Szabályok, szabályzatok

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Szabályok, szabályzatok

Online Versenyek Általános Szabályzata (OVÁSZ)

Mint, minden sportban, az autóversenyben is vannak szabályok melyeket be kell tartani! Az alábbi szabályzat azért készült, hogy ezeket pontokba szedve ismertessük. 

MINDENKIT KÉREK FIGYELMESEN OLVASSA EL!!! Ha kérdés van, a fórumon, az ONLINE topikban feltehetitek! Hülye kérdés nincs, csak tömegbaleset egy-egy meg nem értett szabályból!

Frissítve: 2016.05.30.

Nem vagyunk egyformák és mindenki más-más stílust képvisel a pályán, és azon kívül. Ha nem vagy toleráns, veled sem lesznek azok. Éppen ezért közös érdekünk, hogy mindenki sportszerűen viselkedjen a másikkal. Csak így őrizhető meg a jó hangulat! Az FRH versenyeken való részvétel elengedhetetlen feltétele az oldalon való regisztráció.

HEADSET HASZNÁLATA KÖTELEZŐ minden futamon, anélkül ne jelentkezz a versenyre, mert nem indulhatsz!

1, Versenyszervezés és versenybírók
Mindenki küldhet Bajnoksági ajánlatot / versenyt, aki kedvet érez hozzá. De egy verseny lebonyolítása felelősséggel is jár! A versenyszervezőnek a kiírást minden részletre kidolgozva kell elkészítenie (pl.: helyszín, időpont, autóosztály, feltételek, pontozás, stb).

1.1 Az Bajnokság/verseny ötletekkel/ajánlatokkal keressétek az Online szekcióvezetőket (FRH Crazyman, IceSanyi, X Kicsi X, HawkStorne, Lemur38). Ők megszervezik és lebonyolítják, ettől még a Ti nevetek alatt fut a dolog. (Persze számítanak a segítségetekre is valamilyen szinten)

Minden beküldött és megrendezett versenyre az FRH szabályzata érvényes!

A versenyek esetében a TCS használata MINDIG OFF!

1.2 A lobbivezető feladata a bírói státusz ellátása. A bíró feladata a szabálytalanságok, esetleges óvások kivizsgálása, büntetések kiszabása az OVÁSZ és/vagy a versenyre vonatkozó szabályok alapján.
Természetesen nem lehet mindent pontokba szedni. Az itt felsoroltaktól eltérő szabálytalanságokat és a Fair Play versenyzést meg sem közelítő magatartást ugyanúgy büntetjük!

1.3 A lobbivezető bármikor lezárhatja a lobbit, a verseny zavartalan lebonyolítása érdekében. Ilyenkor aki esetleg menet közben kiesik, a lobbivezetőnek kötelessége visszahívni a szünetben! Több esetben volt már példa a következőkre, amikor verseny közben lépett be valaki.
- Idegen lépett a lobbiba
- LAG problémákat okozva megzavarta a versenyt.
- Kulturálatlan módon ordibálás, ezzel zavarva a többi, még versenybe lévő csapattagokat
- Teljesen más irányú beszélgetések kezdeményezése, ezzel zavarva a többi, még versenybe lévő csapattagokat

Versenybírók:

  1. Lemur38 (Online szekcióvezető)
  2. X Kicsi X (Online szekció)
    FRH Crazyman (Online szekció)
    Big Zoli88 HUN (Online szekció)

2. A Bajnokság és a futamok részletei
A versenyek időpontját, körszámát és egyéb részleteit a mindenkori versenykiírás és az FRH versenynaptár tartalmazza.

A versenyekre való nevezés feltételeit is a mindenkori versenykiírás tartalmazza. 

2.1 Időmérő
Ha a Bajnokság kitalálója másképpen nem rendelkezik, akkor: 4-5 kör időmérő van, ahol mindenki hozza (egy tiszta kör erejéig) a maxot magából. Ez alapján lesz rajtsorrend. Alap esetben az időmérőn ütközés kikapcsolva, és szélárnyék NINCS! Mindenki szellemautó, így senki nem tartja fel a másikat. Ha valaki közelébe érsz ne fékezz, mert az autód keresztül fog menni a másik autóján. Taposd nyugodtan tovább a gázt.Ha az időmérőn egy tiszta (háromszögmentes) kört sem tudsz futni, akkor automatikusan a mezőny végére kerülsz.

