Hírek

Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo Szerintem...      

Pénteki videók 14.

Pénteki videók 14.

Péntek van. Nézzetek meg 7 videót. Remélem tetszeni fog. Első videó Off-Road kedvelőknek,...

Forza Racing Hungray pólók

Forza Racing Hungray pólók

FRH pólók Már rendelhető...    

FRH Karrier

FRH Karrier

FRH Karrier            

2011 - Tököl videó

Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban feltűnik...

Tudomány a versenyautó mögött

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...

Forza Racing Hungary póló

Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...

Forza 5 FRH tagkártyák

Forza 5 FRH tagkártyák

ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5        

PRH - Michelisz

PRH - Michelisz

A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...

Teherrobogó? Kubo!

Teherrobogó? Kubo!

Teher- robogó? Kubo!  

Szülinap

Szülinap

FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...

1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

A Motortrend tesztelte a 2012 LEXUS LFA-t Laguna Seca aszfaltján. A kormánynál Randy Pobst...

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben feltámasztott...

Forza Horizon - Rally

Forza Horizon - Rally

Forza Horizon rali-expanzió JÖN! Egy fura bejelentést tett a Turn10 a mai napon.    

Pénteki videók 21.

Pénteki videók 21.

Pénteki Videók 21. Nézzetek meg 8 videót. Elsőként egy ember akinek autó van a torkában......

8. rész - Chevrolet Corvette Z06

8. rész - Chevrolet Corvette Z06

A Motortrend tesztelte a Chevrolet Corvette Z06 -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A...

Update

Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...

Pénteki videók 29.

Pénteki videók 29.

Pénteki videók 29. Őrült drift a városban......

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074  

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.   DTM 1993... FM4 drift... FM4 Unicorn...

Pénteki videók 11.

Pénteki videók 11.

Pénteki videók 11. Végre péntek van ismét. Ennek örömére nézzetek meg 5 videót. Remélem...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...

Staff Team BT

Staff Team BT

Staff Team BT          

Pénteki videók 25.

Pénteki videók 25.

Pénteki videók 25. Nézzetek meg 11 videót. Először a Red Bull F1-es himnuszt üvöltő motorja......

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren fotópályázata   Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...

3. rész - 2011 Lotus Evora S

3. rész - 2011 Lotus Evora S

A Motortrend tesztelte a 2011 Lotus Evora S-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...

Pénteki videók 32.

Pénteki videók 32.

Pénteki videók 32.   McLaren vs. snowboard... McLaren GT... Ray...

PRH - Ranga

PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...

12. rész - Finálé

12. rész - Finálé

A Motortrend által tesztelt 11 autó. (videóval) Rendhagyó versennyel zárta a sorozatot a...

Pénteki videók 42.

Pénteki videók 42.

Pénteki videók 42. WRX...Baleno tuning...Laraki sound...Porsche 935...Forza 5 slow...

Forza Racing Hungary találkozó 2013

Forza Racing Hungary találkozó 2013

FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Top Gear és a Google Street

Top Gear és a Google Street

A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...

Forza Horizon

Forza Horizon

Forza Horizon Ki ne hallott volna már az idén Október 26.án megjelenő autós játékról. Mit...

Háromszázzal a fák között

Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...

Gymkhana Magyarországon?

Gymkhana Magyarországon?

Magyarországon? Élménybeszámoló

Autó a motor ellen

Autó a motor ellen

Autó a Motor ellen! Na ki a gyorsabb?      

BMW E3

BMW E3

Nem tudom mi késztette a gazdáját, hogy így átalakítsa ezt az autót, de szerintem csodás lett. A...

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés Festések versenye!!!      

Pompás matrica a Forza 3-ban

Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

FRH találkozó Endurance!    

Partnerkapcsolat

Partnerkapcsolat

A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...

FRH Május 1

FRH Május 1

 A Nagy Futam      

FRH Autófestő verseny nevezések

FRH Autófestő verseny nevezések

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...

FRH - Bulirendszám autó

FRH - Bulirendszám autó

Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy    

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...

Pénteki videók 38.

Pénteki videók 38.

