrier

FRH Karrier            

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...

Gallardo papírmakett

Gallardo papírmakett

Úristen, kigyulladt a Gallardóm! Mint mindenkinek, nekem is van egy hobbim. Sokan csinálják,...

PRH - Michelisz

PRH - Michelisz

A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés Festések versenye!!!      

  • Pénteki videók 23.

    Pénteki videók 23.

    2012. június 08. péntek, 17:21
  • FRH Május 1

    FRH Május 1

    2013. április 28. vasárnap, 13:30
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • BMW E3

    BMW E3

    2011. augusztus 16. kedd, 20:10
  • Pénteki videók 3.

    Pénteki videók 3.

    2011. november 18. péntek, 14:11
  • Dvorcsak és London

    Dvorcsak és London

    2013. június 22. szombat, 12:01
  • Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    2013. november 08. péntek, 21:56
  • Ferrari FF konfigurátor!

    Ferrari FF konfigurátor!

    2011. március 17. csütörtök, 19:10
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012

    Forza Racing Hungary találkozó 2012

    2012. máj. 05. szombat, 21:41
  • Luke, én vagyok az apád

    Luke, én vagyok az apád

    2013. december 31. kedd, 10:05
  • Xbox Live profilvédelem

    Xbox Live profilvédelem

    2012. január 21. szombat, 13:45
  • Pénteki videók 14.

    Pénteki videók 14.

    2012. február 02. csütörtök, 23:21
  • Pénteki videók 26.

    Pénteki videók 26.

    2012. augusztus 31. péntek, 15:10
  • Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

    2011. június 04. szombat, 20:15
  • FRH találkozó 2013-ban

    FRH találkozó 2013-ban

    2013. máj. 09. csütörtök, 19:11
  • Pénteki videók 38.

    Pénteki videók 38.

    2013. október 11. péntek, 17:11
  • Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    2013. március 11. hétfő, 17:35
  • Karácsonyi Adományozás

    Karácsonyi Adományozás

    2011. november 23. szerda, 06:40
  • Pénteki videók 25.

    Pénteki videók 25.

    2012. augusztus 17. péntek, 09:39
  • Xbox ONE vagy nincs?

    Xbox ONE vagy nincs?

    2013. december 22. vasárnap, 19:43
  • Pénteki videók 37.

    Pénteki videók 37.

    2013. szeptember 20. péntek, 16:59
  • Örökranglisták

    Örökranglisták

    2011. október 13. csütörtök, 18:19
  • Rózsa RS - Gala

    Rózsa RS - Gala

    2014. július 05. szombat, 02:00
  • Pénteki videók 10.

    Pénteki videók 10.

    2012. január 06. péntek, 14:30
  • luxustelefont ad ki a Lamborghini

    luxustelefont ad ki a Lamborghini

    2013. december 18. szerda, 11:34
  • A VIDEÓ

    2011. máj. 30. hétfő, 22:35
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • TORA 24h Britcar

    TORA 24h Britcar

    2012. szeptember 15. szombat, 14:18
  • Forza Horizon infók + képek + videók

    Forza Horizon infók + képek + videók

    2012. október 01. hétfő, 18:14
  • FRH találkozó

    FRH találkozó

    2013. szeptember 19. csütörtök, 19:53
  • Kesjár Csaba

    Kesjár Csaba

    2012. február 09. csütörtök, 19:39
  • Pénteki videók 41.

    Pénteki videók 41.

    2014. január 17. péntek, 12:07
  • DTM - legjobb festés eredmény

    DTM - legjobb festés eredmény

    2013. július 13. szombat, 14:13
  • F1 - Budapest titkos pályája

    F1 - Budapest titkos pályája

    2011. augusztus 04. csütörtök, 15:35
  • Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    2013. december 19. csütörtök, 10:34
  • 3. rész - 2011 Lotus Evora S

    3. rész - 2011 Lotus Evora S

    2011. szeptember 07. szerda, 12:01
  • Forza Horizon - Decemberi DLC

    Forza Horizon - Decemberi DLC

    2012. november 28. szerda, 17:53
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    2012. máj. 10. csütörtök, 18:43
  • Pénteki videók

    Pénteki videók

    2011. október 28. péntek, 10:56
  • Michelisz Norbi itthon! 2

    2011. június 03. péntek, 15:11
  • UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    2014. január 22. szerda, 18:17
  • Pénteki videók 13.

