Kormány - cockpit

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Kormány - cockpit

MadCatz Pro Racing vs. Thrustmaster TX

MadCatz Pro Racing vs. Thrust master TX

Szubjektív összehasonlítás

 

 

 

Mint az már sokak számára sajnálatosan ismert tény, a remek új generációs konzolok egyelőre nincsenek elárasztva játékvezérlőkkel, kormány fronton pedig kimondottan siralmas a helyzet. Még ha túl is lépünk az ilyenkor szokásos demagóg fellángolásokon (nehogymá’ egy PS4 árából vegyek kormányt a videómagnóhoz!) akkor is csak 2db lehetőség közül választhatunk.

Mivel a szerencséseknek a napokban hozta meg a futár a MadCatz újdonságát ugyanakkor jónéhány hónapnyi tapasztalat áll a Thrustmaster felhasználók mögött, adta magát a helyzet egy összehasonlító tesztre.

A teszt az objektivitás vádját már az elején szeretné levetni magáról, itt arról lesz szó, hogy számomra milyen értéket képviselnek, hogyan használhatók ezek az eszközök játékra. Számos egyéb prioritás is lehetséges egyéntől függően, ezeket kéretik a kommentekben, a moderálás szabályait tiszteltben tartva megtenni…

Desing:
Ha valami, akkor ez valóban ízlés dolga. Számomra a TX az első pillanattól kezdve gyerekjáték benyomását kelti, kezdve a nevetséges anyagválasztáson, folytatva a kínos 7/10 replikaformán át, aminek –most őszintén- bizonyos életkor fölött már nincs pozitív hatása. 10/5 pont

A MadCatz üdvöskéjét már a dobozból kivéve is más szemmel néztem. Itt kérem egy verseny-alkatrészt látok! Na jó, elhiszem róla, hogy versenyzésre tervezték és nem 4 pálcás búcsús termék. 10/10 pont

Kormány fogás:
Nagyon sokat szenvedtem a TX fogásával, egyszerűen rémesen idegen volt a csúszós anyagú, vékony karimájú kormány. Különösen zavart, hogy nem tudtam átfogni a klasszikus 9:15-os fogásból a kormány aljára, mert egyszerűen nem fért be az ujjam a karika és a középrész közé. Ezen sokan segítettek a kormány utólagos bőrözésével és/vagy kesztyű használatával, de ez számomra csak tovább csökkentette a távolságot. 10/4 pont

A macskás megoldás előtt viszont le kalappal. Kényelmesen vastag, húsos fogású kormány, flokkolt felszínnel. Már a csupasz tenyér esetén is remek, kesztyűben viszont olyan, mint egy valódi versenykormányt markolnál! Szintén előny, hogy a TX-el szemben a kormány forgáspontja és a valódi kormánykarika középpontja nem excenteres, így egy pontban futnak. Átmérő tekintetében azonosak, mindkettő lehetne nagyobb. 10/9 pont

 

Elfordulás:
A TX-en számos előre leprogramozott elfordulási szöget lehet beállítani, ennek módosítása kis gyakorlattal elsajátítható. Bár nem lehet fokonként változtatni, mint a Logitech vagy Fanatec vezérlőit, bőven lefednek minden normális igényt. 10/8 pont

A másik versenyző ugyanakkor szűkmarkúan méri a lehetőségeket. A kormányház hátlapján egy mechanikus kapcsolóval lehet váltani a 270/900 fok között, más beállítás nincs. Ez a későbbiekben, nem kimondottan FM5-el használva még gond lehet. 10/5 pont

 

Gombok és beállítás:
A TX gombjai remekül illeszkednek a korábban provinciálisnak bélyegzett külsőhöz. Számos gomb csak parasztvakítás, a forgótárcsa funkciói megegyeznek más gombokéval. Lenyomásuk sem sugároz minőségérzetet. A beállítás üzembe helyezés az USB csatlakozó ki-be dugdosásával 2014-ben bohózatba illő, ezen azért már rég túl kellett volna jutni. 10/5 pont

A Pro Racing ezzel szemben remek gombokkal rendelkezik, sallangmentes kialakításban. Sajnos a klasszikus négyszög kivitelt némileg eltolták, amivel ugyan 3 gombot könnyebb elérni a kormányon, de a menüben vándorolva nem mindig esik kézre. Az üzembe helyezés csak a központi X-gomb lenyomását igényli, pár másodperc múlva már kapcsolja is a boxot, váltja a csatornát. Nincs idegesítő vacakolás a vezetékekkel. 10/7 pont

 

Lámpácskák:
Normális esetben nem lenne külön pont, de a TX az orcámba világító lámpáival (Biztos hogy a megfelelő fényforrást használják???) kimondottan idegesítő! Ezen felül egyáltalán nem informatív… 10/3 pont