Alap esetben:

A futott eredményeket sorba állítjuk (több mint 28 ember esetén a különböző lobbik idejét összefésüljük) és a rangsor alapján soroljuk be a versenyzőket lobbinként egyenlően szétosztva. 32 fő esetén 2 db 16 fős lobbi, stb. Az idők összefésülése miatt, a futam előtt pár perces szünetre kell számítani! Ha kialakult a rajtsorrend, akkor fogunk mindenkit a megfelelő lobbiba hívni!

Ez a fajta rajtsorrend kialakítás Fix lobbikiosztás esetén nem alkalmazható!!! Fix lobbinál mindenki marad a lobbijában és azon belül állítják fel a rajtsorrendet a kiírásban meghatározot módon!

2.2 Rajt, Újraindítás
Az egyik legkritikusabb pillanata a versenynek a rajt, illetve az azt követő néhány száz méter! A bíró feladata az első körben történt esetleges balesetek gyors kivizsgálása, mérlegelése és döntéshozása. Futam újraindítás csak és kizárólag LAG esetén lehet és csakis az első körben (ami nem a felvezető kör, ugyebár)!!!

Alap esetben az első futam rajtsorrendjét az időmérő adja. A 2. futamnon általában fordított rajtsorrend van.

A futamokon 3 fajta rajt lehetséges!!!

A; Állórajt:

A rajtrácsra a lobbibeállításnak megfelelően a gép felrakja az autókat. Majd visszaszámol a gép és elrajtolunk. Ilyenkor nincs felvezető kör! Nincs gumimelegítés, stb. Az első pillanattól kezdve lehet előzni!

B; Felvezető körös állórajt:

A szabályoknak megfelelően az időmérőn kialakul egy rajtsorrend. A pályán állva marad mindenki, és a Lobbivezető mondja a rajtsorrendet. A felsorolással egy időben akiknek elhangzott a nevük elindulnak a felvezetőkörre, így egyből felvesszük a rajtsorrendet! A helyes sorrend kialakításában a lobbivezető a nevek felsorolásával segít. Az élen haladó diktálja a tempót! Felvezeti a mezőnyt, MIN.70 - MAX. 110 km/h sebességgel mehet!!! Ez idő alatt szándékos leszakadás, hirtelen fékezés, lemaradás TILOS!!! Az előírt sebességtartomány az élen haladó autóra vonatkozik!!! Természetesen a mögötte haladók átléphetik a felzárkózás érdekében. Mindig csak az előtted haladóra figyelj és meglátod nem lesz baj, ne a tükörben nézelődj!
Felállunk a rajtrácsra! Mindenki figyelje a vonalat és pontosan álljon fel a rajtrácsra. Cockpit nézetben játszó versenyzők, addig váltsanak külső nézetre, könnyebb a rajtrácsra állni és pontosabb is.
Amennyiben sikerül felállni a lobbivezető által elmondott sorrendben, úgy az utolsó versenyző vagy a lobbivezető lesz a "virtuális lámpa". Azaz a mezőny felsorakozása után egy előre megbeszélt időpontban, hangosan visszaszámol, 5 - 4 - 3 - 2 - 1 - GO-GO! A "GO-GO" pillanatában van a rajt!!! Neked semmi dolgod, mint kinyomott kuplunggal pörgetni a motort, padló fék és figyelni mikor hangzik el a "GO-GO" felszólítás! A "GO-GO" pillanatától kezdve lehet előzni!
Rajtkiugrásért büntetés jár!!!