Pénteki videók 38. Vettel és a cipők... Galli keresztben...  Hasonló...

FRH - Most akkor vége?

FRH - Most akkor vége?

Most akkor vége?      

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Felino CB7

Felino CB7

Felino CB7 a Batmobil        

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!    

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon VIP   2012. október 26-án jelenik meg normál és Limited kiadásban egyaránt,...

10. rész - Ferrari 458 Italia

10. rész - Ferrari 458 Italia

A Motortrend tesztelte a Ferrari 458 Italia -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál...

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!      

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...

FRH Autófestő verseny nyertesei

FRH Autófestő verseny nyertesei

  Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...

Dunlop 12h Hungary 2013

Dunlop 12h Hungary 2013

Dunlop 12h Hungary 2013 Ápr. 5-én és 6-án. Látvány és izgalom a Hungaroring nemzetközi...

Pénteki videók 9.

Pénteki videók 9.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 5 videót. Remélem tetszeni fog mindenkinek!...

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád      

FRH Autófestő verseny

FRH Autófestő verseny

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...

Michelisz design M3 E92

Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...

Pénteki videók 22.

Pénteki videók 22.

Pénteki Videók 22. Nézzetek meg 9 videót. Elsőként egy autó a májusi Forza autós csomagból......

Örökranglisták

Örökranglisták

Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28. Igen jól látod, szombaton!... Taxi...karácsony,... sofőr nélküli...

Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új Xbox...

FRH találkozó

FRH találkozó

FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!    

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.

Pénteki videók 31.   McLarenP1... AMTS Gymkhana... TURBOMETAL... Carrera......

Mad Catz premium játékvezérlő

Mad Catz premium játékvezérlő

A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye      

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.   Monster Trophy Truck... 2013 érdekes...

Pénteki videók 10.

Pénteki videók 10.

Pénteki videók 10. Végre péntek van, 2012 első pénteke. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4...

Karácsonyi Adományozás

Karácsonyi Adományozás

  Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...

B.Ú.É.K.

B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS 2014.04.12-13      

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

Pénteki videók 20.

Pénteki videók 20.

Nézzetek meg 9 videót. Remélem tetszeni fog. Elsőként egy remek Toyota MR2 a forza szponzorálása...

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

A Motortrend tesztelte a 2012 Ford Mustang Boss 302-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A...

Pénteki videók 19.

Pénteki videók 19.

Ezentúl kéthetente jelentkezik az FRH "Pénteki videók" sorozata. Nézzetek meg 8 videót. Remélem...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!      

Tanksapka Sorsolás!!!

Tanksapka Sorsolás!!!

Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37. Drift videók... Jaguar Joyride... Autós...

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!  

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Forza Horizon előrendelés

Forza Horizon előrendelés

Forza Horizon Ki ne hallott volna már az idén Október 26.án megjelenő autós...

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40. Extrém autómosás...... palackszállító balesete... OFF...

Forza Racing Hungary találkozó 2012

Forza Racing Hungary találkozó 2012

WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...

Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

Novemberi Bondurant DLC Alig pár hete jelent meg a játék rögtön itt az első havi DLC.  

Pénteki videók 36.

Pénteki videók 36.

Pénteki videók 36. Enduro lassítva... Vagány egy kerekű motor... Forza 5...

Ford A-modell

Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...

FRH nyereményjáték

FRH nyereményjáték

FRH JÁTÉK! Sorsolás        

  • Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

    2011. június 04. szombat, 20:15
  • Forza 6 Demo

    Forza 6 Demo

    2009. szeptember 04. péntek, 22:14
  • Pénteki videók 14.

    Pénteki videók 14.

    2012. február 02. csütörtök, 23:21
  • Forza Racing Hungray pólók

    Forza Racing Hungray pólók

    2013. április 29. hétfő, 01:36
  • FRH Karrier

    FRH Karrier

    2014. november 18. kedd, 10:31
  • 2011 - Tököl videó

    2011. szeptember 20. kedd, 12:08
  • Tudomány a versenyautó mögött

    Tudomány a versenyautó mögött

    2013. március 22. péntek, 18:03
  • Forza Racing Hungary póló

    2011. máj. 20. péntek, 08:37
  • Forza 5 FRH tagkártyák

    Forza 5 FRH tagkártyák

    2013. december 18. szerda, 13:07
  • PRH - Michelisz

    PRH - Michelisz

    2011. október 21. péntek, 12:27
  • Teherrobogó? Kubo!

