Forza 4 Hírek

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Forza Motorsport 4 - Összefoglaló

Sziasztok, ezentúl gyakran találkozhattok majd velem az oldalon, mivel csatlakoztam a moderátorok csapatához. Kezdésként megosztok veletek egy összefoglalót a Forza Motorsport 4-ről elhangzott információkból.

Idén ősszel érkezik a Turn 10 Studios alkotta Forza Motorsport 4. A jelenlegi konzolgeneráció egyik legsikeresebb autós sorozatának legújabb része. Nincs könnyű dolguk a srácoknak, hiszen két év elteltével újra emelni kell a lécet. A Forza Motorsport 4 sok minden egyszerre. Versenyek és kihívások töblete, autós enciklopédia, közösségi élmény és „piac” a festőknek, valamint tuneroknak. Nézzük hát pontosan mit is fog tartalmazni a sorozat legújabb része.

PROFIL  ÉS FESTÉS IMPORT:

A játék lehetőséget kínál a harmadik rész mentésének importálására, a megvizsgált adatok (vezetői szint, elért eredmények, garázs összetétele) alapján pedig az indulásnál extra pénzt és ajándék autókat kap a játékos. Az autó dizájnokat pedig át lehet hozni az új játékba, így munkáink nem vesznek el.

 

WORLD TOUR:

A karrier mód új neve. A harmadik rész naptáras megoldásával ellentétben itt helyszínről helyszínre utazunk, az adott versenypályán pedig több verseny közül választhatunk. Ez függ az előrehaladás mértékétől és a garázs összetételétől is. Az előző részhez képest több fajta versenytípusból választhatunk majd: pl.: előzz le minél több autót, drift, minibajnokságok. Ezek a versenyek a PGR-ből lehetnek ismerősek. A játékban itt is helyet kap majd az eseménylista, ahol meghatározott sorend nélkül versenyezhetünk majd, vagy akár újra is játszhatjuk a már teljesített versenyeinket.

 

AUTOVISTA:

Ez egy vadonatúj lehetőség lesz a Forza Motorsport 4-ben. Az Autovista egy interaktív bemutató szalon lesz, ahol a kocsik minden porcikáját szemügyre lehet majd venni.  Körbe lehet majd járni őket, a mozgó alkatrészeket fel lehet nyitni, beülhetünk az utas térbe, belenézhetünk a motortérbe és megnézhetjük majd a technikai adatokat az autó fontosabb részeiről. Szöveges bemutatót is kérhetünk majd, amikor is Jeremy Clarkson, a Top Gear műsorvezetője beszél majd. Természetesen nem minden autó tekinthető meg ebbben az opcióban. Főleg az újabb, érdekesebb, látványosabb autókat lehet majd itt szemügyre venni.

KINECT INTEGRÁCIÓ:

Habár a Forza Motorsport 4 egy teljesen hagyományos, kontrolleres Xbox 360 játék, lehetőséget nyújt majd a Kinect érzékelő használatára is. Leglátványosabb módja ennek a fent elemzett Autovista mód kezelése, amelyben kis túlzással "körbejárhatjuk" az autót, kezünk kinyújtásával nyithatjuk ki az ajtókat, ablakokat. A fejlesztők reményei szerint ezzel átélhetőbb lesz egy-egy egzotikus autó közelsége, érdekesebbé válik az élmény.

További támogatás a valós idejű fejkövetés. Ez hagyományos kontrolleres (vagy kormánykerekes) versenyzés esetén él, belső kameranézetben. A Kinect szenzor érzékeli a játékos fejének elmozdulását, és aszerint forgatja a belső kamerát. Ezzel a módszerrel könnyen oldalra nézhetünk, vagy ránézhetünk a kanyarok belső ívére, jobban belátva a versenypályák hajlatait.

A Kinect lehetőséget ad a hang alapú navigációra is, amely talán a leghasznosabb tulajdonsága lesz ebben a játékban. A sokrétegű, mélyre nyúló menürendszer helyett hangos utasítással bármelyik képernyőről bármelyikre azonnal léphetünk, nem kell hosszasan lépkedni a menüszintek között. A "Forza" parancs után a játék ránk figyel, majd a játék bármelyik részét bemondva (legyen az a Kirakat, Aukciós Ház, vagy bármi más) a szoftver azonnal odalép. A hangirányítás kizárólag angol nyelvet támogat, arról pedig jelenleg nincs információ, hogy Magyarországon használható lesz-e.

Végezetül lehetőség lesz a híres-hírhedt "légkormányzásra" is Kinect segítségével (ebben az esetben a gáz és a fék automatikus), de ezt a fejlesztők kizárólag a móka kedvéért ültették a játékba. Ha pár percre visongó gyerekek ülnek a Forza Motorsport 4 elé, ez amód bizonyára jobban leköti őket, mint a komoly szimuláció.

 

KÖZÖSSÉG:

Kollektív nyomásra visszakerül a játék többjátékos részébe a saját, nyilvános lobbirendszer, természetesen a harmadik részben megszokott robosztus testreszabási lehetőségek, illetve az automatikus Matchmaking rendszer mellett. A támogatott játékosok száma megkétszereződik, ami most már maximálisan 16 autót jelent egyszerre a pályán.

A Turn 10 Studios tudja, hogy ennyi autó nem feltétlenül szerencsés - a kevésbé jó pilótáknak nem sok vigaszt nyújt egy tizensokadik helyezés. Éppen ezért az eddigi játékmódok mellé olyan új lehetőségeket is létrehoznak, amelyek élvezetesebbé teszik az ilyen "tömeg" jelenlétét a pályán.

