Megkérünk minden kedves csapattagot, akik látogatják az online versenyünket ,hogy alaposan olvassák át Lipixbox összefoglalóját ,és tegyék le a voksukat.
Azt is tartsátok szem előtt ,hogy ezek a módosítások értetek/értünk lesznek hozva, és hosszútávra tervezünk!!
Sziasztok!
A WTCC bajnokságon tapasztalt kisebb-nagyobb problémák orvoslására indult a fórumon egy ötletbörze, és most az ott látott ötletek egy részét szeretném összefoglalni olvasható, érthető formában.
A problémák, melyeket szeretnénk megoldani a változtatásokkal a következők:
Probléma 1: A bajnokság lobbijaiban a versenyzők száma lecsökken, és így már nem izgalmas egy-egy futam
Mindig minden verseny előtt futni kell egy időmérőt ami a szokásos 4 kört jelenti. A futott eredményeket sorba állítjuk (több mint 16 ember esetén a különböző lobbik idejét összefésüljük) és a rangsor alapján egyenlő arányba soroljuk be a versenyzőket. Lobbynként egyenlően szétosztva. 18 fő esetén 2 db 9 fős lobby, 48 fő esetén 3 db 16-s stb.
+[ez a módosítás megoldja az üres lobbyk és a "nincs csata" problémát]
-[sajnos a módosítás hatására elindulhatnak a trükközések, hogy ki melyik lobbiba kerüljön. Ezért a pontozást is módosítani kell, hogy összehasonlítható legyen az egyes pilóták teljesítménye még úgy is, hogy össze-vissza versenyenkénk más lobbiba kerülnek]
Probléma 2: Ne érje meg trükközni az időmérőn, és az egész bajnokság ideje alatt bármikor eldönthető legyen, egy egyértelmű rangsor a pilóták között
Az időmérőn megszerzett poziciók komoly pontokat érhetnek. Ha egy pilóta be tud kerülni egy magasabb lobbiba, akkor azért extra pontokat kap. A kapott extra pontok mennyisége úgy kerül meghatározásra, hogy egy magasabb lobbiba kvalifikáló pilóta már alapból megkapja az eggyel alacsonyabb lobbi első helyezéséért járó pontok felét. A lobbiban kapható pontok, az ott versenyző pilóták számának függvényében változik. Ha több versenyző van a lobbiban, akkor több az egy adott helyezésért járó pont.
A pontok kiszámítása egy adott lobbira a következő algoritmus szerint végezhető el.
Ez egy 6 fős bajnokság egyetlen lobbijában így néz ki:
|
Egy 16 fős bajnokság lobbijában pedig így néz ki:
|
Több lobbi esetén a magasabb lobbi (azaz ahol az időmérőn jobb köridőt futó versenyzők vannak) pontszámaihoz hozzáadódik az eggyel alacsonyabb lobbi első helyéért járó pontok fele.
Egy 30 versenyzős bajnokság esetén ez így nézne ki:
I. Lobbi
|
II. Lobbi
|
Egy 40 fős bajnokságnál pedig így nézne ki a pontozás:
I. Lobbi
|
II. Lobbi
|
III. Lobbi
|
+[ ez a módosítás megoldja a több lobbi versenyzőinek összehasonlíthatósági problémáját, továbbá elriasztja a trükközőket mivel jutalmazza a jobb lobbiba kerülést azzal,
hogy már biztosan odaadja a előző lobbi győzelméért járó pontok felét mindenkinek aki bekerült a jobb lobbiba. Továbbá meghatározható a bajnokság végén, a legjobb pilóta és kaphatunk egy egyértelmű rangsort, hogy ki hanyadik lett]
-[picit számolgatni kell, de ez egy egyszerű képletekkel teletűzdelt excellel megoldható]
Probléma 3: Valakinek ki kell hagynia egy futamot és elmegy a kedve az egésztől, mert már nem nyerhet, ezért lecsökken a versenyzők száma
A bajnokság 1 versenyhétvégéjét (2 futam egy sima és egy állórajtos) ahol a legkevesebb pontot gyűjtötte a pilóta azt a végelszámolásban összesítésben) nem vesszük figyelembe.
+[ egy gyenge hétvége vagy egy kihagyott futam, nem veszi el az ember kedvét a további versenyzéstől]
Szerintem ezek a kis változtatások egy új bajnokságnál könnyedén kivitelezhetők és orvosolnak sok-sok problémát.
Természetesen ez csak egy javaslat és az lenne a cél hogy ezt az elképzelést finomítsuk, illetve a problémán gondolkodva kialakítsuk azt az elképzelést ami a legjobb.
Üdv
lipixbox
A szavázás eredménye: 33db IGEN, 12db NEM szavazattal a többség úgy döntött, hogy vezessük be ezeket a módosításokat. Emiatt 2013.03.05-én életbe léptek az új szabályok!
Jó tapadást és rövid féktávokat mindenkinek!