    Pénteki videók 13.

    2012. január 27. péntek, 11:47
  • 4. rész - 2012 Porsche Cayman R

    4. rész - 2012 Porsche Cayman R

    2011. szeptember 09. péntek, 07:16
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11
  • Egy korszak lezárult

    Egy korszak lezárult

    2018. máj. 11. péntek, 20:24
  • Karácsonyi adományozás 2012

    Karácsonyi adományozás 2012

    2012. december 04. kedd, 13:12
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015

    Forza Racing Hungary találkozó 2015

    2015. április 25. szombat, 17:57
  • Pénteki videók 42.

    Pénteki videók 42.

    2015. február 13. péntek, 16:40
  • Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    2014. március 29. szombat, 10:48
  • Egyedi Porsche

    Egyedi Porsche

    2013. augusztus 15. csütörtök, 12:06
  • Update

    2011. október 03. hétfő, 02:44
  • Szülinap

    Szülinap

    2011. október 28. péntek, 13:33
  • Pénteki videók 27.

    Pénteki videók 27.

    2012. december 28. péntek, 17:09
  • FRH póló 4.0

    FRH póló 4.0

    2013. június 16. vasárnap, 13:44
  • Migren Forza4 Fotópályázata

    Migren Forza4 Fotópályázata

    2012. november 30. péntek, 01:02
  • Forza Horizon előrendelés

    Forza Horizon előrendelés

    2012. július 13. péntek, 10:00
  • Controller Magazin és a Forza 5

    Controller Magazin és a Forza 5

    2015. február 08. vasárnap, 16:17
  • Pénteki videók 34.

    Pénteki videók 34.

    2013. július 05. péntek, 17:06
  • Forza Motorsport a pályán kívülről

    Forza Motorsport a pályán kívülről

    2013. január 16. szerda, 23:24
  • Michelisz design M3 E92

    2011. máj. 04. szerda, 23:40
  • FRH Autófestő verseny

    FRH Autófestő verseny

    2012. március 07. szerda, 11:30
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02
  • Pénteki videók 33.

    Pénteki videók 33.

    2013. máj. 31. péntek, 15:10
  • Háromszázzal a fák között

    2011. június 15. szerda, 06:15
  • FRH - Most akkor vége?

    FRH - Most akkor vége?

    2016. június 01. szerda, 04:02
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Pénteki videók 17.

    Pénteki videók 17.

    2012. február 24. péntek, 13:36
  • Millenium Racer

    Millenium Racer

    2015. augusztus 25. kedd, 16:11
  • Migren újabb alkotásai

    Migren újabb alkotásai

    2012. október 02. kedd, 18:44
  • Tanksapka Sorsolás!!!

    Tanksapka Sorsolás!!!

    2011. december 05. hétfő, 01:12
  • Pénteki videók 30.

    Pénteki videók 30.

    2013. február 22. péntek, 15:35
  • FRH Örökranglista

    FRH Örökranglista

    2012. április 16. hétfő, 14:19
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    2012. június 11. hétfő, 23:16
  • 2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2011. szeptember 01. csütörtök, 14:13
  • Pénteki videók 21.

    Pénteki videók 21.

    2012. április 27. péntek, 11:05
  • Pénteki videók 31.

    Pénteki videók 31.

    2013. március 15. péntek, 13:58
  • Partnerkapcsolat

    Partnerkapcsolat

    2012. február 17. péntek, 13:10
  • Pénteki videók 40.

    Pénteki videók 40.

    2013. november 29. péntek, 18:58
  • Lotus és rally

    Lotus és rally

    2012. január 05. csütörtök, 15:05
  • v8 Superstars - Hungaroring

    v8 Superstars - Hungaroring

    2012. június 30. szombat, 12:34
  • Tátrai Tibor (Tibusz)

    Tátrai Tibor (Tibusz)

    2011. augusztus 10. szerda, 19:10
  • Forza Racing Hungary találkozó 2013

    Forza Racing Hungary találkozó 2013

    2013. április 30. kedd, 15:14
  • Forza 6 Demo

    Forza 6 Demo

    2009. szeptember 04. péntek, 22:14
  • PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    2012. szeptember 12. szerda, 22:54
  • Kagylóülésből kagylóülésbe…

    Kagylóülésből kagylóülésbe…

    2012. november 15. csütörtök, 15:26
  • 10. rész - Ferrari 458 Italia

    10. rész - Ferrari 458 Italia

    2011. szeptember 27. kedd, 10:43
  • Stadium Super Trucks

    Stadium Super Trucks

    2013. november 20. szerda, 11:25
  • Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    2014. január 14. kedd, 17:19
  • Isle of Man TT - autóval

    Isle of Man TT - autóval

    2011. október 27. csütörtök, 17:59
  • Le Mans 4H emléklapok

    Le Mans 4H emléklapok

    2014. máj. 25. vasárnap, 18:14
  • Pénteki videók 9.

