Forza 6 Hírek

Az FRH versenykiírásokat az új weboldalunkon találjátok!
Idővel egybeépül a két oldal, addig is a türelmeteket kérjük!

KATT A KÉPRE!

 

Forza 6 új pályák

Forza 6

Új pályák!
 

 

 

 

 

 

 

 

Az idei Gamescom igen csak szegényes volt, ami a Trun 10 háza táját illeti. Egy gyenge kezdés után, egy jóval bővebb információval bíró bejelentést tettek a redmondiak és lerántották a leplet a Forza 6 pályalistájáról.

Legyünk őszinték! A Forza 5-ben használható 17 helyszín kevésnek bizonyult ahhoz, hogy az olyan online ligák, mint az FRH-is majdnem két évre berendezkedjen velük. Ezt tudták a redmondiak és kiköszörülték a csorbát.

A Forza Motorsport soron következő részében nem kevesebb, mint 26 helyszín lesz választható megannyi alternatív pályavonallal. Az ötödik részben fellelhető összes pályát megkapjuk és további kilenc helyszínnel bővül a kínálat, amiből nyolc létező és méltán híres versenypálya.

Ebből két tradicionális pályával, a Sonoma Raceway-el, és a Hockenheimring-el már találkozhattunk a Forza 4-ben.
A "maradék" hét helyszínből hat még nem szerepelt egyetlen Forza részben sem. Azonban az öreg "motorosok" már csapathatták Rio De Janeiro utcáin a Forza Motorsport első részében.

Néhány pályáról képpel és információval is szolgált a Turn 10 csapata. Ahogy a hiányzó pályáknál is pótolják az elmaradást, azonnal megosztjuk veletek.

_______________________________________________________________________________

 

Lime Rock Park

New England hegyvidékének ez a csodálatos pályája 1957 óta szolgálja ki az autó-motor sport szerelmeseit. Dombra fel és dombról le… Ez akár egyszerűnek is tűnhet, de mégsem az. A váltakozó szintkülönbségek, legyen szó akár az egyenesekről, vagy a kanyarokról, óriási kihívás elé állítja mindazokat, akik megmérettetik magukat ezen a rendkívüli vonalvezetésen. Az 1,5 mérföldes versenypálya a CornellAeronauticalLabs által lett felmérve és kalibrálva, figyelembe véve tudományos és magas szintű biztonsági elveket. A pálya 6 jobbos kanyarja és az egyedüli balos kanyar igencsak gyors, a pályaszélesség pedig felejthetetlen élményt biztosít. Dombnak felfele az 5-ös kanyarba vakon érkezik a pilóta, amit nem lehet könnyen és egyszerűen betanulni; időt és gyakorlást nem kímélve kell mindenkinek a megfelelő féktávot és kanyarodási sebességet eltalálni. Paul Newman-től StirlingMoss-ig számos pilótát rettentett már el ez a fokú kiszolgáltatottsága a pályának. Az „Amerika kincseként” is emlegetett pálya az utcai autóktól a Formula 5000-ig számos sorozatnak és élményautózásnak adott már otthont és most a Forza fanok is megtapasztalhatják mindezt, amit már oly sokan az elmúlt évtizedek során.

_______________________________________________________________________________

Circuit of the Americas

3,4 mérföld és 20 kanyar, ez Herman Tilke egyik legújabb alkotása. A pálya fekvése tökéletesen alkalmazkodik a terepviszonyokhoz, így mind a vonalvezetés, mind a nézői pontok kialakítása is a lehető legtökéletesebb. A szélességből adódóan pedig több íven is lehet tökéletesen autózni a verseny közben, így akár egyszerű, de drámai futamok is megtörténhetnek. Több ponton is lehet hasonlóságot találni a Silverstone-i pálya Maggotts-Becketts-Chapel kanyarkombinációjával, vagy akár Hockenheim aréna részével. A startot követően egyből egy dombra kell felhajtani, melyből a balos kanyarkombinációt csak a saját érzékekre alapozva lehet profin eltalálni, hogy a kanyar is meglegyen, időveszteség pedig ne legyen, ezért a kigyorsítás innen akár meg is alapozhatja a jó köridőt, de el is ronthatja azt, ha nem sikerül megfelelően. A pálya több pontja is ilyen, vagyis sokat lehet nyerni, vagy veszteni a köridők tekintetében; szóval tényleg minden a jó érzékeken és a tökéletes időzítésen múlik. Ezek persze az összhatást nem rombolják, sőt, a pálya szépsége csak is boldogságot és megnövekedett adrenalinszintet jelenthet mindazoknak, akik kört kör után teljesítenek ezen a fantasztikus pályán.

