FM4 Nemzetközi versenyek

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

TORA ISCC

TORA ISCC futamok

Szabályzat, versenykiírás (dátum, pályák, versenyhossz)

Nem lesznek egyszerű versenyek, de ugye mi sem vagyunk puhányok?!

Jöjjön először a szabályzat. Nagyon Köszönjük Rücsöknek, hogy a szabályzat oroszlán részét lefordította!!! (amit én már nem mertem, nehogy hülyeséget fordítsak).

Vannak benne újdonságok, de nagy részt ugyanolyan szabályok vannak, mint nálunk. Nem véletlenül vagyunk mi is profik...
Remélem idővel többen is csatlakozni fognak hozzánk a csapatból, bár elég későn vannak az ISCC futamok, de lesznek más fajta versenyek is!

SZABÁLYZAT:

Általános szabályok és vezetési etikett

Néha pici koccanások előfordulnak. A "lag" -ot nem büntetik, de felkérhetnek arra, hogy javítsd a kapcsolatot, a probléma tartósan akadályozhatja a versenyt.

TORA számít a versenyzők megfelelő és tisztességes viselkedésére a versenyeken. Sértő megjegyzéseket vagy sértő viselkedést nem tűrnek. A pályán egyszeri helyváltoztatásra van lehetőség, hogy védd a pozicíódat.

Ha egy versenyző elhagyja a pályát bármikor, azt tanácsoljuk, hogy extra óvatossággal jöjjön vissza, hogy ne akadályozza a többi vezetőt. Udvariassági szabály kiköti, hogy a vezetőnek egy veszélyes helyzetben figyelmeztetni kell a lobbit a további incidensek elkerülése érdekében, (lényegében a sárga zászló szabályokat kell követni.)

Pálya határai

A pálya szélét a két oldalt elhelyezkedő fehér / sárga vonal jelzi. Mindig két kerékkel a pályán kell autózni, kivéve ha baleset megelőzés szempontjából muszáj átlépni a vonalat. Aki a futam alatt elhagyja a pályát (levágás) egy figyelmeztetést fog kapni. Minden versenyzőnek 5 figyelmeztetése lehet. Ha hat egymást követő „kanyar-levágás” történik a verseny alatt, akkor minden kanyar-levágás után veszít egy pozíciót. Ha a levágás ütközés elkerülése végett történt, akkor nem jár érte figyelmeztetés.

A pálya határait be kell tartani, pálya levágással nem nyerhet senki versenyt! Ha egy versenyző megelőzi a másikat úgy, hogy mind a négy kerékkel elhagyja a pályát, akkor mielőtt folytatná a versenyt vissza kell engedni a másik versenyzőt. Ha az a versenyző, akit megelőztek, baleset vagy műszaki hiba miatt veszített pozíciót, akkor azt nem szükséges visszaengedni.

2012 TORA MSA ISCC Bajnokság

Az MSA ISCC sorozat Július 29. és November 25. között kerül megrendezésre 2012-ben. 8 futamos lesz a bajnokság. A sorozat már 3 évadon túl van

Egyéni Bajnokság
Ezen a bajnokságon mindenki magáért küzd. A végső összpontszámot a sorozat végére szerzett összpontszám mínusz a legalacsonyabb köreredmény adja. Ez határozza meg a helyezést a Bajnokság összesítésénél az év végére. Ezen a bajnokságon egyaránt résztvehetnek csapatversenyzők és egyéni (privateer) versenyzők. Plusz 10 pont jár minden egyes versenyzőnek minden versenyért amiben indul és ez a pontszám hozzáadódik az összpontszámhoz.

Csapat Bajnokság
A csapatban minimum 2, és maximum 3 versenyző lehet. Minden sofőrnek egyforma indexszámú és egyforma típusú autóval kell indulni. A csapat bajnoki összpontszáma a versenyenkénti két legmagasabb pontszámot elért csapattag teljes bajnokság alatti eredményének összege adja.