C; Felvezető körös repülőrajt:
A szabályoknak megfelelően az időmérőn kialakul egy rajtsorrend. A pályán állva marad mindenki, és a Lobbivezető mondja a rajtsorrendet. A felsorolással egy időben akiknek elhangzott a nevük elindulnak a felvezetőkörre, így egyből felvesszük a rajtsorrendet! A helyes sorrend kialakításában a lobbivezető a nevek felsorolásával segít. Az élen haladó diktálja a tempót! Felvezeti a mezőnyt, MIN.70 - MAX. 110 km/h sebességgel mehet!!! Ez idő alatt szándékos leszakadás, hirtelen fékezés, lemaradás TILOS!!! Az előírt sebességtartomány az élen haladó autóra vonatkozik!!! Természetesen a mögötte haladók átléphetik a felzárkózás érdekében. Mindig csak az előtted haladóra figyelj és meglátod nem lesz baj, ne a tükörben nézelődj!

Az célegyenesre ráfordulva felvesszük a rajtformációt, azaz parosával és eltolva kb. 7-10 méterre egymás mögött. Ha a célegyenesre ráfordulva felzárkóztunk akkor a futamot az első versenyző kezdi, a célvonaltól! Az elrajtolás pillanatában annyit kell mondania érthetően és hangosan, hogy "GO-GO". Tehát a célvonalnál vagy előtte egy pillanattal. Bárki lehet felvezető autó, és biztosan állíthatom nem könnyű feladat főleg ha izgul az ember. Emiatt legyünk egy kicsit megértőek.

Előzni minden esetben a célvonaltól lehet. Tehát amikor a saját autód áthalad a célvonalon, nem amikor az első autója!!!

Ritka eset, de előfordulhat, hogy nem tudunk elrajtolni a repülőrajtnál (Ez lehet a felvezető körös repülőrajt VAGY a Safety Car utáni repülőrajt). - Pl. nem zárkózik fel a vége, baleset, rutintalanság, Xbox LIVE hanghiba, stb.- Ebben az esetben MAXIMUM 3X megkíséreljük a repülőrajtot, és amennyiben harmadjára sem sikerül, akkor

  • felvezetőkörös repülőrajtnál kilépés és újraindítjuk a futamot.
  • Safety Car-os repülőrajtnál a lobbivezető indítja a mezőnyt (minden más esetben a felvezető autó) 

2.3 Futam közbeni LAG, lobbiból való kiesés, stb.

Amennyiben valaki

  • - (több futamos verseny esetében) az első futam után érkezik,
  • - verseny közben elhagyja a lobbit (akár ön hibáján kívül, DNF) és visszajön az 2. futamra

annak a második futam rajtjánál félre kell állni, elengedve a többieket, majd felzárkózni a mezőny végére. Mivel a második futamon általában fordított a rajtsorrend, így értelemszerűen a kihagyott első futam miatt előnytelenül az első rajtkockákba kerülnének!

Aki az időmérőt lekésve érkezik, annak különösebben nincs más dolga mint tolni neki. Mivel alapból a mezőny végére kerül az első futamon, mintha utolsó időt ment volna az időmérőn.

Ha valaki annyira LAG-ol, hogy ezzel veszélyezteti a többiek versenyét akkor a lobbivezető felszólíthatja a lobbi elhagyására. Amit haladéktalanul teljesítenie kell!