Bezzeg a macseken csak egy pirinyó fehér LED van, ami abszolút nem utal rejtett retinavizsgálatra! 10/6 pont

 

Váltó:
Ez a pont mindkét készülék erőssége. A TX-en az eddig általam látott legjobb megoldás található, gyors és pontos, nagyon jó hangulatot csinál határozott kattanásaival, minden helyzetből könnyen elérhető. 10/9 pont

A Madcatz egy árnyalatnyival gyengébb, de még így is remek. Rendelkezik 2 plusz füllel is, aminek akkor vesszük hasznát, ha a kormányt pedál nélkül vagyunk kénytelenek használni. Ekkor Velorex-módra kézzel húzzuk a gázt és váltunk. Persze a gombos kuplungolást ilyenkor felejtsük el. Hasznos funkció, így a mozgáskorlátozott társainknak sem kell lemondania a kormány használatáról. 10/8 pont

 

Force-feedback:
A TX fölénye elvitathatatlan. Az FFB erőben mindenképpen előnyben van, és úgy tűnik az effektek is jobban érezhetőek. Hogy ez a kormány sajátja, vagy netán a Thrustmaster felé jobban lejtett a pálya a FM5 fejlesztésén más játék híján nem tudom megítélni. Minden esetre remek, már-már GT2 szintű! 10/8 pont

A Pro Racing itt gyengébben teljesít. Az FFB nem akarja leszakítani a karod, és a visszajelzések is halványabbak. Számomra ez nem probléma, hiszen a TX-et sem hajtottam 40-50 % felett, de lesznek olyanok, akiket ez zavar. 10/4 pont

Pedálok:
Azt hiszem ez már a promóképeket látva eldőlt. A Thrustmaster nem gondolhatta komolyan, hogy ezt kiadja, hacsak nem a későbbi kiegészítőre készítette elő a terepet. Borzalmasan gagyi a szett, néhány 5k-s Tacskós PS2-es kormány veri. Hála a garázscégeknek, ugyan illeszthető hozzá a Fanatec pedálszettje, amivel nagyságrendekkel jobb, de az alapkivitel siralmas. 10/2 pont

A MadCatz egy elviselhető átmenet a profi és amatőr pedálok között. Bár kuplung nincs rajta, de a pedálerő és pedálszög mind a gáz, mind pedig a fék esetén jól beállítható. A fékezés az FM5-ben még sohasem volt ilyen könnyű! A pedálok köré építhető keret itt is búcsús jellegű, de szerencsére elhagyható. 10/6 pont

 

Hanghatás:
Az új technológiának köszönhetően a TX nagyon halk és alacsony FFB-vel egyáltalán nem melegszik. Akinek a fontos a csendes működés imádni fogja. 10/8 pont

A MadCatz ebben a számban teljesít a legrosszabban… Működés közben nagyon hangos, szinte recseg. Nem mechanikus hiba, mert áram alatt, de nem játékban működtetve halkan és simán fordul. Valami elhibázott effekt lehet, nem hardverhiba a beállításoknál a rezgést érdemes kikapcsolni. Mindenestre életemben nem hallottam még hangosabb kormányt… 10/2 pont

 

PC kompatibilitás, frissítés:
A TX a kezdetektől remek PC-s kapcsolódással bír, a napokban is érkezett hozzá frissítés, jól működik. PC szimulátorokkal is használható, bár a PC piacon azért számos jobb megoldás is létezik, akár házon belül is. 10/6 pont

Az új házicicánk viszont egyelőre csak a „hardware not found” állapotig jut, semmilyen módon nem kommunikál jelenleg a PC-vel, a MadCatz oldalán semmilyen támogatás vagy driver nincs hozzá. Ez nyilván már rövidtávon is változni fog, hiszen a legelejétől PC frissítésekről és funkciókról beszéltek. Jelen pillanatban viszont nagyon sovány… 10/1 pont

 

Analítikusabb lelkületűek már nyilván kiszámolták, hogy számomra a két eszköz döntetlenre áll. Ezen mondjuk egy MadCatz PC-s fellángolása sokat változtathat. Általánosságban elmondható, hogy mindkét eszköz remek egy jó Forza meccsre, de mindkettő esetében együtt kell élni hiányosságokkal is. Akik a kiforrottabb technikát keresik és nincs lapáttenyerük, netán szívesen szkanderoznak a FFB-vel a TX a javasolt. Akik a valódi versenyalkatrészhez hasonló eszközre vágynak és nem kívánnak többet költeni kormány kerék és/vagy pedálszettre, ugyanakkor hajlandóak együtt élni a gyengébb FFB-vel és hangosabb működéssel a Pro Racing-el járhatnak jól.

© GalaHU

 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!