_______________________________________________________________________________ 

Autodromo Nazionale Monza

1922 óta áll a pálya és nyújt lehetőséget az autósportok szerelmeseinek és a profi versenyzőknek is minden téren. Jelenlegi formájában (ami már a nyolcadik vonalvezetés, mivel az elmúlt évtizedek során több esetben is alakítani kellett rajta az újabbnál újabb biztonsági előírásoknak és feltételeknek köszönhetően), mégis a napjainkig ez a pálya az egyik leggyorsabb és legveszélyesebb a világ versenypályái közül. A méltán híres döntött ovál kanyarja a mai napig állít emléket a múlt nagy versenyeinek és versenyzőinek, de hosszú évtizedek óta már csak nézői látványosság. A pálya hossza 3,6 mérföld és javarészt jobbos kanyarokból és hosszú és gyors egyenesekből áll, így minimális leszorítóerő szükséges a minél nagyobb sebesség eléréséhez. Ennek következtében viszont az autók általában alulkormányozottak és a tapadás is jóval kevesebb, mint más pályákon. Rögtön az első sikánba érve nagy figyelmet igényelnek a rázókövek, mert éles szögben kanyarodva büntetik az esetleges „levágásokat”. Ha viszont sikerül tisztán bevenni, akkor a következő a kigyorsítás, mivel a következő szakaszra sosem elég időben kigyorsítani a gyors kör érdekében, de ha valaki elkapkodja, akkor kipörögnek a kerekek és lőttek a kigyorsításnak is. A lényeg, hogy a sikánokat minél egyenesebb íven kell megpróbálni teljesíteni, majd koncentrálni kell a Lesmo kanyarra, ahol a rosszul megválasztott tempó miatt könnyen a kavicságyban találhatjuk magunkat, vagy csak okot adhatunk az ellenfeleknek a könnyű előzéshez. A következő Ascari kanyarkombináció is elég trükkös, de itt is a kigyorsításon van a hangsúly, mivel az egyik leghosszabb egyenesre gyorsítunk ki, csak hogy elérjünk a versenytörténelem egyik leglegendásabb kanyarjához, a Parabolikához. Monza tipikusan az a pálya, ami minden tekintetben teszteli bárki rátermettségét és állóképességét, cserébe ezért a száguldás örömével ajándékozza meg mindazokat, akik csak egy próbát is tesznek rajta.

_______________________________________________________________________________ 

Sonoma Raceway

Egy kis mexikói étteremben fogant gondolat alapján, még a ’60-as évek közepén született meg egy helyi kis versenypálya, ami a motorsportok világának a legelismertebb és legkomolyabb szakágait fogadva nőtte ki magát napjainkra Észak-Amerikában. Az Észak-kaliforniai borvidékhez oly közeli Sonoma Raceway-en szinte mindig kedvező időjárási körülmények között zajlanak az események, ami egy évben közel 340 napot tesz ki. 1968-tól SCCA és helyi versenyek otthona volt, de az évek múltával szinte minden sorozat feliratkozott, olyanok mint: Trans Am, IMSA GT, és ALMS Series. 2002-ben az Infineon Technologies lett a pálya főszponzora, ekkor kapta újabb nevét, az Infineon Raceway-t egészen 2012-ig, amikor is visszanevezték Sonoma Raceway-nek. Ugyancsak otthona az IndyCar, Formula D, AMA Superbike és NHRA Series sorozatoknak, továbbá a NASCAR-nak is. A vonalvezetést többféle módon is lehet variálni, de talán a legérdekesebb pontjai az 1-es kanyartól a 3-asig tartó „vakon” autózás és a technikai sikán a 9-es kanyarkombinációnál; ezek még a legjobb autóversenyzőket is megizzasztják. Összességében meg van a sármja a pályának akár Észak-Kalifornia híres borától, vagy akár Classic Ferrarik versenyének dübörgő zajától az aszfalton

_______________________________________________________________________________ 

Hockenheimring

Észak-nyugaton, Németországban, a Rhone folyó völgyében helyezkedik el a Hockenheimring Grand Prix pálya, mely 1932-ben nyitotta meg először kapuit motorverseny-pályaként, amikor még olyan híres motorbrand-ek mint a DKW, vagy NSU uralták a flasztert. Viszont még a ’30-as évek közepén változások történtek és egy teljesen új pálya mutatkozott be szélesebb és simább aszfalttal, ami meg is maradt abban a formájában 2001-ig. Az F1 hatására ekkor 1,25 mérfölddel rövidítették a pályát, kihagyva a híres „erdős” részt a maga varázsával, így jelenleg 5 nagysebességű egyenesen és számos szűk kanyaron kell átverekedniük magukat a versenyzőknek teljesen sík felületen. A Parabolikán több mint 200 mph/h-val száguldva, majd hatalmasat fékezve lehet így megérkezni az egyik leghíresebb hajtűkanyarhoz, a Spitzkehre-hez. Néhány kanyarral később érkezik a mezőny a Mercedes arénába, ahol kanyarokon át több lehetőség is adódhat a szemfüles előzésre, majd végül jönnek az Elfkurve és Sudkurve kanyarok, mely a pompás lelátó mellett vezet a hosszú célegyenesbe.

_______________________________________________________________________________ 

PályaLista

17 db a Forza5-ből:
• 
Bernese Alps (Switzerland)

• Circuit de Barcelona-Catalunya (Spain)

• Circuit de Spa-Francorchamps (Belgium)

• Indianapolis Motor Speedway (USA)

• Le Mans - Circuit des 24 Heures du Mans (France)

• Mazda Raceway Laguna Seca (USA)

• Mount Panorama Motor Racing Circuit Bathurst (Australia)

• Nürburgring (Germany)

• Prague (Czech Republic)

• Road America (USA)

• Road Atlanta (USA)

• Sebring International Raceway (USA)

• Silverstone Racing Circuit (England)

• Test Track Airfield (USA)

• TopGear Test Track (England)

• Long Beach (USA)

• Yas Marina Circuit (UAE)

9 db új:
• Sonoma Raceway (USA)

• Hockenheimring (Germany)

• Autodromo Nazionale di Monza (Italy)

• Circuit of the Americas (USA)

• Lime Rock Park (USA)

• Rio de Janeiro (Brazil)

• Watkins Glen International (USA)

• Brands Hatch (England)

• Daytona International Speedway (USA)

_______________________________________________________________________________ 

Fordította: HawkStorne
Forrás: forzamotorsport.net

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!