    Pénteki videók 9.

    2011. december 30. péntek, 15:31
  • Karácsonyi Adományozás 2013

    Karácsonyi Adományozás 2013

    2013. december 02. hétfő, 21:38
  • Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    2014. július 30. szerda, 01:40
  • FRH nyereményjáték

    FRH nyereményjáték

    2013. december 15. vasárnap, 17:52
  • FRH Karrier

    FRH Karrier

    2014. november 18. kedd, 10:31
  • [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    2012. október 14. vasárnap, 00:17
  • Gallardo papírmakett

    Gallardo papírmakett

    2012. július 05. csütörtök, 13:22
  • PRH - Michelisz

    PRH - Michelisz

    2011. október 21. péntek, 12:27
  • DTM - legjobb festés

    DTM - legjobb festés

    2013. július 02. kedd, 12:28

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről

Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk haza, nincs itt semmi látnivaló. Tévedés: a java csak most jön. Súlyos profik, fanatikus japánok, magyar virtus.

 

 

A JAS Motorsport nem egy nagy cég. Milánótól alig egyórányira találjuk az emeletes épületet, takaros udvar, magas kerítés, pálmafák és nyugalom. Nem egész húsz alkalmazottal dolgoznak, nem is akarnak nagyon tovább bővülni, hiszen éppen a családias légkör és az egymással évek óta együtt dolgozó csapat a kulcsa annak, hogy így is eredményesek tudnak lenni és marad kapacitásuk arra is, hogy törődjenek és támogassanak mindenkit, aki tőlük autót vásárol.

Alessandro Mariani öreg motoros a szakmában, természetesen mérnöki végzettségű és mindent tud a versenyautó-építésről, amit tudni lehet. Az 1996 óta jegyzett cég hamar letette a voksát a Honda mellett, ebben szerepet játszott a Fiat 1998-tól datálható, egyre renyhébb érdeklődése a túraautók iránt. Így váltottak Alfáról Hondára, de megtartották a kötődésüket kiemelt pilótájukhoz: Gabriele Tarquini mindig is JAS-közeli ember volt és ahogy elnéztem a sajtótájékoztatón összegyűlt – a versenyprogram szempontjából kulcsfontosságú – szereplőket, hamar nyilvánvaló lett, hogy itt mindenki cimbora mindenkivel, ezek az olaszok évek óta együtt dolgoznak, kisebb-nagyobb megszakításokkal ugyanabban a közegben mozognak szerelőtől mérnökön át pilótáig. Összetartó egy társaság, még akkor is, ha legalább ötven éves mindegyikük. Ők mozgatják a versenysportot az országban, ez nyilvánvaló lett.

Mariani kiemelt szereplő, hiszen az ő cége végzi a munka oroszlánrészét és nagyon is konkrét elképzelései vannak a jövőt illetően. A nagy szoknyapecér hírében álló cégtulajdonos méltán büszke arra, amit elértek, hiszen amibe belefogtak, az jól sült el. Annak idején remekül szerepeltek a 155-ös Alfával, az STW-BTCC-Accorddal sem kellett szégyenkezniük és legutóbb a semmiből belevágtak a rali-Civicbe, amellyel már első évben megnyerték az Ezertó Ralit saját kategóriájukban. Ha valaki, akkor ők aztán tudják, hol és hogyan kell hozzányúlni egy Hondához. És ha mindehhez betársul a gyár, a Mugen-részleg és a Forma-1-es mérnökgárda, abból rossz dolog nem születhet.
A JAS-os srácok munkája nem volt könnyű, egy utcai autóból WTCC-csúcstechnikát építeni nem könnyű. Olaszokra egyáltalán nem jellemző módon azonban nagyon szigorú ütemtervvel dolgoztak és be is tartották ill. betartatták azt beszállítóikkal. Így lett a februárban megtervezett autóból júniusra guruló prototípus. Ez pedig nagyon rövid idő ilyen szinten.

