Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074
FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...
Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
Magyarországon? Élménybeszámoló
FRH Karrier
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
Most akkor vége?
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...
FRH JÁTÉK! Sorsolás
FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam.
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...
Forza 6 Demo Szerintem...
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
Az első Millenium Racer
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...
Kagylóülésből kagylóülésbe… Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...
Forza és én... Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...
2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...
Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...
18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
A Nagy Futam
FRH és a Forza 6
Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...
Újabb FRH póló
FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...
DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
Luke, én vagyok az apád
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
FRH találkozó Élmények...
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...
FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...
THE END
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
Rózsa RS 2014.06.21 - 22.
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...
Le Mans 4H Emléklapok
Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...
Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...
Belgiumban található a Toyota ezen példánya. 25 éve pihen egy pincében gyári állapotban. 86-os kiadás, az órában 48 Km. Nézzétek meg, hogy milyen állapotban van. Szerintem elképesztő. Figyeljétek a fényezést, az alkatrészeket, stb.Amúgy miért pont ezt a típust választotta a névtelen tulajdonos? Valami hihetetlen szeretett vagy imádat kellett. Hiszen amikor elkezdték gyártani, egy családi kis autó volt. Aztán eltelt 15 év, és az ezredforduló környékén kultusztárgy lett Japánban.
Anno senki sem gondolta, hogy napjainkban sokan felkapják majd a fejüket a "hacsi" szó hallatán.Manapság minden országban találunk olyan ember csoportokat akik istenítik, bálványozzák ezt a típust.
Talán a 80'-as évek körül indulhatott a tervezése az autónak (amit Karotta csak úgy nevez "japánban gyártott Zsiguli"). Egy egyszerű, orrmotoros, hátsókerék meghajtású, könnyű családi autónak indult. Az 1,6-os 16 szelepes motor 120 Le körül mozog. Különlegességei, az első - hátsó tárcsafékek, és hogy a merev tengelybe sperrdiffit pakoltak. Kormányszervót viszont ne keresünk, az kimaradt.
Itt tennék egy kis kitérőt. Akit nem érdekel az ugorjon egyből a képekre.
Miért is olyan különleges ez a sperrdiffi, ami az önzáró differenciálmű (A sperren németül zárni, Differenzialsperre).
Abban az időben ez volt az első autó amibe gyárilag bekerült. Így aki egy ilyen autó tulajdonosa volt, az elmondhatta hogy az első szériagyártású driftképes autó gazdája (csak persze akkor még nem ez volt az első szempont). Sokan esküsznek rá, hogy mai napig a legjobb tanuló drift autó
Azt tudjuk hogy differenciálműre szükség van. Hiszen az kanyaríven futó kerekek, külső és belső íven más fordulatszámmal pörögnek, ezt hivatott kiegyenlíteni a differenciálmű. (Aki ezen már túl van az ugorja át ezt a videót. Igaz angol nyelvű, de szerintem még akkor is érthető ha levesszük a hangot.)
Ugyanakkor ez nem mindig jó. Gondolom sokan tapasztalták már mi is történik (álló, két kerék hajtású autónál) mikor az egyik kerék pl. jégen van. A jégen lévő kerék könnyen elforoghat, emiatt az összes nyomaték arra a kerékre jut, miközben a másik kerék állva marad vagy éppen csak gördül.
Hívhatjuk a szomszédot vagy akit tudunk, segítsen megtolni.
Ugyan ez lép fel, ha beesünk egy tempósabb, sodrósabb kanyarba. Ugyanis a belső íven futó kerékre nem jut súly. Elkönnyül, sok esetben a levegőbe emelkedik, emiatt könnyebben el tud pörögni és szintén az összes nyomatékot ide fogja leadni a diffi. Ez lassuláshoz vezet. Ugyanígy elképzelhetünk egy nagyon erős autót rajtnál. Ahol az elpörgő kerékre fog jutni a több nyomaték, adott a rossz rajt és az egyenetlen nyomatékelosztás miatt a kezünk alatt rángatózó kormány.
Na itt jön képbe a sperrdifi (a fajtáira nem térnék ki). Ennél amint különbség van a két kerék közt, abban a pillanatban megszorul a difi ("zár") és a lassabb, jobban letapadt kerékre megy a nyomaték nagyobb része. Így ha egy kerék levegőben van, pl. megdobja egy bucka vagy rázókő, akkor is van hajtás a másik keréken. Nem csak itt jelentkezik az előnye, hogy állandó hajtást kapunk mindkét kerékre. Szerintem sokan szeretjük ha egy autót nem csak a kormánnyal terelgetünk. A kormány tekerése mellett a gázpedállal játszva sokkal könnyebben terelhetjük az autó hátulját és ezáltal fordíthatjuk a megfelelő kanyarívre. Enélkül a difi nélkül ez nem lenne lehetséges.
Nos emiatt volt olyan különleges, és a mai napig közkedvelt ez a típus. Most akkor következzenek a képek arról az autóról ami 25 éve "porosodik" egy garázsban. Szerintem magukért beszélnek.
@ Crazyman