2.4 Safety Car

A többi versenybíróval előre lefixált "Váratlan esemény" bekövetkeztekor vagy balesetnél jöhet a pályára.
- A Safety Car csak akkor használható, ha 3 vagy több autó ütközik.
- Csak az kérhet a biztonsági autót a lobbivezetőtől, aki érintett a balesetben. Aki feleslegesen kiabál Safety - Car kérelemért, és ezzel összezavarja a lobbivezetőt az verseny eltiltással sújtható! A verseny utolsó két körében nem kérhető semmiképpen!
- Csak a Lobbivezető hívhatja be a pályára, amennyiben meggyőződött arról, hogy 3 balesetben érintett versenyző kérte!
- A behívásának pillanatától az ELŐZÉS TILOS!
- Amint bekérte a lobbivezető a SC-t, onnantól rém egyszerű a történet. A futam elén álló autó (első helyezett) veszi át Safety Car szerepét.
- A Safety Car nem lépheti át a 100 Km/h sebességhatárt! Ez idő alatt szándékos leszakadás, hirtelen fékezés, lemaradás TILOS!!! Az előírt sebességtartomány az élen haladó autóra vonatkozik!!! Természetesen a mögötte haladók átléphetik, a felzárkózás érdekében.
- A lekörözött autók egy kört visszavesznek. A lényeg, hogy mindenki figyelje bal oldalt a helyezéseket és ellenőrizze jó helyen van-e.
- A balesetben részt vett autók természetesen a sor végére kerülnek értelemszerűen. Nem veszik vissza a baleset előtti pozíciójukat!
- A versenyzők tartják a megfelelő távolságot, és a helyezési sorrendet ameddig a Safety Car a pályán van. - 
- Ha sikerül a felzárkózás akkor a Safety Car virtuálisan kimegy a boksz utcába, és az akkori első helyezettnek a RAJTVONALTÓL rá kell taposnia a gázra miközben érthetően és hangosan kimondja a GO-GO szavakat.
- Safety Car pályán tartózkodása alatt mindenki számára nyitott a box!
Amennyiben a futamon van kötelező box kiállás, úgy az SC alatt történt kiállás nem helyettesíti ezt!!!
- Az ütközésben részt vett autók felzárkóznak a mezőnyhöz.
- Ha nem tudnak felzárkózni mire a Safety Car eléri a boxutca bejáratát, akkor egy újabb körre kint marad a Safety Car.
- Aki ez idő alatt 4 kerékkel elhagyja a pályát, annak kötelező a mezőny végére beállni.

2.5 Váratlan esemény
a lobbi vezetőknek a feladata lesz kreálni a meglepetéseket. Amikor egy bajnokság vagy quick race ötlet érkezik, a lobbivezetők összeülnek, és előre megírnak egy forgatókönyvet, amiről csak ők tudnak. PL. Cool és én (Crazyman) rendezünk egy bajnokságot akkor előre megbeszéljük, hogy pl. a 2. futam 5. körében olaj kerül a pályára, és bejön a safety car, ami a 8. körben megy ki. Ezt a forgatókönyvet előre megírjuk és elküldjük, a szóban forgó bajnokságban nem illetékes online szekicóvezetőnek. Aki nem nézi meg, hogy neki is meglepetés legyen. Viszont ha óvás érkezne a lobbivezető ellen, mert gyanús, hogy előnyt kovácsolt valamelyik váratlan eseményből, akkor felbontja levelet és megnézi, hogy előre megírt forgatókönyv szerint történtek-e a dolgok. Egyenlőre a következő váratlan események kerülnek bevezetésre.

Sárga zászló
A lobbivezető sárga zászlót mondhat, ami, vonatkozhat egy szektorra, vagy akár a teljes pályára is.  A sárga zászló ideje alatt előzni tilos. A sárga zászló addig marad életben ameddig a lobbivezető  vissza nem vonja. Aki ez idő alatt 4 kerékkel elhagyja a pályát, annak kötelező a mezőny végére beállni.

Piros zászló.
A lobbivezető piros zászlót mondhat ami a futam megszakításával jár. Ilyenkor előzni tilos. Mindenki tartja a pozícióját és kb 60 méterre egymástól lemaradva (azért ,hogy ne egymáson jöjjünk ki a boxból)  mindenki kimegy a boxba. Majd egy felvezető kör után újra feláll a rajtrácsra, és a lobbivezető parancsára megadott időben, álló rajttal újra elrajtol a mezőny, és folytatja a versenyt. Ez a boxkiállás nem számít bele a kötelező boxba.

Safety Car.
A lobbivezető safety car-t mondhat. Ilyenkor az OVÁSZ szabályzatban leírtak szerint bejön a safety car összeszedi a mezőnyt, és a lobbivezető utasítására kimegy a boxba.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden versenyen történik majd valami meglepetés. Ez abszolút a lobbivezetők döntésén múlik.

A lobbivezetőre vonatkozó szabályok váratlan eseménynél
A körök számát mindig az általa megkezdett körök jelentik. Vagyis mindig egy általa megkezdett kör elején, mondhat pl sárga zászlót, és szintén egy általa megkezdett kör elején vonhatja vissza.
Ha tudja, hogy a versenyen be fogja hívni a safety car-t, akkor az előtte levő körben nem mehet ki a kötelező boxot elvégezni.
Ha egy versenyen baleset miatt amúgy is bejön a safety car, akkor azon a futamon már nem hívhatja be újra! Csak egy újabb baleset esetén.