Mondjuk Mariani esetében minden érthetővé válik abban a pillanatban, amikor kiderül, hogy olaszoknak még autót nem adott el. Hogy miért? Erre csak legyint egyet: üzleteljen velük a fene, soha. Így nem csoda, hogy az N-csoportos Civicek túlnyomó többsége Ausztráliában és a tengerentúlon fut. Lehet, ennek köszönheti, hogy még mindig talpon van és működik a cég.

A cég, amelyik ugyanolyan, mint a többi, nem látni igazán a siker kulcsát sehol, pedig az eredményeik magukért beszélnek: présgépek, lemezvágó gépek, tervezőasztalok- és irodák, csövek, ívhegesztők és műanyagosok. Remek műhelyszag és meglepő csend, így dolgozik itt mindenki. Valószínűleg olasz mivoltuk és temperamentumuk az, amelyik egyformán hajtja előre az itt dolgozókat. Mert itt nonfiguratív szobor helyett egy piedesztálra állított bukóketrec díszíti az udvart. Ezek tényleg őrültek.

Súlycsökkentés, ez a legnagyobb feladat számukra. Egy versenyautó szempontjából rengeteg fölösleges kramanc akad egy utcai autóban. Nem csak a kárpitok- és komfortberendezések, hanem a pótkerék teknője vagy az ajtó merevítései, a különböző zajszigetelő- és terelőlapok a karosszéria üregeiben. A Civic nagy előnye, hogy – köszönhetően a gombócformának – iszonyatosan merev maga a bódé. Ráadásul a JAS eleve úgy tervezte magát a bukócsövet, hogy csak ott adjon plusz támaszt, ahol arra okvetlenül szükség van. Ennek ellenére – természetesen – egy iszonyatos pókhálónak tűnik a mászóka, de a jelenleg érvényes FIA-előírások már megkövetelik ezt. Jóval ezer kiló alá mentek a súllyal és ez jó, mert így a minimális súlyozáshoz szükséges ballasztot ott helyezték el, ahol csak akarták.

Az előző esti vacsorán – Monteiro és Tarquini mellett – legalább olyan fontos (ha nem fontosabb), ám kevésbé ismert emberek is megfordultak az asztalunknál. Ők azok, akik odaát Japánban megtervezték magát a motort. Neveik nem forognak közszájon, szakmai berkeken belül azonban rendkívül megbecsült emberek, fejükben sok-sok tudással. Érdeklődésemre, hogy egy szériaváltozatban csaknem kilencezret pörgő Honda-motor miért nem forog a versenyautóban 6700 fölé, elmondták, hogy az a fordulatszám-tartomány, amelyben Norbi és a többi pilóta az autót használja a valóságban még bőven a sötétzöld tartományban lenne a 12 ezerig skálázott fordulatszámmérőn. Ugyanis szűkítő nélkül pontosan ennyit forog a feltöltött ezerhatszáz köbcentis négyhengeres. T-i-z-e-n-k-é-t-e-z-e-r, az már egy sportmotornak is becsületére válik.

A Honda szerint ez nem nagy truváj, meg tudták oldani már a nyolcvanas években is, igaz, akkor a Forma-1-es Honda edzőmotorok 1200 lóerőt adtak le, körülbelül egy fél napig. De ezt figyelembe véve manapság már üzembiztosan (versenyautó-szinten természetesen) hozható közel ötszáz lóerő is belőlük. A 33 milliméteres – kötelezően felszerelt és leplombázott – szűkítő azonban gátat szab a túlzott teljesítménynek (és a beszívott levegőnek). Így is van még tartalék a 2.5 barral megfújt motorban, ez a jövőbeli fejlődés garanciája.

Daiszuke Horiochi neve szintén nem túl ismert. Nos, jegyezzék meg nyugodtan, mert ő az az ember, aki harminc éve ott áll a Honda Motorsport élén. És ha belegondolnak, mit ért el a Honda az utóbbi harminc évben, rájönnek, mekkora kapacitás is a finoman kopaszodó mérnökzseni.