    Teherrobogó? Kubo!

    2013. december 18. szerda, 09:58
  • Szülinap

    Szülinap

    2011. október 28. péntek, 13:33
  • 1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

    1. rész - 2012 Lexus LF-A (videó)

    2011. augusztus 29. hétfő, 15:04
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • Forza Horizon - Rally

    Forza Horizon - Rally

    2012. október 17. szerda, 21:20
  • Pénteki videók 21.

    Pénteki videók 21.

    2012. április 27. péntek, 11:05
  • 8. rész - Chevrolet Corvette Z06

    8. rész - Chevrolet Corvette Z06

    2011. szeptember 20. kedd, 09:28
  • Update

    2011. október 03. hétfő, 02:44
  • Pénteki videók 29.

    Pénteki videók 29.

    2013. január 25. péntek, 18:15
  • Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    2014. január 14. kedd, 17:19
  • Pénteki videók 30.

    Pénteki videók 30.

    2013. február 22. péntek, 15:35
  • Pénteki videók 11.

    Pénteki videók 11.

    2012. január 13. péntek, 13:55
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    2016. április 14. csütörtök, 23:36
  • Dvorcsak és London

    Dvorcsak és London

    2013. június 22. szombat, 12:01
  • Staff Team BT

    Staff Team BT

    2014. március 28. péntek, 18:11
  • Pénteki videók 25.

    Pénteki videók 25.

    2012. augusztus 17. péntek, 09:39
  • Migren Forza4 Fotópályázata

    Migren Forza4 Fotópályázata

    2012. november 30. péntek, 01:02
  • 3. rész - 2011 Lotus Evora S

    3. rész - 2011 Lotus Evora S

    2011. szeptember 07. szerda, 12:01
  • 2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

    2011. június 08. szerda, 23:05
  • Pénteki videók 32.

    Pénteki videók 32.

    2013. április 05. péntek, 15:47
  • PRH - Ranga

    2011. október 29. szombat, 14:53
  • 12. rész - Finálé

    12. rész - Finálé

    2011. október 19. szerda, 00:00
  • Pénteki videók 42.

    Pénteki videók 42.

    2015. február 13. péntek, 16:40
  • Forza Racing Hungary találkozó 2013

    Forza Racing Hungary találkozó 2013

    2013. április 30. kedd, 15:14
  • Top Gear és a Google Street

    Top Gear és a Google Street

    2014. március 15. szombat, 08:26
  • Forza Horizon

    Forza Horizon

    2012. június 26. kedd, 17:10
  • Háromszázzal a fák között

    2011. június 15. szerda, 06:15
  • Gymkhana Magyarországon?

    Gymkhana Magyarországon?

    2011. máj. 18. szerda, 00:16
  • Autó a motor ellen

    Autó a motor ellen

    2014. március 13. csütörtök, 11:07
  • BMW E3

    BMW E3

    2011. augusztus 16. kedd, 20:10
  • DTM - legjobb festés

    DTM - legjobb festés

    2013. július 02. kedd, 12:28
  • Pompás matrica a Forza 3-ban

    2011. június 21. kedd, 09:15
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    2014. június 08. vasárnap, 15:10
  • Partnerkapcsolat

    Partnerkapcsolat

    2012. február 17. péntek, 13:10
  • FRH Május 1

    FRH Május 1

    2013. április 28. vasárnap, 13:30
  • FRH Autófestő verseny nevezések

    FRH Autófestő verseny nevezések

    2012. március 26. hétfő, 13:53
  • FRH - Bulirendszám autó

    FRH - Bulirendszám autó

    2012. november 05. hétfő, 12:38
  • Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    2014. június 14. szombat, 21:20
  • [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    2012. október 14. vasárnap, 00:17
  • Pénteki videók 38.