2.6 Boxkiállás
Ezzel kapcsolatos részleteket, mindig a versenykiírás tartalmazza. Bajnokságonként, futamonként változhat.

Amennyiben van az adott futam/bajnokság alatt boxkiállás

  • Állórajtnál az első körben  NEM lehet kimenni, kivéve ha belsőleg sérült (motor, felfüggesztés, stb.) az autó.
  • Repülőrajtnál a 2 körben (1. felvezető, 2. rajt utáni első kör) NEM lehet kimenni.
  • Az utolsó körben szintén NEM lehet kimenni.
  • Safety Car pályán tartózkodása alatt mindenki számára nyitott a box!
    Amennyiben a futamon van kötelező boxkiállás, úgy az SC alatt történt kiállás nem helyettesíti azt!!!

3. Pontozás
Futamonként változó lehet, az adott futamnál mindig feltüntetjük! 2014.01.01-től a Quick Race futamok elért eredmények is pontozásra kerülnek!

Alap esetben:

Minden Bajnokság utolsó futamán dupla pontot kap minden célba ért versenyző!
Általános pontrendszer:

Az időmérőn megszerzett poziciók komoly pontokat érhetnek. Ha egy pilóta be tud kerülni egy magasabb lobbyba, akkor azért magasabb pontokat kap (kizárólag több lobbi esetén!).

Egy-egy futam végén azok a pilóták értékelhetők, akik a versenytáv minimum 90%-át teljesítették!!!

Akit esetleg az internet kidob a lobbiból a versenytáv 90% megtétele után, de úgy hogy versenyben marad (csak éppenséggel egyedül van a pályán), az a futam végén fotózza le az eredményt, mentsen Replay-t a futamról és mindkettőt juttassa el a lobbivezetőhöz. Természetesen ha nem teljesítette a meghatározott %-ot, abban az eset felesleges köröket ne fusson.
A lobbikban (ha a verseny kitalálója másképpen nem rendelkezik) fix pontozás van, ami minden esetben a mezőny elejétől indul. Tehát:

  • Egy lobbi esetén: 30 / 25 / 22 / 21 / 20 / 19 / 18 / 17 / 16 / 15 / 14 / 13 / 12 / 11 / 10 / 9 / 8 / 7 / 6 / 5 / 4 / 3 / 2 / 1 pont
  • Két lobbi esetén:
  • 1. lobbiban: 32 / 27 / 25 / 24 / 23 / 22 / 21 / 20 / 19 / 18 / 17 / 16 / 15 / 14 / 13 / 12
  • 2. lobbiban: 21 / 16 / 14 / 13 / 12 / 11 / 10 / 9 / 8 / 7 / 6 / 5 / 4 / 3 / 2 / 1
    A Bajnokság végén, pontegyenlőség esetén, a futamokon elért helyezések összeadásra kerülnek és a kisebb szám nyer. Viszont lehet döntetlen is ha ez a szám is egyenlő!

4. Versenyzők magatartása - etikett
Senki sem szereti a sportszerűtlen magatartást! Szórakozni jövünk a versenyekre, nem háborúzni!

A személyes konfliktusokat kérem rendezzétek le a versenyeinken kívül. Köszönöm!

Férfiak, fiúk vagyunk. Egy elhangzott 3,14csa miatt még nem fog kiborulni a bili, de ne durvuljon el a helyzet. Tanúsítsunk érett magatartást minden téren!

Használd az agyadat, a füledet, a szádat és a tükreidet!

A LAG része az Online versenyeknek! Számolj vele és ne a másikat hibáztasd érte!

