Kormány - cockpit

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Kormány - cockpit

Thrustmaster Leather 28 GT Wheel Add-On

Thrustm. Wheel 

Leather 28 GT Wheel

 

 


 

 

 

TM Leather 28 GT Wheel Add-On ismertető

A Thrustmaster nem túl gyorsan, de azért biztosan adja ki a T sorozatjelű kormányokhoz (TX, T300RS, , T500 RS) a különböző kiegészítőket, hogy teljes legyen a beharangozott ökoszisztéma. Szép lassan már tényleg megtalálhatja mindenki az ízlésének való kormányt, sőt az alap pedálsoron kívül már két másik típus is adott annak, aki kicsit jobbat szeretne.

Na és persze megjelent időközben egy csúcsminőségű H/szekvenciális váltó is. A legutolsó termék pedig ami meglepetésszerűen jött a semmiből, az egy, az eddigiekhez képest sokkal finomabban megmunkált kormánykerék, a TM Leather 28 GT Wheel Add-On volt, amit sikerült beszereznem és már úgy 1.5 hónapja használom töretlen lelkesedéssel. 

Az újonnan kiadott kormány egy nagyon igényes darab, ez rögtön látszik, sőt érződik, mert a doboztól és a csomagolástól megszabadítva azonnal megcsapja az ember orrát a valódi bőr összetéveszthetetlen illata.

És valóban, a GTE stílusú (teljesen kerek) kormánykerék fekete bőrrel bevont és nagyon szépen, kézzel varrott darab. Az átmerője ugyanúgy 28 cm, mint az alap Italia replikának és a GTE kormánynak. Fogásra a bőrözés miatt mindenképpen kicsit vastagabb érzetű és persze a bőrbevonat miatt nagyon kellemes tapintású. A „karika” felső részének közepére biggyesztettek egy stílusos sárga csíkot, ami a kormány középhelyzetét jelzi. Na meg persze dob a dizájnon is.

A kormány középrésze szálcsiszolt fekete fém, ami szintén a minőségi érzetet növeli. Gombokból hat darab van 2-2-2 a kormány középrészének három szegletében Y-X/A-B /start-back elrendezésben. Jobbra lent a gombok helyett még akad egy „tekerentyű”, aminek három állása van, de inkább csak látványelemként szolgál az Italia manettino-jához hasonlóan, az A gombnak felel meg, bármely irányba is tekerjük. Legalábbis One-on. 

Középen most nem egy Ferraris paripa látható, hanem egy elég dizájnos TM logó egy kissé kidomborodó kör alakú felületen. Ettől balra pedig a D-pad kapott helyet, ami valami jobb fajta műanyagból lehet, elég jó tapintású, azonban nálam máris akadt vele gond. Fel és le nagyon jó nyomáspontja van, érezni egy apró finom kattanást, amikor benyomom, de jobbra és balra sajnos sokszor ez a kattanás eltűnik és nagyon le kell nyomni, hogy érzékelje, hogy valamit szeretnénk. Remélhetőleg nem minden darab ilyen, de én kifogtam. Azért persze működik, csak kissé zavaró küzdeni vele. A gombokra visszatérve, nagyon jó nyomáspontjuk van, szerencsére elkerülték az F1 add-on-nál használt igénytelen papír ráragasztós kivitelezést, most különböző színű műanyag gombokat használtak fel. Azonban én így sem vagyok elégedett velük, mert önmagukban nézve nagyon gagyi, gyerekes színárnyalattal áldották meg őket. Viszont, ha az egész kormányra tekintek a két szélső sárga gomb jól mutat az sárga középjelző csíkkal együtt. Nyilván ez már csak ízlés kérdése, de én kicsit komolyabb színárnyalatokat használtam volna. Ezek olyan nagyon „bili műanyag színűek” szerintem. 

A váltófülek 2 mm vastag szintén szálcsiszolt fémből vannak. Nagyon jó méretűek, 13 cm hosszúak, minden fogásból kényelmesen elérhetőek és akár a végüket húzza az ember, akár a közepét, ugyanaz az erő elég a váltáshoz. Nekem már az eredeti Italia kormány kattanása és váltási érzete is nagyon bejött, de itt ténylegesen érezni, hogy sokat finomítottak az eredetin, mindamellett, hogy megmaradt a kattanás és a biztos váltás érzet. Ezt nehéz leírni, inkább kipróbálással lehet megérezni, de „luxusabb” fíling lett na! Nem találok jobb kifejezést. Kicsit kisebb erővel elég húzni, kicsit finomabban kattan. A gyári leírás szerint 10 millió váltást bír ki, hát úgy legyen! 

A kormány maga egyébként nagyon könnyű, 1 kg. A reklámszöveg szerint ettől jobban érezni a vibrációt, meg az FFB hatásokat. Szerintem pont ugyanannyira, mint a többi kormány esetében. Felszerelni is természetesen úgy kell, mint a többit. Kis csavar ki, nagy műanyag szorító gyűrű kilazít, kormány le, másik fel, nagy műanyag szorítógyűrű rászorít, kis csavar vissza. Tehát egy-két perc alatt cserélhető.

És most jön a feketeleves. A kormány nem olcsó. 52.000 jó magyar forintot kértek el érte, nyilván ez az euró/forint árfolyam függvényében változhat is. Reálisan nézve ennyit biztosan nem ér. Szóval tényleg meggondolandó. Ami viszont biztos, hogy amióta megvan, nem jött le a wheelbase-ről, pedig az F1 add-ont is imádtam, de ez valahogy most még több élményt nyújt, nagyon jó vele vezetni. Jelen pillanatban (2015. május) úgy tudom nem is kapni most sehol kis hazánkban, ott sem, ahol én vettem. Lehet, hogy gazdagabb országokban elkapkodják...

Igazság szerint azért az árért, ami elkértek érte, egy picit megnövelhették volna az átmérőt és a vastagságát is, hogy jobban közelítsen a valós méretű kormányokhoz. (bár akkor meg biztos még többet kértek volna...) Nem tudom, miért ragaszkodnak ehhez a 28 centihez, amikor a fórumokon is mindenki a valós méretű kormányokért siránkozik. Többek szerint meg a sportkormányok amúgy is kisebbek. Nem tudom, sajna ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom. 

Egy szó mint száz, az biztos, hogy ez a TM kormányok legminőségibb darabja, de meg kell fizetni az árát.  

Pozitívumok:
bőr bevonat, kellemes tapintás
kiváló váltófülek, jó nyomáspontú gombok
dizájn

Negatívumok:
ár
D-pad hektikus működés
jelenleg nehezen beszerezhető

 

© Zsozsa

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!