    Pénteki videók 38.

    2013. október 11. péntek, 17:11
  • FRH - Most akkor vége?

    FRH - Most akkor vége?

    2016. június 01. szerda, 04:02
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    2014. szeptember 25. csütörtök, 23:16
  • Felino CB7

    Felino CB7

    2014. március 01. szombat, 21:52
  • Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    2016. március 24. csütörtök, 03:35
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    2012. máj. 10. csütörtök, 18:43
  • Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    2012. augusztus 23. csütörtök, 03:10
  • 10. rész - Ferrari 458 Italia

    10. rész - Ferrari 458 Italia

    2011. szeptember 27. kedd, 10:43
  • DTM - legjobb festés eredmény

    DTM - legjobb festés eredmény

    2013. július 13. szombat, 14:13
  • [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    2012. június 11. hétfő, 23:16
  • FRH Autófestő verseny nyertesei

    FRH Autófestő verseny nyertesei

    2012. április 02. hétfő, 18:18
  • Dunlop 12h Hungary 2013

    Dunlop 12h Hungary 2013

    2013. április 03. szerda, 17:53
  • Pénteki videók 9.

    Pénteki videók 9.

    2011. december 30. péntek, 15:31
  • Luke, én vagyok az apád

    Luke, én vagyok az apád

    2013. december 31. kedd, 10:05
  • FRH Autófestő verseny

    FRH Autófestő verseny

    2012. március 07. szerda, 11:30
  • Michelisz design M3 E92

    2011. máj. 04. szerda, 23:40
  • Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    2014. március 29. szombat, 10:48
  • Pénteki videók 22.

    Pénteki videók 22.

    2012. máj. 11. péntek, 17:19
  • Örökranglisták

    Örökranglisták

    2011. október 13. csütörtök, 18:19
  • Pénteki videók 28.

    Pénteki videók 28.

    2013. január 12. szombat, 15:04
  • Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

    Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

    2011. november 23. szerda, 18:03
  • FRH találkozó

    FRH találkozó

    2013. szeptember 19. csütörtök, 19:53
  • Pénteki videók 31.

    Pénteki videók 31.

    2013. március 15. péntek, 13:58
  • Mad Catz premium játékvezérlő

    Mad Catz premium játékvezérlő

    2011. augusztus 25. csütörtök, 15:44
  • Szilveszter Rallye 2012

    Szilveszter Rallye 2012

    2013. január 18. péntek, 06:24
  • Ordas kamu a fekete fallosz?

    Ordas kamu a fekete fallosz?

    2012. június 26. kedd, 20:57
  • Stadium Super Trucks

    Stadium Super Trucks

    2013. november 20. szerda, 11:25
  • Pénteki videók 33.

    Pénteki videók 33.

    2013. máj. 31. péntek, 15:10
  • Pénteki videók 10.

    Pénteki videók 10.

    2012. január 06. péntek, 14:30
  • Karácsonyi Adományozás

    Karácsonyi Adományozás

    2011. november 23. szerda, 06:40
  • B.Ú.É.K.

    2012. január 01. vasárnap, 16:25
  • MIDEX Cered RS

    MIDEX Cered RS

    2014. április 17. csütörtök, 23:46
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02
  • Pénteki videók 20.

    Pénteki videók 20.

    2012. április 13. péntek, 19:00
  • 2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2011. szeptember 01. csütörtök, 14:13
  • Pénteki videók 19.

    Pénteki videók 19.

    2012. március 30. péntek, 11:51
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    2016. október 08. szombat, 19:25
  • Tanksapka Sorsolás!!!

    Tanksapka Sorsolás!!!

    2011. december 05. hétfő, 01:12
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • Pénteki videók 37.

    Pénteki videók 37.

    2013. szeptember 20. péntek, 16:59
  • Karácsonyi Adományozás 2013

    Karácsonyi Adományozás 2013

    2013. december 02. hétfő, 21:38
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Forza Horizon előrendelés

    Forza Horizon előrendelés

    2012. július 13. péntek, 10:00
  • Pénteki videók 40.

    Pénteki videók 40.