Ne önbíráskodj a pályán, erre vannak a bírák, nyújts be óvást a futamot követően! (a "Versenyek" menüpont alatt)

Lekörözésnél a leköröző (ha módja van rá) tájékoztassa a lekörözendőt szándékáról, módjáról (kulturált módon)! A lekörözött versenyző pedig próbálja minél hamarabb elengedni, ne kezdjen el versenyezni az őt lekörözővel!
Ne kelljen rászólni, mindenféle hirtelen fékezés nélkül csökkentse a sebességét (ha módja van rá). De semmi esetre se hozzon váratlan döntést amiből baleset adódhat! Ne menjen le a homokba, ne álljon hirtelen félre, stb.

 

Ne légy türelmetlen előzésnél! Ha a saját autód épségét veszélyezteted az a te bajod. Amennyiben másokat is veszélyeztetsz, akkor már büntetésre is számíthatsz. A felelősség 99%-a mindig az előzni kívánó versenyző kezében van. Ha féktávon kívánsz előzni, használj az előtted haladótól eltérő ívet! Ha elfékezed magad és kilököd a pályáról, Téged terhel a felelősség. Az előzést végző versenyző tájékoztassa az előtte haladót szándékáról, helyzetéről (pl.: Crazy, jobbról jövök!) Ha egy versenyző megelőzi a másikat úgy, hogy kilöki, balesetet, kárt okoz a másiknak, akkor az a minimum, hogy mielőtt folytatná a versenyt, visszaengedni a másik versenyzőt maga elé. (FairPlay)

Ha téged előznek, és nem szeretnéd könnyen adni a poziciódat akkor küzdj! Természetesen csak szabályosan!
Szándékos feltartás elkerülendő: egyenesben csak egyszeri irányváltás lehetséges!
TILOS leszorítani az útról. Ha valaki beszúr féktávon, akkor fogadd el, hogy abban a kanyarban így jártál és utána maradj azon az íven amit elkezdtél, ne húzd rá a kormányt a másikra. Aki ilyen manőverrel balesetet okoz az szintén büntetésre számíthat! Gondolkodj már a következő kanyaron ahol ugyanannyi esélyed lesz neked beszúrni egy rövid féktávval!

Ha elhagyod a pályát bármikor, pl. kicsúszás, baleset, stb. Mindenképpen óvatosan gyere vissza a pályára! Használd a tükröket és semmiképpen NE az ideális ívre érkezz vissza! Nézz körül és vigyázz a többiekre ! Amennyiben ezeket nem tartod be és emiatt balesetet okozol, ne várj köszönetet!

Boxkiállás után, a pályára való visszajövetelnél ugyancsak neked kell figyelned! Nézd a térképet és légy körültekintő ha azt látod hogy egy gyorsan haladó versenyző közeledik! Kihajtáskor a boxutca kijáratát jelző meghosszabbított fehér/sárga vonal keresztezése TILOS! Ez érvényes minden pályára és mindenkire egyformán. A szabály megszegése büntetést von maga után!

Ki itt levágsz hagyj fel minden reménnyel! Mindenki a pályán menjen!
NEM szabad levágni a kanyarokat. 2 kerék mindig legyen a pályán! A pálya határait a fehér/sárga vonalak jelzik! Kivételt képeznek a pálya melletti kerékvetők. Ahol kerékvető található ott az a pálya széle.
A pálya határait be kell tartani, pálya levágással nem nyerhet senki poziciót! Ha egy versenyző megelőzi a másikat úgy, hogy mind a négy kerékkel elhagyja a pályát, akkor mielőtt folytatná a versenyt vissza kell engedni a másik versenyzőt. 

 

      

 

