Forza 5 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 5 - Autólista /7

Forza Motorsport 5

Elérkezett az utolsó heti adag is, ezzel teljes a lista.

7.heti autólista!

 

 

Autók:

2013 Lotus E21

Kimi Raikkönen nyerte a 2013-as szezonnyitó Ausztrál futamot, bizonyítva ezzel a nagy hagyományú Lotus értékét és az F1 világbajnokság idei évadában ezzel a versenyautóval Raikkönen és csapattársa Romain Grosjean szinte folyamatosan a pódiumon tudtak végezni. A James Allen tervezte E21-es a pilótával és a kamerákkal mindösszesen 635 kilót nyom és a Renault RS27-es típusjelű 2.4 literes, V8-as motor hajtja. A középen elhelyezett motor további erőt nyerhet a KERS rendszer jóvoltából akár a védekezések, akár a támadások során és mikor eléri az őrületes 18ezres fordulatszámot, a hangja egyszerűen dobhártyaszaggató. Karbonszálas és alumínium-ötvözetes karosszéria, karbonszálas duplavillás felfüggesztés és alaposan megtervezett aerodinamikai elemek; ezek által az E21 egyike a legsikeresebben megtervezett karosszériáknak a motorsportok legmagasabb szintjén.

 

1976 Ferrari #1 Scuderia Ferrari 312T2

Niki Lauda és a Scuderia Ferrari nyerte a Forma 1-es világbajnokság 1975-ös évadát, továbbá ütőképes párost alkottak 1976-ban is. Az akkor újonnan bevezetett szabályok miatt viszont szinte teljesen át kellett a Ferrarinak építenie a versenygépét. Teljesen új, csőváz alakú pilótafülke és alumínium váz, új hűtő- és indukciós rendszer lett kialakítva, kombinálva a T1-es modellel, ami elérte a közel 500 lóerőt. Az 1976-os szezon során Lauda legnagyobb ellenfele a McLarenes James Hunt volt. A kettőjük csatájáról mintázta nagy sikerú filmjét Ron Howard is; a Rush-t. A szezon felénél Lauda horrorisztikus balesete a Nürburgringen majdnem végzetes volt; épphogy csak nem égett halálra. A Ferrari tovább versenyzett a következő két futamon is ettől független, és mindenki, de leginkább Hunt nagy meglepődésére Lauda már a monzai hétvégén visszatért, hogy bebizonyítsa: még nyerhet. Bár a szezon utolsó Japán nagydíján is indult, de a bajnokságot nem nyerte meg. 1977-ben viszont visszatért és az év végén ő nyerte a világbajnokságot. Ezzel a versenygéppel mindenki átélheti a játékban, amit az akkori versenypilóták éltek át a pályán.

 

1976 McLaren #11 Team McLaren M23

Az egyikeként a legtöbb trófeát begyűjtött csapatoknak, a 70-es években az M23-as típusjelű McLaren biztosította a csapatnak első F1-es világbajnoki győzelmet James Hunttal a volánja mögött. Az M23-as modell és Hunt eszméletlen nagy csatát folytatott a Ferrarival és Laudával, amiről Ron Howard nagy sikerű filmje, a Rush is méltón megemlékezett. A megváltozott szabályrendszer miatti átalakításokat követően a DFV Cosworth motoros, új befecskendezéses rendszerű M23-as bizotsította igazából Hunt-nak, hogy a 76-os szezont megnyerje. Lauda közel végzetes nürburgringi balesete előtt sorban két futamgyőzelmet is szerzett, és amíg Lauda lábadozott, Hunt mindössze három pontra csökkentette a különbséget a pontversenyben, így érkezvén a sorsdöntő és évadzáró Japán nagydíjra. A teljesen szétázott pálya és a rossz látási körülmények ellenére Hunt a 3. helyen tudott végezni, miközben Lauda bizotnsági okokra hivatkozva feladta a versenyt. Ez Huntnak elegendő volt, hogy összesen egy ponttal, de megnyerje a világbajnokságot. A következő években az M23-as még két egyéni és egy csapatbajnokságot tudott nyerni, összesen 16 futamgyőzelemmel. Az M23-as nem valami félénk autó, de megéri a kockázatot vezetni ezt a legendás versenyautót.
 

2013 KTM X-Bow R

Egy fegyver a pályán, de legális az utcákon is. A KTM X-Bow a híres motorgyártó, a KTM által tervezett, puritán megjelenésű masinéria. Az R verzió további 60 lóerővel gyarapodott elődjéhez képest – a teljesítményt növelték, a nyomatékerő viszont csökkent, mint ahogy az autó súlypontja is. A keményebb rugóknak és rezgéscsökkentő teflon csavaralátéteknek köszönhetően a kanyarodási tulajdonságok is kellőképp javultak. Úgy gyorsul, mint a puskagolyó és úgy úszik a kanyarokban, mint semmi más. Többek között ezért is választották a Race of Champions elnevezésű torna egyik autójává, mert nincs az a pilóta, aki nem mérettetné meg magát a volánja mögött. Röviden ez a 2 literes, négy hengeres Audi motorral és hat sebességes manuális váltóval egy tökéletes autó, amivel mindenki kihozhatja magából amit tud, feszegetve a határokat.

 

1969 Ford Mustang Boss 302

Az 1960-as Boss 302 modell legendás az amerikai versenytörténelemben. Ford tervezte és építette, hogy olyat alkosson, ami szembeszállhat a General Motors akkori sikereivel. A Car & Driver magazin egyszerűen csak a legkezelhetőbb Fordnak nevezte, ami valaha legurult a gyártósorukról. Félhivatalosan 290 lóerőről beszélhetünk, amire ez a régi stílusú V8-as képes, de a szóbeszéd szerint akár 400 lovacska is rejtőzhetett a motorháztető alatt. Kevesebb, mint 2000 darab készült belőle 1969-ben, de mégis a Boss 302 a tökéletes választás, ha versenyről van szó bármilyen más amerikai vas ellen.

A szövegek fordításáért köszönet HawkStorne-nak!

 

További autók:

2013 Toyota GT86

2013 Dallara #9 Target Ganassi Dallara DW12

2012 Dallara #28 Andretti Autosport DW12

2009 BMW #92 Rahal Letterman Racing M3 GT2

2011 Holden #1 Toll Holden Racing Team Commodore VE

1957 Ferrari 250 Testa Rossa

2006 Aston Martin #007 Aston Martin Racing DBR9

2011 Ford #5 Ford Performance Racing FG Falcon

2000 Nissan Silvia Spec-R

1971 Plymouth Cuda 426 Hemi

1998 Toyota Supra RZ

2012 BMW M5

1990 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

1982 Lancia 037 Stradale

2002 Ferrari Enzo Ferrari

2011 Ferrari #62 Risi Competizione F458 Italia

1992 Ford Escort RS Cosworth

1970 Chevrolet Chevelle SS-454

2009 Chevrolet Corvette ZR1

1965 Shelby Cobra Daytona Coupe

1992 Honda NSX-R

1993 Ford SVT Cobra R

2013 Subaru BRZ

2011 Citroen DS3 Racing

1986 Lancia Delta S4

2012 Lotus Exige S

2013 Mercedes-Benz G65 AMG

1981 BMW M1

1994 Ferrari F355 Berlinetta

1969 Chevrolet Camaro SS Coupe

 

A teljes eddigi autólista ITT található.

 

Forza Motrosport 5 cikkek itt: 

 
 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!