    2013. november 29. péntek, 18:58
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012

    Forza Racing Hungary találkozó 2012

    2012. máj. 05. szombat, 21:41
  • Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

    Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

    2012. november 03. szombat, 23:13
  • Pénteki videók 36.

    Pénteki videók 36.

    2013. augusztus 23. péntek, 14:50
  • Ford A-modell

    2012. január 15. vasárnap, 15:51
  • FRH nyereményjáték

    FRH nyereményjáték

    2013. december 15. vasárnap, 17:52

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről

Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk haza, nincs itt semmi látnivaló. Tévedés: a java csak most jön. Súlyos profik, fanatikus japánok, magyar virtus.

 

 

A JAS Motorsport nem egy nagy cég. Milánótól alig egyórányira találjuk az emeletes épületet, takaros udvar, magas kerítés, pálmafák és nyugalom. Nem egész húsz alkalmazottal dolgoznak, nem is akarnak nagyon tovább bővülni, hiszen éppen a családias légkör és az egymással évek óta együtt dolgozó csapat a kulcsa annak, hogy így is eredményesek tudnak lenni és marad kapacitásuk arra is, hogy törődjenek és támogassanak mindenkit, aki tőlük autót vásárol.

Alessandro Mariani öreg motoros a szakmában, természetesen mérnöki végzettségű és mindent tud a versenyautó-építésről, amit tudni lehet. Az 1996 óta jegyzett cég hamar letette a voksát a Honda mellett, ebben szerepet játszott a Fiat 1998-tól datálható, egyre renyhébb érdeklődése a túraautók iránt. Így váltottak Alfáról Hondára, de megtartották a kötődésüket kiemelt pilótájukhoz: Gabriele Tarquini mindig is JAS-közeli ember volt és ahogy elnéztem a sajtótájékoztatón összegyűlt – a versenyprogram szempontjából kulcsfontosságú – szereplőket, hamar nyilvánvaló lett, hogy itt mindenki cimbora mindenkivel, ezek az olaszok évek óta együtt dolgoznak, kisebb-nagyobb megszakításokkal ugyanabban a közegben mozognak szerelőtől mérnökön át pilótáig. Összetartó egy társaság, még akkor is, ha legalább ötven éves mindegyikük. Ők mozgatják a versenysportot az országban, ez nyilvánvaló lett.

Mariani kiemelt szereplő, hiszen az ő cége végzi a munka oroszlánrészét és nagyon is konkrét elképzelései vannak a jövőt illetően. A nagy szoknyapecér hírében álló cégtulajdonos méltán büszke arra, amit elértek, hiszen amibe belefogtak, az jól sült el. Annak idején remekül szerepeltek a 155-ös Alfával, az STW-BTCC-Accorddal sem kellett szégyenkezniük és legutóbb a semmiből belevágtak a rali-Civicbe, amellyel már első évben megnyerték az Ezertó Ralit saját kategóriájukban. Ha valaki, akkor ők aztán tudják, hol és hogyan kell hozzányúlni egy Hondához. És ha mindehhez betársul a gyár, a Mugen-részleg és a Forma-1-es mérnökgárda, abból rossz dolog nem születhet.
A JAS-os srácok munkája nem volt könnyű, egy utcai autóból WTCC-csúcstechnikát építeni nem könnyű. Olaszokra egyáltalán nem jellemző módon azonban nagyon szigorú ütemtervvel dolgoztak és be is tartották ill. betartatták azt beszállítóikkal. Így lett a februárban megtervezett autóból júniusra guruló prototípus. Ez pedig nagyon rövid idő ilyen szinten.

Mondjuk Mariani esetében minden érthetővé válik abban a pillanatban, amikor kiderül, hogy olaszoknak még autót nem adott el. Hogy miért? Erre csak legyint egyet: üzleteljen velük a fene, soha. Így nem csoda, hogy az N-csoportos Civicek túlnyomó többsége Ausztráliában és a tengerentúlon fut. Lehet, ennek köszönheti, hogy még mindig talpon van és működik a cég.