5. Óvás

  • A futamot követő nap éjfélig adható be óvás!
  • Az óvás benyújtása MINDIG a lobbivezető részére történhet, írásban pontos esetleírással.
  • Ne a másik lobbivezetőt terheld ezzel, hogy még neki is tovább kelljen küldözgetni, stb a te lobbivezetődnek!
  • A futam leintése pillanatában valószínűleg már tudod, hogy esetlegesen lehet/biztos óvni fogsz. Mindig ments magadnak visszajátszást!!! Az igaz, hogy a lobbivezetőnek is menteni kell, de ő is ember és esetleg elfelejti a többi dolga mellett, vagy (ami még általában előfordul, szerk.) esetleg nem tudja azonnal feltölteni a kirakatába, nem tudja azonnal elküldeni ajándékba neked. Az is elképzelhető, hogy sérül a fájl.
  • Az óvás kivizsgálására a bíró (igény esetén független személyek bevonásával) 48 órát kap. Amennyiben az óvás valamelyik lobbivezetőt éri, akkor az érintett lobbivezető nem vehet részt az elbírálás folyamatában.
  • Óvást olyan esetben tudunk elfogadni ha van róla visszajátszás! A visszajátszás hossza játékon belül korlátozott. Ez futamonként változó lehet, de maximum kb. 26 - 31 percről tudunk visszajátszást menteni. Mielőtt Óvást nyújt be valaki, előtte ellenőrizze, hogy kiterjed-e a visszajátszás ideje az Óvni kívánt esetre. Amennyiben nincs az esetről visszajátszás, a szabályok értelmében benyújtott óvást elfogadjuk, de érdemben elbírálni nincs módunkban. Látatlanban nem törünk senki felett pálcát. (Ez alól kivételt képeznek azon esetek amik éppen a lobbivezető/versenybíró szeme láttára történnek!)
  • Óvást csak a felső menüsor "Versenyek / ÓVÁS beküldése" alatt található Űrlap kitöltésével lehet benyújtani!!!

6.Kötelező matricák

Versenyeinken való részvétel egyik feltétele a kötelező matricák használata az autókon. Ezek a csapatunk szponzorainak logója (Securitas logó, Staff Team és Racers For Race), az FRH rajtszám, FRH logó és esetleg adott bajnokság/verseny egyedi logója.

  • Akinek még nincs FRH rajtszáma, annak a 000-ás rajtszámot kell feltennie az autóra!
  • A kiírásban részletezett kötelező matricákat TILOS!!! az autó tetejére rakni! (kivételt képez az RFR szélvédőmatricája, amit (a nevéből következtetve) a szélvédő feletti keskeny sávban használunk.)
  • A kiírásban részletezett kötelező matricákat jól látható helyen és méretben kell használni!

Itt egy kis videós segítség, hogyan is tudják letölteni a matricákat:

Természetesen fenntartjuk a jogot arra, hogy óvás nélkül is bármikor bármelyik visszajátszást megvizsgáljuk és az esetleges meg nem óvott szabálytalanságokat is büntessük!!!

7. Büntetések
Az esetek kivizsgálása után dönt/döntenek a versenybíró/bírók. Figyelembe vesznek mindent, legyen az ártó vagy enyhítő körülmény. Versenybalesetnek minősül a versenyzők önhibájukon kívül bekövetkező baleset. Ebben az esetben nincs büntetés!

Konkrét eseteknél alkalmazott büntetések fajtái

Figyelmeztetés - A bajnokság alatt kapható legkisebb büntetés. Összesen 2 figyelmeztetés után a következő futamon (amin részt vesz a versenyző) utolsó rajthely. 4 figyelmeztetés után teljes Bajnokságtól való eltiltás.

Pontlevonás - a versenyző egy futamos Bajnokság esetén a szerzett pontokból / több futamos Bajnokság esetén az össz. pontszámából kap büntetést.

Boxutca áthajtás - a következő versenyen kell letölteni. A büntetést követő (amin a versenyző megjelenik) futam rajt utáni első körében KÖTELEZŐ letölteni. Ha egy versenyen kötelező boxkiállás van meghatározva, akkor a büntetés plusz kiállást jelent természetesen!

Rajt a Boxutcából - a következő versenyen kell letölteni. A büntetést követő (amin a versenyző megjelenik) futam repülőrajtja alatt KÖTELEZŐ kiállni a boxba és onnan rajtolni. letölteni. Ha egy versenyen kötelező boxkiállás van meghatározva, akkor a büntetés plusz kiállást jelent természetesen!

Kizárás az adott Bajnokságból!

Kizárás az FRH (Forza Racing Hungary) csapatból!

A bíró/bírók döntése végleges, megmásíthatatlan!

A szabályzat egyes pontjait minden esetben felülbírálhatja maga a megrendezett Bajnokság szabályzata!!! Találkozunk a pályán!

Jó tapadást és rövid féktávokat a futamokon!