Forza Motorsport 2.

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Forza Motorsport 2.

Forza Motorsport 2 - 2. oldal

Tartalomjegyzék

 

 

A másik, ami rögtön az indulásnál megfog az a sebességérzet. Nem megyek most bele a 60 vs 30 fps vitába, nem kell ez senkinek, az azonban biztos, hogy a Forza2-ben rémisztően jól fogjuk érezni a sebességet. Rémisztően, igen, én szó szerint beleszédültem egyszer-egyszer néhány gyorsabb autónál az egyenesekbe.


Rendben, a tesztkör megvolt, grafika, hang, stb letudva, nézzük, mit rejt még a program! Következő utam a karrier módba vezetett, ahol első körben, szintén az elődhöz hasonlóan régiót kellett választani. USA, Japán, EU - a játékmenet ugyanaz, csak az autófelhozatal változik. Ezek után már csak első autónkat kell kiválasztanunk, majd gyűrhetjük is le a versenyeket. Ezek rendszere szintén hasonlít az első részhez (hm... hányszor kell ezt még leírnom?), azonban ez így van jól - kellemesen kitalált rendszer lett az, minek módosítsanak rajta? Annak, aki most kapcsolódik a sorozatba elmesélem, van néhány versenytípus, félamatőr, amatőr, riválisok versenye, megbízhatósági versenyek, és így tovább. Ezek folyamatosan nyílnak meg, mihelyst elértünk egy bizonyos szintet. Ezeken belül további bontásban találjuk meg magukat a futamokat, melyek egyrészt szintén szintünktől függően nyílnak meg, másrészt a nevezéshez bizonyos autók is kellenek. Van ahol kifejezetten egy autótípust követelnek meg, máshol csak annyit, hogy középmotoros legyen, vagy a maximális motorteljesítményt adják meg. Amennyiben minden kritériumnak megfelelünk, már nevezhetünk is a hárompályás futamokra, melyek teljesítéséért különböző mennyiségű pénzt kapunk, illetve “tapasztalati pont” formában autónk is megkapja a kiírt összeget. Bizonyos mennyiségű Zseton (ez a Forza valuta hivatalos elnevezése) szintet lépünk, ekkor azon kívül, hogy újabb versenyekbe nevezhetünk, bizonyos gyártók válnak szponzorainkká, így egyes kocsikat, vagy kiegészítőket jelentős kedvezménnyel tudjuk megvenni. Ezen kívül ha mindhárom futamot befejeztük egy új autó is begördül garázsunkba, majd jöhet a következő futam. Ennyi. Nem bonyolult, jól átlátható és igazából elég nagy kihívást ad, már a legelső versenycsoportban van olyan futam, melyet csak később, néhány drágább autóval tudunk elindítani.


Ami azonban a játék igazi sava-borsát adja, az nem a versenyeken található meg. Igen, jól sejtitek, a tuningolós-fejlesztős része gondolok. Egyértelmű, hogy a szimulátor hívők itt fogják megtalálni a maguk kis paradicsomát, de szerencsére a Turn10-nél a hozzám hasonló amatőrökre is gondoltak. Az autó fejlesztése így nem lett első körben túlbonyolítva: van egy jó rakás különböző alkatrész vagy alkatrész csoport, melyeket több szinten lehet fejleszteni. A képlet egyszerű, minél magasabb szintű annál jobb és annál drágább. Az út pedig eddig tartott nekünk, mindennapi sofőröknek, azonban tuningmágusoknak itt kezdődik. Az autóknak ugyanis minden egyes pici mozgó vagy fix alkatrésze teljesen személyre szabható. Ezek pedig természetesen könyörtelenül megjelennek a kocsi vezethetőségében, erejében. Tudom, kipróbáltam, bár csak azt a részét, hogy az addig kellemesen erős járgányomat hogyan degradáljam egy haszontalan négykerekű fémkupaccá néhány szerencsétlen beállítással, de többen mondták, hogy a jó konfigurációkkal akár másodperceket is faraghatunk le körönként egy “default” járgányhoz képest. Értékelendő azonban, hogy a fejlesztők legalább az esélyét megadták annak, hogy megértsük miről van szó, minden egyes kapcsoló mellé egy igen kiterjedt információs rész is tartozik, ahol szépen, érthetően leírják, mi is az az alkatrész, mire lehet használni, milyen hatása van a kocsi egészére nézve, illetve mit eredményez ha valamerre elbarmoljuk. Ez az információ áradat egyébként a játék egészére igaz, akár még a gépkocsigyártók történetét is elolvashatjuk, ha nagyon akarjuk. Van benne sok érdekesség és tényleg hasznos tud lenni néha. Ami előtt pedig végképp meg kell emelni a kalapunkat - és reméljük, más kiadók is követik az MS példáját - az a tény, hogy mindent magyar nyelven közöl velünk a játék!

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!