Forza Motorsport 3.

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza Motorsport 3.

Froza Motorsport 3 - 3. oldal

Tartalomjegyzék

 

A pilótabérlés kapcsán szóba került, így nem érdemes szó nélkül elhaladni a mesterséges intelligencia mellett, hiszen egy szimulátor esetében igencsak demoralizáló lehet, ha az AI nem képes felnőni a vezetési modellhez. Ne kapjon a szívéhez senki se: a Forza 3 esetében nincsenek ilyen gondok. Sőt, a Turn 10 egy egyértelműen érzékelhető, dinamikus szisztémát dolgozott ki, aminek köszönhetően az ellenfelek reagálnak a mi versenyzési stílusunkra, a nehézségi szinttől függően pedig hibáznak is nyomás alatt. És ez most tényleg nem holmi reklámszöveg, hamar rá fogunk ugyanis jönni arra, hogy nem feltétlenül éri meg pofátlanul rátámaszkodni a többiekre, vagy sunyi módon kipörgetni őket, mert egy szorosabb verseny esetén később könnyen mi húzhatjuk a rövidebbet. Minden esetre néha talán már kicsit túlságosan is kinéznek minket az ellenfelek maguknak, pedig könnyen előfordul, hogy egy gyengébb autóval egész egyszerűen kénytelenek vagyunk keményen védekezni - ilyen esetekben szinte biztos, hogy erősen megviselt kasztnival fogunk célba érni. És igen, az elődökhöz hasonlóan természetesen most is van törésmodell, külső, illetve mechanikus egyaránt, de Burnout-szintű deformációt azért ne várjon senki - ez egy licenszelt autókat használó játékban egész egyszerűen nem kivitelezhető. A Forza 3-ban egyébként már van lehetőség arra, hogy utólag kijavítsuk a komolyabb hibáinkat, hiszen ide is bekerült az új divatelem, az idővisszapörgetés, amit egy verseny alatt bárhányszor alkalmazhatunk. Mindez persze nem kötelező, mint ahogy büntetés sem jár érte: használja mindenki életfelfogása, pillanatnyi érzelmi állapota, vallási hovatartozása és hardcore-sága szerint.

fotó: 1000rr

fotó: 1000rr

A sorozat egyik védjegye, mely szerint a vezetés mellett a kreatív hajlamainkat is bőségesen kiélhetjük benne természetesen a harmadik részről is elmondható. A szokás szerint elképesztően részletes matricázási és festési lehetőségeket kihasználva a Forza 3-ban is teljesen egyedivé tehetjük kedvenceinket, így aki szereti az ilyesmit, az valószínűleg most is órák tucatjait fogja eltölteni a műhelyben, hogy aztán a fotó módban megörökítse remekművét. A visszatérő lehetőségek helyett azonban érdemes inkább az igazi újdonságra, a videószerkesztőre koncentrálni: bizony, a Forza 3-ban már ilyen is helyet kapott, és kellő türelemmel, valamint a megfelelő alapanyaggal a sokrétű lehetőségeknek köszönhetően igazán ütős mozgóképeket is összeollózhatunk, amiket aztán persze meg is oszthatunk barátainkkal a játék hivatalos weboldalán keresztül. Ezúttal is lehet tehát készülni az éjszakába nyúló szöszmötölésekre - egészen biztos, hogy a videószerkesztő is legalább akkora népszerűségnek fog örvendeni, mint idézőjeles elődei.

fotó: Gabesz

fotó: PentaxAngel HUN

Nem csak a kreatív, hanem a közösségi lehetőségek köre is bővült a harmadik részben. Az aukciós ház megmaradt, vagyis továbbra is megtehetjük, hogy online eladogatjuk kipingált autóinkat, a Forza 3-ban azonban már nem csak garázsunk tartalmát árulhatjuk, hanem festéseket, matricákat, képeket és videókat is, sőt, még egy jól sikerült autóbeállítást is értékesíthetünk az internetes felületen. Csinálhatunk limitált kiadásokat, de akár ingyen is adakozhatunk: a lényeg az, hogy valamivel megalapozzuk népszerűségünket, hiszen a beépített ranglistán nyomon követhető, hogy mely játékosok értékesítették a legtöbb dolgot a Forza 3 piacterén. Ez az egész persze nem csak az alkotóknak jó, hanem a vásárlóknak is, hiszen így rögtön szem elé kerülnek azok, akik igazán megérdemlik, a közösség szimpatikus tagjait pedig akár fel is vehetjük kedvenceink közé, és így folyamatosan értesülni fogunk az általuk készített újdonságokról. A dolognak természetesen tényleges anyagi haszna nincs, hiszen az üzletelés a játékbeli pénz segítségével folyik, ám a második rész közösségéből kiindulva a kirakatosdi előtt így is nagy jövő áll.

Na de mi a helyzet magával a Forza 3-mal? Előtte is nagy jövő áll? Mert hát mégis csak el kell ismerni: a szimulátorok műfaja nem nevezhető a leghálásabbnak, amikor folytatást kell gyártani, miután az újítás és az innováció a többszáz méter mélyre bebetonozott alappillérek, és a hasonlóan stabil elvárások miatt csak nehezen elérhető. A Turn 10 játékának azonban mégis sikerült annyi újdonságot, és olyan komoly tartalmi előrelépést bemutatnia, hogy egy percig se kérdőjelezhessük meg a folytatás létjogosultságát, és külön dícséret jár a csapatnak amiatt, hogy a hétköznapi játékosok irányába is mertek nyitni egy kicsit. Mindezek után úgy érzem nem túlzás kijelenteni: a Forza Motorsport 3-nál jobb szimulátort jelenleg nem találsz konzolon. Én így láttam, rajongói szemmel. Ja igen, az elején nem voltam egyértelmű: egy Gran Turismo rajongó szemével.


© drag


Ami tetszett:
- Gigantikus, minőségi tartalom
- Autentikus belső nézet
- Még több kreatív és közösségi lehetőség
- Játékosbarát újítások
- Magyar nyelv
Ami nem tetszett:
- Nincsenek éjszakai és esős versenyek
- Az ellenfelek néha túlságosan aggresszívek

A szerkesztőség értékelése: 9,5


Köszönet a cikkért! (forrás) és a fotókért: Gabeszphoto ; 1000rr

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!