A cég, amelyik ugyanolyan, mint a többi, nem látni igazán a siker kulcsát sehol, pedig az eredményeik magukért beszélnek: présgépek, lemezvágó gépek, tervezőasztalok- és irodák, csövek, ívhegesztők és műanyagosok. Remek műhelyszag és meglepő csend, így dolgozik itt mindenki. Valószínűleg olasz mivoltuk és temperamentumuk az, amelyik egyformán hajtja előre az itt dolgozókat. Mert itt nonfiguratív szobor helyett egy piedesztálra állított bukóketrec díszíti az udvart. Ezek tényleg őrültek.

Súlycsökkentés, ez a legnagyobb feladat számukra. Egy versenyautó szempontjából rengeteg fölösleges kramanc akad egy utcai autóban. Nem csak a kárpitok- és komfortberendezések, hanem a pótkerék teknője vagy az ajtó merevítései, a különböző zajszigetelő- és terelőlapok a karosszéria üregeiben. A Civic nagy előnye, hogy – köszönhetően a gombócformának – iszonyatosan merev maga a bódé. Ráadásul a JAS eleve úgy tervezte magát a bukócsövet, hogy csak ott adjon plusz támaszt, ahol arra okvetlenül szükség van. Ennek ellenére – természetesen – egy iszonyatos pókhálónak tűnik a mászóka, de a jelenleg érvényes FIA-előírások már megkövetelik ezt. Jóval ezer kiló alá mentek a súllyal és ez jó, mert így a minimális súlyozáshoz szükséges ballasztot ott helyezték el, ahol csak akarták.

Az előző esti vacsorán – Monteiro és Tarquini mellett – legalább olyan fontos (ha nem fontosabb), ám kevésbé ismert emberek is megfordultak az asztalunknál. Ők azok, akik odaát Japánban megtervezték magát a motort. Neveik nem forognak közszájon, szakmai berkeken belül azonban rendkívül megbecsült emberek, fejükben sok-sok tudással. Érdeklődésemre, hogy egy szériaváltozatban csaknem kilencezret pörgő Honda-motor miért nem forog a versenyautóban 6700 fölé, elmondták, hogy az a fordulatszám-tartomány, amelyben Norbi és a többi pilóta az autót használja a valóságban még bőven a sötétzöld tartományban lenne a 12 ezerig skálázott fordulatszámmérőn. Ugyanis szűkítő nélkül pontosan ennyit forog a feltöltött ezerhatszáz köbcentis négyhengeres. T-i-z-e-n-k-é-t-e-z-e-r, az már egy sportmotornak is becsületére válik.

A Honda szerint ez nem nagy truváj, meg tudták oldani már a nyolcvanas években is, igaz, akkor a Forma-1-es Honda edzőmotorok 1200 lóerőt adtak le, körülbelül egy fél napig. De ezt figyelembe véve manapság már üzembiztosan (versenyautó-szinten természetesen) hozható közel ötszáz lóerő is belőlük. A 33 milliméteres – kötelezően felszerelt és leplombázott – szűkítő azonban gátat szab a túlzott teljesítménynek (és a beszívott levegőnek). Így is van még tartalék a 2.5 barral megfújt motorban, ez a jövőbeli fejlődés garanciája.

Daiszuke Horiochi neve szintén nem túl ismert. Nos, jegyezzék meg nyugodtan, mert ő az az ember, aki harminc éve ott áll a Honda Motorsport élén. És ha belegondolnak, mit ért el a Honda az utóbbi harminc évben, rájönnek, mekkora kapacitás is a finoman kopaszodó mérnökzseni.

Ott volt a Forma-1-es motorok születésénél, az Indycar-széria motorjain is ő dolgozott és nagyjából minden Honda versenymotor az ő kezein ment keresztül (japán GT, LeMans-széria). Ez az az ember, aki órákon át képes előadni a kipufogógázok örvényléseiről vagy a hengertöltés dinamikájáról. Nos, egy ilyen kapacitású ember aztán leül és ugyanolyan komolyan véve a munkát, nekiesik egy szögegyszerű, négyhengeres kis versenymotornak.