Ott volt a Forma-1-es motorok születésénél, az Indycar-széria motorjain is ő dolgozott és nagyjából minden Honda versenymotor az ő kezein ment keresztül (japán GT, LeMans-széria). Ez az az ember, aki órákon át képes előadni a kipufogógázok örvényléseiről vagy a hengertöltés dinamikájáról. Nos, egy ilyen kapacitású ember aztán leül és ugyanolyan komolyan véve a munkát, nekiesik egy szögegyszerű, négyhengeres kis versenymotornak.

És – már annyiból is, amit megmutattak – látszik, hogy komolyan darab lett ez is. Hogy beleláthassunk egy kicsit abba, mi az igazán nehéz ebben, megmutatta, hogy mire kell figyelni és mit kell optimalizálni egy olyan egyszerű folyamatban, mint a levegő motorba jutása.

Az airbox-kialakítása az első, ami nagyon fontos. Aztán ott van maga a szívócső: 255 és 180 milliméteres hosszal próbálkoztak. Mindkettőnek van előnye és hátránya, hiszen a hosszú szívócső jobban alakítható, nagyobb a kapacitása és ötezres fordulatszám fölött garantálja, hogy a motor nem fog fuldokolni és a hengerekbe elég levegő kerül. Ráadásul a horizontális (swirl) és ami még fontosabb – vertikális – tumble – légáramot is sokkal jobban kordában lehet tartani. A vertikális légáram (légörvény) talán a legfontosabb a motor levegőellátása szempontjából ezért magát a szívócsövet érdemes olyan tölcsérszerűen kialakítani, hogy minél inkább elősegítse a motor töltését. A hengerekben nő a nyomás, gyorsabban töltődnek, ilyenkor a gyújtási ciklus módosítása is szükségszerűvé válik, hogy magasabb fordulaton ne kopogjon be a motor. Ezzel – természetesen – nem is kicsi teljesítménynövekedést lehet elérni, azonban amit nyernek a réven, azt elveszítik a vámon. Ugyanis a hosszú szívócső előnyei hamar elvesznek, mivel 5250-es fordulatszám mellett már jelentkezik a 33 milliméteres szűkítő negatív hatása. Röviden még ki tudják tolni, hiszen a szűk keresztmetszeten keresztül gyorsabban képes áramolni a levegő, de magasabb tartományban már hátrány, a már említett rezonáció miatt pedig romlik a hatásfok, veszik a teljesítmény.

 

Ezért kiagyaltak egy 180 milliméteres, rövidebb szívócsövet és hetekig tartó áramlástani buzulás után létrehozták a (általam csak annak hívott) Mágikus Csiklót, ami egy formatervezett pöcök a szívócső összeszűkülő részében. És ez nem ám csak egy véletlenül odatüsszentett darab műanyag, nem kevés munka van abban, hogy éppen oda és olyan formában került. Ez garantálja, hogy a vertikális légörvény pluszban rásegítsen a hengertöltésre és ugyan bizonyos fordulatszám-tartományban teljesítményt veszítenek a hosszabb szívócsőhöz képest, de végeredményben többet nyernek.

Maga a hengerfej totálisan átdolgozott, ott kő-kövön nem maradt. A növelt kapacitású vízpumpa biztosítja minden egyes henger hűtését mégpedig úgy, hogy mindegyiket egyszerre hűti, ugyanolyan hőfokú hűtőközeggel. A szériaautóban a hűtővíz a hengerfej egyik felén lép be, a másikon ki, így törvényszerű, hogy az utolsó hengert már érezhetően melegebb közeg hűtené. Ez utcai használat mellett nem jelent gondot, egy ilyen erősen túldúsított versenymotornál viszont jelentősen kihatna a megbízhatóságra így szükség volt erre a megoldásra, ami a maga nemében nem kis mérnöki bravúr.

A megbízhatóság kulcsfontosságú volt számukra, mi sem mutatja ezt jobban, mint a tény, hogy a bevált módszerekkel ellentétben meghagyták mindkét kiegyensúlyozótengelyt. Igaz ugyan, hogy pár lóerő teljesítményt veszítettek ezzel, a négyhengeres motor járása azonban így sima marad (hiszen a négyhengeres motorok a gyújtási sorrendnek és négyhengeres mivoltuknak köszönhetően amúgy sem kulturált járásukról ismertek) és fölösleges rezonanciával nem akarja magáról lerázni a segédberendezéseket.