Egy másik újítás a negyedik epizódban az autóklubok létrehozása. Bárki létrehozhat egy ilyen virtuális klubot, amelynek tagjai könnyen megoszthatnak egymás között autókat, festéseket, így például egy adott gépkocsit a klub összes tagja használhat, nem kell mindenkinek megvenni. Közös klub- vagy csapatfestéseket lehet készíteni, online versenyeken pedig összecsaphatnak a klubok, ko-operatív csapatjáték keretében.

Az utolsó, eddig ismert közösségi újdonság pedig a Rivals mód, amely gyakorlatilag egy aszimmetrikus többjátékos lehetőség. Az ellenfélnek nem kell online lennie, hogy játsszunk ellene, csupán küldünk neki egy "kihívást", amire, ha belép, válaszolhat majd. A játékon belüli üzenőfalunkon láthatjuk, ki döntötte meg például valamelyik köridőnket, és arra azonnal válaszolhatunk, ha tudunk. A globális online rang határozza meg, mennyi pénzt kapunk valaki legyőzéséért. Ha egy nálunk sokkal jobb pilótát győzünk le, rengeteg kredit ütheti a markunkat, fordított esetben értelemszerűen jóval kevesebb.

A közösségi élményt a fejlesztők igyekeznek frissen tartani, az előző részhez hasonlóan itt is havonta érkeznek majd a kiegészítő DLC-k, amelyek autóit közvetlenül a játékon belül egyenként, de csomagban is meg lehet majd vásárolni.

Természetesen a Forza Motorsport 4-ben is megmarad a személyes Kirakat és az Aukciós Ház, így továbbra is mindenki adhat-vehet a különböző autók, tuningok, fényezések nyüzsgő piacterén, valamint megoszthatjuk fotóinkat, videóinkat, visszajátszásainkat. A fejlesztők célja egy globális autós közösség, egy pezsgő Forza-társadalom létrehozása, akiket az autók, az autóversenyzés szeretete köt össze. A jelek szerint a negyedik rész sikeres lépést tehet ennek elérése érdekében.

 

GRAFIKA / TECHNOLÓGIA:

Leleplezése óta talán a legnagyobb, és kétségkívül leglátványosabb újdonsága a Forza Motorsport 4-nek a grafikája. Két évvel ezelőtt már a harmadik kiadás is komoly ugrásnak számított elődeihez viszonyítva, de az idén érkező epizód még erre is rátesz egy lapáttal. A játék minden eddigi autós programnál kidolgozottabb, élethűbb, amelyet kiválóan példáznak a száraz számadatok is.

A Forza Motorsport 4 elődjéhez hasonlóan természetesen natív 720p-ben fut folyamatos 60 fps képfrissítés mellett (kivételek ez alól az ismétlések, melyek 30 fps-ben vannak rögzítve), végig bekapcsolt v-sync mellett. Az egyes autómodellek kidolgozása példa nélküli, bizonyos modelleknél elérhetik akár az egymillió poligont is. A kocsiknak nemcsak a külső borítása, de a belső tere (egészen a varrásokig), motortere is ki van dolgozva az utolsó csavarig, és ezúttal már arra is figyeltek, hogy a kevésbé szem előtt lévő alkatrészek (például a felnik mögött lévő féktárcsák, fékbetétek, szelepek, csavarok) is élethűen csillogjanak, türköződjenek, ahogyan azt az anyaguk megkívánja.

Ám a számok mellett sokkal szembetűnőbb az összkép élethűsége, amely egy új technológiának, a képalapú világításnak (image based lighting) köszönhető. A játék helyszínein végre élethű világítást kapunk, a grafikus motor figyelembe veszi a háttérről, tereptárgyakról visszaverődő fényt is, így a táj és az autók színe, világítása, tükröződése is élethűbb, mint eddig, illetve folyamatosan változik az elsuhanó táj, illetve napszak hatására.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy ilyen grafikai színvonal mellett a fejlesztőknek sikerült megdupláznia a pályán haladó autók számát, fejlesztették a fizikát, a mesterséges intelligenciát, az IBL-nek köszönhetően pedig bizonyos pályákat többféle napszakban is modelleztek. Megeshet, hogy míg az egyik verseny fényes nappal zajlik, addig a következő (töltés nélkül) már a délutáni naplementében folyik. Üröm az örömben, hogy éjszakai versenyekről eddig nem érkezett információ, az esős versenyek pedig sajnos ismét lemaradtak a palettáról.

Új effektekkel bővül a Forza Motorsport 4 repertoárja. A látványosabb versenyzést segítendő ebben a részben több gumifüsttel és felvert porral-fűvel találkozunk, az autók kipufogójából megfelelő körülmények esetén lángnyelvek csapnak ki. A műszerfalas nézeten is javítottak, a kamerát "hátrébb húzták", és szélesebb lett a látómező is, ezáltal jobban belátható minden autó belső tere és az út is. A lézeres technológiával letapogatott aszfaltfelületek és az egyszerre több forrásból felvett autóhangok pedig valószínűleg tovább javítják majd a vezetési élményt.

 

ÖSSZEGZÉS:

Az már most is látható, hogy az elmúlt két évben komoly munkát végeztek Turn 10 Studios-nál annak érdekében, hogy a Forza Motorsport 4 minden tekintetben túlmutasson nemcsak a harmadik részen, de az eddigi összes Xbox 360-as autós játékon. Erre pedig minden esély megvan. A készítők ráadásul még nem jelentettek be minden újdonságot, az októberi megjelenésig folyamatosan adagolják majd az új információkat, köztük természetesen a teljes autó- és pályalistát. A kész játékig pedig még hátra van öt hónap várakozás, ami az eddigiek ismeretében cseppet sem lesz könnyű. A Forza Motorsport 4 2011. október 14-én jelenik meg.

Forrás: Gamer365 /dreamp blog

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!