Forza Motorsport 3.

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza Motorsport 3.

Froza Motorsport 3 - 2. oldal

Tartalomjegyzék

A vezetési modell, valamint az autókínálat tehát épp olyan lett, mint amilyet egy első osztályú szimulátortól elvárhatunk, az igazi dícséret azonban mégsem őket illeti, hanem a játszótereket, vagyis a pályákat. Először is: rengeteg van belőlük. A Turn 10 ügyesen felismerte, hogy a hosszú távú szórakozás érdekében nem érdemes megállni három számjegy alatt, ők pedig nem is álltak meg: huszonkét helyszín közel százhúsz nyomvonala vár arra, hogy tökéletesen elsajátítsuk. De még milyenek! A Nürburgring Nordschleifét talán már meg sem kell említenem, hiszen a Zöld Pokol mára olyan szinten alapkellékké vált a magát valamilyen szinten is komolyan vevő autós játékok esetében (hozzáteszem: nagyon helyesen, hiszen a Ringet tartják a világ legjobb versenypályájának), hogy a legtöbben mostanra talán már be is memorizálták mind a huszonegy kilométerét, de itt van még Suzuka, Silverstone, vagy a Le Mans-i La Sarthe aszfaltcsík is, melyek mind-mind az autósport legendás helyszínei. Amiről még mindenképpen említést szeretnék tenni, az az első részből visszatérő Fujimi Kaido, ami a maga egy kilométeres szintkülönbségével és őrületes szerpentinjeivel túlzás nélkül a driftelés szerelmeseinek mekkája lesz. Egyedül azt sajnálhatjuk csak, hogy éjszakai, vagy esős pályák nincsenek - a Turn 10 bevallása szerint ezek túlságosan megnyújtották volna a fejlesztési időt. Jóból is megárt a sok.

fotó: Gabesz

fotó: PentaxAngel HUN

Ha már a pályáknál tartunk, itt érdemes megtenni a kötelező kitérőt a grafika irányába, a külsőleg ugyanis talán itt nyújtja a legkiemelkedőbb teljesítményt a Forza 3. Aki nem hiszi, annak elég letöltenie a demót, és vetni egy pillantást Montserrat sziklás környezetére, de biztosíthatok mindenkit, hogy Maple Valley szívmelengetően gyönyörű, őszi narancsba bújó erdeje, a Times Square híres neonreklámjai, Fujimi Kaido mélységei és magasságai, vagy épp a Nordschleife mellett sorakozó lakókocsik is mind-mind nagyot dobnak az élményen. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a játék más szempontból szégyent vallana, hiszen az autók kidolgozására sem lehet panasz, főleg akkor, ha garázsunkban, a visszajátszásokon, vagy a sok esetben meglepően részletes belső nézetből szemléljük őket - elég csak vetni egy pillantást a csodás képekre. És még mielőtt elfelejteném: óriási dícséret illeti a játék általános dizájnját, hiszen a minimál jegyében elkészített egyszerű, átlátható, fehér alapra megálmodott, és nagyon stílusos menükben öröm kotorászni, a szépséges autóbemutatókról nem is beszélve.

fotó: 1000rr

fotó: 1000rr

Egy kicsit még mindenképpen muszáj visszakanyarodnom a tartalom ajnározásához, mivel egész egyszerűen ez az, ami a legkiemelkedőbbre sikerült a Forza 3-ban, és ezt a karrier által kínált nem kevesebb, mint 220 versenysorozat is erőteljesen alátámasztja. Meghajtás, kasztnitípus, gyártó, ország, pályastílus, versenyhossz, és még számtalan egyéb aspektus szerint vannak osztályozva a bajnokságok, vagyis mindent találunk, amit csak el tudunk képzelni, a játék karrierhez csatolt sajátos rendszere pedig ügyesen ki is használja mindezt. Hogy miről van szó? A Forza 3 mindig feldob nekünk három lehetőséget a következő versenysorozatra vonatkozóan, ám nem találomra teszi mindezt, hanem figyelembe veszi múltbéli tevékenységünket. Szerelmes vagy valamelyik kocsidba? Akkor egész biztosan lesz egy olyan sorozat, amin elindulhatsz vele. Nem jártál még valamelyik pályán? A játék ez esetben kidob egy olyan versenyt, amelyik új helyszínekre kalauzol el. Unalmasnak tartod a körpályán zajló futamokat? Semmi baj: ha a Forza 3 látja, hogy nem foglalkozol velük, akkor nem fog ezekkel zaklatni. Jól kitalált rendszerről van szó, ami remekül működik, egy külön menüben pedig természetesen az összes már megnyitott versenysorozat közül is mazsolázhatunk.

fotó: Gabesz

fotó: PentaxAngel HUN

Szerencsére nem ez az egyetlen felhasználóbarát elem a Forza 3-ban, a játék ugyanis akkor is figyelmeztet bennünket, ha nem tart elég jónak egy autót az általunk választott versenysorozathoz. Az ellenfelek erőssége egyébként viszonylag jól belőhető, hiszen minden kocsi, valamint az egyes bajnokságok is meg vannak feleltetve egy betűvel jelölt teljesítményszintnek, ám gyakran előfordul, hogy elkél még néhány plusz lóerő, vagy komolyabb alkatrész. Ez esetben két lehetőségünk van (na jó, három: a bevállalósok csakazértis elindulnak): ellátogatunk a tuningműhelybe, és megvesszük az általunk szükségesnek vélt fejlesztéseket, vagy pedig rábökünk az autotuning opcióra, és a játék a rendelkezésünkre álló pénzmennyiség függvényében automatikusan a megfelelő teljesítményszintre hozza aktuális kocsinkat. Ha nincs kedved, türelmed, vagy esetleg időd a menük és az adatok böngészésére, akkor mindenképpen értékelni fogod ezt a lehetőséget. Végül, de cseppet sem utolsó sorban a pilótabérlésről kell még szót ejteni: erre minden verseny előtt van alkalom, és lényegében annyit takar, hogy a nyeremény feléért cserébe a játék teljesíti helyettünk az adott futamot. Esetenként jól jöhet - például ha épp nincs kedved az aktuális pályához. Az első helyet persze senki sem garantálja.

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!