És – már annyiból is, amit megmutattak – látszik, hogy komolyan darab lett ez is. Hogy beleláthassunk egy kicsit abba, mi az igazán nehéz ebben, megmutatta, hogy mire kell figyelni és mit kell optimalizálni egy olyan egyszerű folyamatban, mint a levegő motorba jutása.

Az airbox-kialakítása az első, ami nagyon fontos. Aztán ott van maga a szívócső: 255 és 180 milliméteres hosszal próbálkoztak. Mindkettőnek van előnye és hátránya, hiszen a hosszú szívócső jobban alakítható, nagyobb a kapacitása és ötezres fordulatszám fölött garantálja, hogy a motor nem fog fuldokolni és a hengerekbe elég levegő kerül. Ráadásul a horizontális (swirl) és ami még fontosabb – vertikális – tumble – légáramot is sokkal jobban kordában lehet tartani. A vertikális légáram (légörvény) talán a legfontosabb a motor levegőellátása szempontjából ezért magát a szívócsövet érdemes olyan tölcsérszerűen kialakítani, hogy minél inkább elősegítse a motor töltését. A hengerekben nő a nyomás, gyorsabban töltődnek, ilyenkor a gyújtási ciklus módosítása is szükségszerűvé válik, hogy magasabb fordulaton ne kopogjon be a motor. Ezzel – természetesen – nem is kicsi teljesítménynövekedést lehet elérni, azonban amit nyernek a réven, azt elveszítik a vámon. Ugyanis a hosszú szívócső előnyei hamar elvesznek, mivel 5250-es fordulatszám mellett már jelentkezik a 33 milliméteres szűkítő negatív hatása. Röviden még ki tudják tolni, hiszen a szűk keresztmetszeten keresztül gyorsabban képes áramolni a levegő, de magasabb tartományban már hátrány, a már említett rezonáció miatt pedig romlik a hatásfok, veszik a teljesítmény.

 

Ezért kiagyaltak egy 180 milliméteres, rövidebb szívócsövet és hetekig tartó áramlástani buzulás után létrehozták a (általam csak annak hívott) Mágikus Csiklót, ami egy formatervezett pöcök a szívócső összeszűkülő részében. És ez nem ám csak egy véletlenül odatüsszentett darab műanyag, nem kevés munka van abban, hogy éppen oda és olyan formában került. Ez garantálja, hogy a vertikális légörvény pluszban rásegítsen a hengertöltésre és ugyan bizonyos fordulatszám-tartományban teljesítményt veszítenek a hosszabb szívócsőhöz képest, de végeredményben többet nyernek.

Maga a hengerfej totálisan átdolgozott, ott kő-kövön nem maradt. A növelt kapacitású vízpumpa biztosítja minden egyes henger hűtését mégpedig úgy, hogy mindegyiket egyszerre hűti, ugyanolyan hőfokú hűtőközeggel. A szériaautóban a hűtővíz a hengerfej egyik felén lép be, a másikon ki, így törvényszerű, hogy az utolsó hengert már érezhetően melegebb közeg hűtené. Ez utcai használat mellett nem jelent gondot, egy ilyen erősen túldúsított versenymotornál viszont jelentősen kihatna a megbízhatóságra így szükség volt erre a megoldásra, ami a maga nemében nem kis mérnöki bravúr.

A megbízhatóság kulcsfontosságú volt számukra, mi sem mutatja ezt jobban, mint a tény, hogy a bevált módszerekkel ellentétben meghagyták mindkét kiegyensúlyozótengelyt. Igaz ugyan, hogy pár lóerő teljesítményt veszítettek ezzel, a négyhengeres motor járása azonban így sima marad (hiszen a négyhengeres motorok a gyújtási sorrendnek és négyhengeres mivoltuknak köszönhetően amúgy sem kulturált járásukról ismertek) és fölösleges rezonanciával nem akarja magáról lerázni a segédberendezéseket.