  • Csapat autócsere
    Amilyen autóval neveznek a csapatok, a szezon hátralévő részében azzal kell menni. Ha autót vált a csapat, de ugyanabban az osztályban marad, akkor levonnak 10%-ot a csapatpontokból (ez tartalmazza privateers) Ha úgy vált autót a csapat, hogy egy másik osztályba lép át, akkor az összes addigi elért pontot törlik és nulláról kell kezdeni.
  • Csapat versenyző csere
    A sorozat kezdetétől az állandó versenyzőknek a teljes sorozat alatt két cserelehetőségük van. Ha további állandó versenyzőcsere fordul elő, a csapat elveszíti az előző versenyben szerzett pontjait (csak egy verseny erejéig). Az állandó versenyző cserére egy „new entry form”-mal lehet jelentkezni mint ahogy a bajnokságra.
  • Helyettesítő versenyző
    A teljes sorozat idejére, a csapat használhat helyettes versenyzőt, ha egy állandó versenyző nem tud részt venni. Ez a helyettesítő versenyző szerezhet csapatpontot és vezetői pontot is. A csapatnak maximum két helyettesítési lehetősége van egy bajnokságon. Minden további helyettesítés és versenyző csere estén nem jár pont a csapatnak. A helyettesítő versenyzőket be kell mutatni az állandó versenyzőknek a verseny kezdete előtt.
    A helyettesítő versenyző lehet egy létező csapat tagja, független (privateer), vagy bármilyen másik barát. A helyettesítő versenyző csak annak a csapatnak szerezhet pontot, amelyben versenyez, és ugyanabban az autóban/csapatban kell maradnia az egész verseny alatt.

Egyéni Bajnokság
A versenyre csapat nélkül neveznek és versenyeznek a Egyéni (Privateer) kategóriában. Ezek a vezetők egymással versenyeznek a különböző osztályokban a győzelemért.

Versenyszabályok

Safety Car szabály
NINCS Safety Car az ISCC-n, mivel ez egy multi osztályos verseny. Ez egy állóképességi verseny, és minden rajtad múlik

Verseny menete

  • QUALIFYING
    - Az időmérő kezdete előtt 15 perccel Xbox live-on kell lenni! Minden versenyzőnek egy „In” státuszt kell küldenie a megfelelő versenyre a TORA fórumokon. Aki enélkül akar versenyezni, annak várnia kell, hogy a szervezők jóváhagyják, hogy versenyezhet.
    - A TORA Live Timing rendszer frissítve lesz a verseny előtt, hogy ki lesz a lobbivezető, aki az időmérőt szervezi és felkerülnek az eredmények. A lobbivezető meghívót küld majd a lobbiba való belépéshez. Ebből tudni fogod melyik lobbiba kell menned.
    - Ha probléma van a lobbiba lépéssel, akkor minél előbb jelezd azt a versenyigazgatóságnak, és ők mindent megtesznek azért, hogy bekerülhess a megfelelő lobbiba.
    - Azok a versenyzők akik nem tudtak belépni mindenféle indok nélkül, a megfelelő lobbiba a verseny kezdete előtt. NEM vehetnek részt az időmérőn. Az időmérő nem kezdődhet később, mint 5 perccel a meghirdetett versenyidőpont után.

    Lobbi beállítások
    - Az időmérőn 5 mp-es autókésleltetéssel indulnak a versenyzők. Az ütközés kikapcsolva és sérülés: Szimuláció-ra állítva!!!
    - Az időmérő 15 perc, ez alatt kell megfutnod a legjobb körödet. Plusz 5 perc, ameddig a házigazdák feldolgozzák az eredményeket. Csak a tiszta (felkiáltójeles mentes) kör számít A lassabb „tiszta” kört teljesítők jobb pozícióból indulnak mint a gyors, de felkiáltójelest kört teljesítők. Ezt vedd számításba!
    - Időmérő után frissítik a versenyadatokat, és kb. 10 percet kérnek a rendezők ameddig elosztják a lobbikat és behívnak mindenkit-
    - Akiknek nem volt tiszta körük, azok a mezőny végéről vagy a boksz utcából indulnak.
  • VERSENY
    - Amennyiben szólsz a vezetőnek 10 percet késhetsz a futamról, de 10 perc után elindítják a versenyt ha ott vagy, ha nem.
    - Az időmérő eredmények alapján állítják fel a rajtrácsot. A végén azok akik piszkos kört mentek az időmérőn. A verseny egy felvezető körrel kezdődik. A versenyek előre meghatározott ideig tartanak. - - A részleteket lásd a Versenynaptárban.