Mindent összevetve a motor a maga 320-330 lóerejével ugyan valószínűleg nem a legerősebb, de van még benne tartalék, az esetleges – erőből fakadó – hátrányt pedig bőven kompenzálja a remek stabilitás a féktávokon (ezt mindhárom pilóta kiemelte), a nagyon jó kanyartulajdonságok (Monteiro meglehetősen keményen támadja a kanyarbejáratokat, de kiemelte, hogy az autó zseniálisan fordul) és a minimális gumikopás. Bár ez utóbbi negatív mellékhatása, hogy egy körön nehéz gyorsnak lenni az autóval (Tarquini és Norbi szerint), ezért az időmérőkön nem lesz könnyű dolguk. Cserébe az abroncsok végig egyenletes teljesítményt adnak le.

A rugóstagokat a JAS által megadott paraméterek mellett az Intrax szállítja, a fékeket az AP és a Brembo.

Nagyjából ennyi minden derült ki az esti vacsorán és a másnapi sajtótájékoztatón az autóról. A mérnökökről pedig az, hogy ezek totális fanatikusok és nem csak szeretik, hanem tisztelik is a munkájukat, nagyon komolyan megküzdenek minden százaléknyi plusz teljesítményért, minden grammért. Közben persze kiderült az is, hogy Tiago Monteiro egyáltalán nem olyan nyálhuszár, mint sokan gondolják, privátban egy egész kellemes srác, aki forgatja az üzleteit, imádja a családját és természetesen van a garázsban (többek között) egy utolsó szériás, levegős Porsche 993 GT2-je, ami jó ízlésre vall. Valamint négy-öt motorja (markolathínár nélkül), köztük egy Husaberg 450Fe - amiért külön piros pontot kapott tőlem lélekben - és aktívan motorozik.

Valamint telefonjából előkerült pár kép, de ez már egy másik történet. Legyen elég annyi, hogy Bernie Ecclestone íróasztalát egy műanyagból formázott, félméteres, nagyon élethű dollárkupac is díszíti.

Délután négyig kellett volna, hogy tartson a program a JAS Motorsportnál, de három körül már végeztünk, lassan mindenki a kisbuszok felé szállingózott, csak mi nem, hiszen 21.15-kor indult a gépünk: csak mi maradtunk a kerek – morzsával borított – asztal körül a JAS nagytermében.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy éber tekintettel fürkésztük a jövőt, hiszen valójában véreres-táskás szemekkel meredtünk a monitorokra és egymásra. Norbi is a fekete mellényében és gúnyájában (amíg nem végleges a színvilág, addig ilyen semlegesben nyomják) csendesen bólogatott, mint az eperfa lombja, gondoltam, nem hagyom aludni:

- Na jó, véget ért a móka mára, mit nem mondtál még el? Nagyjából érzed az autót ennyiből?
- Ja, ja, nagyon-nagyon jó, hogy már ültem benne, hogy mentem vele, ez az összeszokási fázis lerövidül, szerintem képben leszek, mire kezdünk. Pláne, ha sikerül kijutnom még a monzai tesztre.

- Mi az, ami kellemesen meglepett? Mit emelnél ki, mint nagy pozitívumot?
- Féktávon rettenetesen stabil az autó, iszonyat rövideket lehet vele fékezni. A BMW-hez voltam szokva, annak a féktávjai vannak még bennem de rá kellett jönnöm, hogy a Civic akkor jó, amikor úgy érzem, hogy már elfékeztem magam. Na akkor találom meg éppen az érintőt, ez remek. A másik, hogy a motor jól veszi a lapot, remekül pörög fel és főleg gyorsan. A kocsi jól vezethető, sokkal kevésbé alulkormányzott, mint a Seat volt.

- Március 14-16 lesz a következő tesztidőpont, szerintem készen lesz addigra az autód?
- Őszintén szólva nem tudom. Szerencsére nagyon korrektül viselkednek velem, mert nem álltatnak és nem ígértek meg semmit a JASnál. Bízom benne, hogy készen lesz, de ha nem, akkor sincs nagy baj, megyek ezzel a prototípussal, amivel tegnap.

- Benne van a dobogó? Hogy érzed?
- Abszolút, ha nem is az elején, de a szezon közepétől már ott lehetünk a csúcs közelében.

 

(forrás: Totalcar - Magazin)

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!