Mindent összevetve a motor a maga 320-330 lóerejével ugyan valószínűleg nem a legerősebb, de van még benne tartalék, az esetleges – erőből fakadó – hátrányt pedig bőven kompenzálja a remek stabilitás a féktávokon (ezt mindhárom pilóta kiemelte), a nagyon jó kanyartulajdonságok (Monteiro meglehetősen keményen támadja a kanyarbejáratokat, de kiemelte, hogy az autó zseniálisan fordul) és a minimális gumikopás. Bár ez utóbbi negatív mellékhatása, hogy egy körön nehéz gyorsnak lenni az autóval (Tarquini és Norbi szerint), ezért az időmérőkön nem lesz könnyű dolguk. Cserébe az abroncsok végig egyenletes teljesítményt adnak le.

A rugóstagokat a JAS által megadott paraméterek mellett az Intrax szállítja, a fékeket az AP és a Brembo.

Nagyjából ennyi minden derült ki az esti vacsorán és a másnapi sajtótájékoztatón az autóról. A mérnökökről pedig az, hogy ezek totális fanatikusok és nem csak szeretik, hanem tisztelik is a munkájukat, nagyon komolyan megküzdenek minden százaléknyi plusz teljesítményért, minden grammért. Közben persze kiderült az is, hogy Tiago Monteiro egyáltalán nem olyan nyálhuszár, mint sokan gondolják, privátban egy egész kellemes srác, aki forgatja az üzleteit, imádja a családját és természetesen van a garázsban (többek között) egy utolsó szériás, levegős Porsche 993 GT2-je, ami jó ízlésre vall. Valamint négy-öt motorja (markolathínár nélkül), köztük egy Husaberg 450Fe - amiért külön piros pontot kapott tőlem lélekben - és aktívan motorozik.

Valamint telefonjából előkerült pár kép, de ez már egy másik történet. Legyen elég annyi, hogy Bernie Ecclestone íróasztalát egy műanyagból formázott, félméteres, nagyon élethű dollárkupac is díszíti.

Délután négyig kellett volna, hogy tartson a program a JAS Motorsportnál, de három körül már végeztünk, lassan mindenki a kisbuszok felé szállingózott, csak mi nem, hiszen 21.15-kor indult a gépünk: csak mi maradtunk a kerek – morzsával borított – asztal körül a JAS nagytermében.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy éber tekintettel fürkésztük a jövőt, hiszen valójában véreres-táskás szemekkel meredtünk a monitorokra és egymásra. Norbi is a fekete mellényében és gúnyájában (amíg nem végleges a színvilág, addig ilyen semlegesben nyomják) csendesen bólogatott, mint az eperfa lombja, gondoltam, nem hagyom aludni:

- Na jó, véget ért a móka mára, mit nem mondtál még el? Nagyjából érzed az autót ennyiből?
- Ja, ja, nagyon-nagyon jó, hogy már ültem benne, hogy mentem vele, ez az összeszokási fázis lerövidül, szerintem képben leszek, mire kezdünk. Pláne, ha sikerül kijutnom még a monzai tesztre.

- Mi az, ami kellemesen meglepett? Mit emelnél ki, mint nagy pozitívumot?
- Féktávon rettenetesen stabil az autó, iszonyat rövideket lehet vele fékezni. A BMW-hez voltam szokva, annak a féktávjai vannak még bennem de rá kellett jönnöm, hogy a Civic akkor jó, amikor úgy érzem, hogy már elfékeztem magam. Na akkor találom meg éppen az érintőt, ez remek. A másik, hogy a motor jól veszi a lapot, remekül pörög fel és főleg gyorsan. A kocsi jól vezethető, sokkal kevésbé alulkormányzott, mint a Seat volt.

- Március 14-16 lesz a következő tesztidőpont, szerintem készen lesz addigra az autód?
- Őszintén szólva nem tudom. Szerencsére nagyon korrektül viselkednek velem, mert nem álltatnak és nem ígértek meg semmit a JASnál. Bízom benne, hogy készen lesz, de ha nem, akkor sincs nagy baj, megyek ezzel a prototípussal, amivel tegnap.

- Benne van a dobogó? Hogy érzed?
- Abszolút, ha nem is az elején, de a szezon közepétől már ott lehetünk a csúcs közelében.

 

(forrás: Totalcar - Magazin)

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!