Forza 4 Hírek

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Valódi élet vs. Forza 4

Valódi élet kontra Forza Motorsport 4

 

Még régebben Zso46 csapatársunk ajánlott a figyelmembe egy külföldi oldalon talált cikket.

 

 

Ezt a cikket Anita (drsanya párja) és Zioncsabi közös munkával lefordítottak, én pedig tálalom nektek. Az aktualitását sosem fogja elveszíteni, maximum amikor kijön a Forza 5…

---------------------------------
Emlékeztek a TopGear azon részére, ahol Clarkson a Laguna Seca-n egy Honda NSX-el, kétségbeesetten próbálta megdönteni a PlayStation-ös legjobb idejét?

Mi lesz a következő szint - több autó, jobb számítógépes játék és bevállalósabb pilóta? Jó ötletnek tűnik?

És mint általában, a jó ötleteket már valaki megcsinálta az interneten!

Egy spanyol szimulátor rajongó blogot vezet az autók virtuális tesztelésének szentelve, ez a: racing-marotosports.com. A bejegyzésében összehasonlított 12 teljesen különböző autót a Forza Motorsport 4. részéből és a való életből (fastestlap.com pálya adatait használva), a Hockenheimring Short pályán. A bejegyzés nagyon részletes: számtalan képet és videót illusztrált a megadott autókról a Forza 4-ben elért köridőkről.

A cikk maga spanyol, de a szerző lefordította angolra az összegzést:

* FWD: amint látod, az eredmény egészen más. A Minit könnyű vezetni, bárki képes rá, hogy gyorsan menjen vele. Az Abarth 500 ennek a tökéletes ellentéte. Teljesen kiszámíthatatlanul viselkedik a hátsó tengely amikor keményen ráugrok a fékre. Viszont ahogy egyre többet vezeted, kezd kézre állni és akkor fogod igazán élvezni az "olasz Minit".

* RWD: orrmotoros elrendezéssel: Ennél néhány esetben lassabb voltam, mint a valós időben. A Forza fizika modellje a "Szimulációs mód"-ban általában nagyon pontos, de amikor elveszíted a tapadást, akkor jóval nagyobbat driftelsz mint a való életben. Az ilyen fajta motor-hajtás elrendezésű autók nagy nyomatékú motorral nagyon könnyen sodródnak, sok időt lehet veszíteni. Az a furcsa, hogy 1 másodpercet veszítettem mindkét autónál.

* RWD: közép- vagy farmotoros elrendezés: Eltekintve a Lotus-tól (elmagyarázom később), a Porsche és a Ferrari ideje is nagyon közel van a valós időhöz. Nehezebb farolásra késztetni az autókat, emiatt sokkal kényelmesebben vezethetőek. Mindkét autót imádom, mert a hangjuk és a viselkedésük függővé teszik az embert.

* AWD: A helyzet nagyon hasonló, mint a hátsókerekes közép- vagy farmotoros autóknál, csak a tapadás itt nagyobb, mint az életben, de igazából elenyésző a különbség.

* Lotus 2-Eleven: ebben az esetben a differencia elég nagy volt, de nem igazán értettem, hogy miért. Miután megnéztem a fényképeket, azt vettem észre, hogy a játékban a " track version" van, míg az életben a "road version"- t használták.

Szóval az eredmény: a játékban átlagosan 1.4%- al gyorsabb köridőket lehet elérni, mint a való életben. Azt hiszem, ez egy nagyon jó eredmény, pláne, ha azt vesszük figyelembe, hogy ez csak egy konzolon futó fizikai modellezés, nem pedig egy nagyon erős gamer PC- n futó program, ami persze sokkal hatékonyabb.

Egyébként én egy nagy versenyszimulátor rajongó vagyok és már számtalan órát eltöltöttem különböző játékokkal, mint például a GTR vagy a RBR (Richard Burns Rallye).

Be kell vallanom, miután láttam ezt az összehasonlítást azt akartam, hogy még egyszer kézbe vehessem a Forza 4-et.
A játék valósághoz közeli fizikai motorja közel van az én ízlésemhez, az utcai autók változatossága megfelelően széleskörű, csak a Gran Turismo-hoz tudnám hasonlítani (szintén csak konzolon elérhető játék), a hangok terén meg egyszerűen csak csodálatos a játék. Rájöttem, hogy a szimulátorjátékokhoz elengedhetetlen a jó motorhang és a Forza Motorsport az a játék, ami a legközelebb áll a valósághoz minden platformot összevetve.

(forrás: http://fastestlaps.com)


 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!