    Repülő rajt (Rolling Start)
    - A résztvevők egy felvezető kört tesznek meg, hogy beállítsák a rajt pozíciót mielőtt a repülőrajt elkezdődik a második körben. Megkérünk minden versenyzőt, hogy figyeljen a lobbivezetőre, hogy milyen sebességgel vezessenek a felvezető körben. A versenyzőket megkérjük, hogy addig nem mozduljanak amíg a lobbivezető fel nem olvassa a rajtsorrendet és megerősíti, hogy indulhatnak.
    - Megkérünk minden versenyzőt, hogy a felvezető körben ne versenyezzenek, hogy a rajtsorrend ne változzon. Bármilyen szabálytalanság jelentve lesz a versenyigazgatóságnak és büntethető.
    - A repülőrajt elkezdéséhez a versenyzőket az első autó vezetheti amíg a start szignál el nem hangzik. Az összes repülőrajt formációnak 2 x 2-nek kell lennie. Amint az első autó eléri az előre meghatározott részét a pályának (általában az utolsó kanyar) eldöntheti, hogy melyik oldalon akar lenni a 2 x 2 formációban és az összes többinek ezt kell követnie.
    - Amikor az összes versenyző a rajtsorrendnek megfelelő pozícióban felsorakozott, és az utolsó versenyző is megerősítette, hogy mindenki a helyén van, az első versenyző elkiáltja, hogy „GO” és gázt ad.
    - Amíg át nem léped a Rajt/Cél vonalat addig semmilyen körülmények között sem engedélyezett az előzés!!!

    Teljes verseny újraindítása
    Ha bármilyen ok miatt a versenyt nem tudjuk elkezdeni 21 óráig (nyári angliai időszámítás – BST) (A verseny kezdésen azt értjük, ha a résztvevők minimum 75%-a a lobbiban van három meghívás után) akkor a versenyt egy későbbi időpontra kell halasztani. Ez a versenyrendezőség döntésén múlik, hogy az egész bajnokságot vagy csak magát a versenyt rendezik újra.

    Kötelező Box kiállás
    - Minden verseny alatt két kötelező box kiállás van. Az elsőt a verseny első 25 percében kell elvégezni, a másodikat ezután bármikor. A szabály be nem tartása egy kör büntetést von maga után. Ha az első 25 percben két box kiállást csinálsz (pl.: sérülést szenvedsz az első kiállás után) újabb kiállást kell végezned a kezdeti 25 perces periódus után, a szabályoknak megfelelően.
    Lobbi beállítások
    - Az összes verseny bekapcsolt ütközéssel és Szimulációs töréssel zajlik. A TCS, Ideális vonal és a Normál/Szimulációs kormányzás az egyedüli segítség amit használni lehet. ABS, STM, Automata fék és Automata váltás TILOS. Manuális váltást kell használni, de te döntöd el hogy kuplunggal vagy kuplung nélkül váltasz. A verseny egy előre meghatározott időlimittel rendelkezik amit a lobbivezető tudat a lobbi résztvevőivel
  • Verseny etikett
    -A lassabb (lekörözött) autóknak tartani kell az ideális íve tlekörözés közben! Do NOT move over for the faster cars as you may be moving over into their path. Faster cars are to find their way around the slower cars. Aki ezeket nem tartja be, a következő büntetésekre számíthatnak:
    1st offense- Figyelmeztetés
    2nd offense- Plusz egy kör
    3rd offense- Versenyből kizárás

Success Balance

There will be No success Balance in this championship- Az egyes lobbikat hét másodperc választja el egymástól (mindegy hogy hányan indulnak az egyes lobbikban), hogy a startnál minden lobbi hét másodperccel maradjon le a „GO”-tól (Lobby A 0-nál, Lobby B 7-nél, Lobby C 14-nél, stb)

Fordította: Rücsök78, Crazyman

FORRÁS: http://forums.theonlineracingassociation.com/t7691-msa-tora-iscc-season-4-rules-and-regulations

FUTAMOK:

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!